Lledoner
Categories: Vegetació singular
Municipalities: Esplugues de Llobregat

Originari de la Mediterrània oriental pot assolir el 20 metres d'alçària.
Nom científic: Celtis australis
Família: ulmàcies
Alçària: 7 metres
Edat estimada: 45 anys
Denominació
Castellà: almez
Anglès: nettle tree
Port
Presenta una capçada densa i arrodonida formada per branques gruixudes i ascendents. Pot assolir fins a 20 metres d'alçària.
Escorça
El tronc és dret. L'escorça és llisa i grisa amb esquerdes horitzontals que formen cercles al voltant del tronc.
Fulles
Són asimètriques. Tenen forma de llança o ovalades, amb el marge dentat. Tenen un tacte aspre per l'anvers i són peludes pel revers.
Floració
A l'abril. Les flors són poc vistoses, petites i de color verd.
Fruit
S'anomena lledó i és comestible. Té un gust dolç. Té forma arrodonida i és de la mida d'un pèsol. Quan és madur és de color negre.
Origen i hàbitat
Originari de la Mediterrània oriental. És comú als marges dels camins, però no forma mai boscos.
Usos
Actualment es fa servir com a arbre ornamental. La fusta té una gran flexibilitat, raó per la qual en el passat se'n feien forques i altres estris pel camp. El fruit s'utilitzava per fer oli i begudes alcohòliques i curatives, perquè té propietats astringents.
Saps què?
Actualment, molts arbres es cultiven pel seu valor ornamental, però antigament també tenien una funció comunicativa. Així, per exemple, a les cases de pagès hi havia la tradició de plantar un lledoner quan naixia l'hereu de la casa, el primogènit.
Related publications
-
Itinerari botànic del parc de Can Vidalet
- Subject:
- Parks
- Type:
- General interest
- Public:
- Specialized, General
- Edition:
- Catalogue
- Support:
- Electronic
Related facilities
-
- Municipalities:
- Esplugues de Llobregat
- Inauguració:
- 1975
- Superfície:
- 37.288,03 m2