2a fase de la campanya "FPro: amb l'FP, aviat podràs volar"

| Subject: Social Policies

Coincideix amb les preinscripcions als cicles formatius

Imatge d'una de les creacions de la campanya

Aquest dimarts 14 de maig s'ha llançat la segona fase de la campanya "FPro: amb l'FP, aviat podràs volar" coincidint amb l'obertura del període de preinscripció als cicles formatius. L'acció comunicativa de l'AMB i la Fundació BCN Formació Professional té l'objectiu de potenciar l'FP i posar en valor tot l'ecosistema d'innovació, la connexió amb el teixit industrial del territori i la possibilitat d'internacionalitzar els estudis.

Es pretén fer arribar a la joventut i a les famílies amb fills i filles adolescents el potencial de la formació professional: la capacitat de fomentar els oficis de sempre i nous oficis dels sectors econòmics emergents, l'estreta relació amb el teixit industrial del territori i la possibilitat d'internacionalització dels estudis a través dels programes Erasmus.

Els objectius més importants i els missatges clau d'aquesta campanya són els següents:

  • Millorar la imatge de l'FP, donar-ne a conèixer el potencial i destacar-ne els beneficis i la capacitat motora de desenvolupament social i econòmic al territori.
  • Interpel·lar directament els joves que es plantegen la seva formació i futur professional i fer-los descobrir els avantatges i les possibilitats de l'FP. També s'adreça a les famílies que ajuden els seus fills i filles a determinar quines són realment les seves inquietuds.
  • Posar fi als rols de gènere tradicionalment associats a algunes famílies professionals. Es pretén estimular noves opcions, trencar estereotips i potenciar la vocació de les noies vers els treballs tècnics industrials.
L'acció comunicativa compta amb el suport dels municipis metropolitans participants i es desenvoluparà sobretot utilitzant mitjans exteriors, a través de cartells publicitaris i marxandatge als centres educatius.

La campanya consta d'un total de 3 fases o períodes. La primera va ser el mes de desembre 2018, la d'enguany s'allargarà fins al 5 de juny i la tercera està prevista cap al mes de setembre.

Finalment, cal destacar que part de l'equip artístic d'aquesta campanya són (o han estat) estudiants de formació professional, que han viscut en primera persona el que suposa fer aquest tipus d'estudis i, així, han tingut la capacitat de transmetre el missatge de manera més realista i veraç.

L'FP (inicial) en xifres:
  • L'FP té presència a 25 dels 36 municipis de l'àrea metropolitana de Barcelona.
  • L'oferta metropolitana és de 22 famílies professionals diferents i 144 titulacions.
  • La formació professional enregistra gairebé 73.500 matriculacions el 2017-2018 a la metròpolis Barcelona, xifra que representa el 51% del total de Catalunya.
  • El volum de persones matriculades ha crescut un 34% des del 2013 a l'àrea metropolitana de Barcelona.
  • 6 de cada 10 titulats en FP troben feina en els primers 9 mesos.

Related documents