Adhesió a l’ECF
| Subject: Bicycle
L’AMB s’adhereix a la Federació Europea de Ciclistes (ECF) per consolidar l’impuls de la bicicleta
El Consell Metropolità de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha aprovat el 27 de maig l’adhesió de l’AMB a la Federació Europea de Ciclistes (ECF) per entrar a formar part del Network Cities & Regions for Cyclists, un grup específic d’aquesta organització per intercanviar idees i projectes.
L’ECF és una entitat d’àmbit europeu que recull les millors experiències i bones pràctiques en polítiques europees dedicades al ciclisme. En aquest sentit, l’adhesió referma el compromís de l’administració metropolitana amb la promoció i l’impuls de la bicicleta.
Polítiques amb més impacte
Aquesta adhesió permet a l’AMB intercanviar experiències, conèixer projectes innovadors, identificar accions i polítiques públiques en l’àmbit de la promoció i l’impuls de l’ús de la bicicleta en la mobilitat quotidiana i de lleure. També permet avançar cap a solucions tecnològiques eficients i aprendre de les millors solucions en el camp de la infraestructura pedalable i l’espai públic.
Per tot plegat, formar part de l’ECF enriqueix les relacions internacionals de l’AMB, li permet prestar serveis més bons i definir polítiques públiques de més impacte.
Projectes i accions per normalitzar l’ús de la bicicleta
L’AMB s’implica des de fa temps a donar resposta als objectius d’assolir la neutralitat climàtica, la visió zero de la sinistralitat viària, la millora de la qualitat de l’aire i la reducció de la contaminació acústica. En tots aquests àmbits, les polítiques de foment de la bicicleta són una part important de la solució.
S’ha de tenir en compte que el 80 % dels desplaçaments metropolitans cobreixen una distància inferior a 10 km i, per tant, la bicicleta és el mitjà de transport sostenible i saludable que té més potencial de creixement.
Justament per promocionar-ne l’ús, el 2015 l’AMB va crear l’Oficina Metropolitana de la Bicicleta (OMB), amb l’objectiu d’agrupar transversalment els projectes de mobilitat ciclista de l’AMB.
En aquesta línia, s’està finalitzant la xarxa metropolitana Bicivia, actualment en un estat d’execució del 66 %, i s’està acompanyant els municipis metropolitans perquè ampliïn la seva xarxa local. També s’està desplegant i optimitzant el servei d’aparcament segur Bicibox, que, a hores d’ara, té més de 2.750 places en 31 municipis i 23.000 usuaris registrats.
D’una banda, cal destacar l’impuls que es dona a la bici pública compartida metropolitana a través de l’AMBici, que, amb una flota de 2.255 bicicletes elèctriques en 15 municipis, suma ja prop de 20.000 usuaris. Altres actuacions destacades de OMB han estat la posada en marxa d’un visor de rutes pedalables, el manteniment i l'impuls de la bicicleta en la mobilitat a la feina o la implantació de diverses accions formatives entorn de la bicicleta en l’àmbit de l’educació reglada en escoles i instituts.
D’altra banda, l’AMB també promou a les empreses els desplaçaments laborals en bicicleta; gràcies a aquesta política, l’AMB ha obtingut el certificat cycle-friendly employer que promou l’ECF.
Related links
Where
