Modernització de la gestió pública de San Miguelito
Enfortiment institucional de l'Alcaldia de San Miguelito. Modernització de la gestió pública a través de l'enfortiment dels serveis públics de l'Alcaldia municipal de San Miguelito.
Technical details
- Partners:
- Ajuntament de Sant Boi de Llobregat.
- Diputació de Barcelona.- Action area:
- Central America . Nicaragua
- Subject:
- Regional and urban planning
- Budget:
- 1ª fase: 144.000€; 2ª fase: 38.507,2€
- Financing:
-
-
Ajuntament de Sant Boi i Diputació de Barcelona
-
- Status:
- In progress Done
Description
1ª fase del projecte (finalitzada el desembre de 2012).
El projecte es proposava millorar la sostenibilitat econòmica de l'alcaldia de San Miguelito, millorant l'eficiència en la prestació de serveis públics i augmentant les capacitats organitzatives, tècniques i de lideratge d'aquesta. Per aquest motiu es proposava introduir l'enfocament de gènere en l'elaboració i implementació de les diverses polítiques i actuacions municipals, cosa que va donar lloc a la creació de la Unitat de gènere, el disseny i aprovació del Pla d'Igualtat d'Oportunitats de San Miguelito i la posada en marxa de diverses estratègies per afavorir la conscienciació i participació de les dones.
Un segon objectiu era millorar l'elaboració i implementació de les polítiques sectorials de joventut, específicament en l'àmbit cultural i esportiu. Amb aquesta finalitat es va posar en marxa la Unitat de joventut i les estratègies de sensibilització i organització dels joves i els infants. Amb l'objectiu de modernitzar i fer mes eficaç i eficient l'administració local, el projecte contemplava també la compra i renovació d'equips i diversos processos de planificació estratègica que havien de servir per afavorir la presa de decisions en l'àmbit municipal. Entre els instruments desenvolupats en el marc d'aquest projecte destaca el Pla d'Ordenament Territorial, el desenvolupament del cadastre i el Pla d'Igualtat d'Oportunitats.
Per últim, i per tal d'aconseguir aquestes millores el projecte s'enfocava a millorar les capacitats locals en el personal tècnic municipal, desenvolupant un Pla de formació que es va anar implementant durant els quatre anys d'execució d'aquest projecte. A resultes d'aquest projecte, l'alcaldia de San Miguelito va ampliar les seves capacitats i va millorar la seva capacitat de gestió, i així els serveis municipals que presta al conjunt de la ciutadania.
2a fase del projecte (iniciada el 15/11/2012).
Aquesta segona fase se centra en la millora de la gestió municipal a través de la consolidació del cadastre i la creació de l'Àrea d'Urbanisme de l'alcaldia de San Miguelito. Durant aquesta fase es preveu finalitzar el cadastre de tot el territori i així incrementar la recaptació de l'IBI, alhora que enfortir les capacitats tècniques i organitzatives de l'alcaldia tot posant en marxa l'àrea d'urbanisme, a fi de regular i controlar l'ús del sòl.