• L'AMB porta a terme actuacions de millora ambiental a la desembocadura del riu Besòs

L'objectiu més important és consolidar aquesta zona com un espai natural més protegit i així potenciar la biodiversitat
    Les intervencions consisteixen en la instal·lació de 300 metres de pals i cordes que protegiran una superfície de 10.000 m²

• | Theme: Mobility and Transport

L'app d'Aparcament Metropolità segueix ampliant el seu abast i arriba avui a Montgat

El servei de l'AMB, que ja estava disponible a vuit municipis metropolitans, facilita a l'usuari la gestió i el pagament dels estacionaments de vehicles en zones regulades de l'àmbit metropolità d'una manera segura: sense contacte. L'aplicació gestiona més de 57.000 places d'aparcament en zones regulades, i s'estendrà progressivament a la resta de la metròpolis de Barcelona.

• | Theme: Mobility and Transport

A partir d'aquesta nit de dilluns, l'AMB redueix al 50 %, de mitjana, el servei de Nitbus

En general, la freqüència de pas del Nitbus passa dels 20 minuts habituals als 40 minuts.
    Tres línies (N1, N2 i N17) mantenen el 100 % de l'oferta habitual, cada 20 minuts, i 4 línies (N10, N18, N26, N28) no tindran servei.
    El bus nocturn de la metròpolis de Barcelona té 21 línies i arriba a 18 municipis metropolitans.

• La platja portuària de la Marina de Badalona s'obre al bany

Les platges del litoral metropolità augmenten i passen de 41 a 42
    L'AMB assumeix a partir d'ara la gestió del manteniment i la neteja d'aquest espai públic recuperat

• | Theme: Ecology

La planta de biogàs de l'antic abocador de la Vall de Joan compta amb un nou sistema d'aprofitament de calor per emprar millor els recursos

Es tracta d'un sistema que recupera la calor generada en el processament de biogàs, i la cedeix a la planta d'evaporació de concentrats, situada al mateix dipòsit controlat del Garraf. La planta d'aprofitament energètic de biogàs, peça clau en la clausura de l'abocador, capta aquest compost generat pels residus orgànics i el processa per generar energia elèctrica

• | Theme: Nature

Jornada Natura i ciutat: gestió sostenible de la vegetació metropolitana

La jornada virtual ha servit per exposar els beneficis de la natura i els criteris de gestió de l'AMB en l'espai públic metropolità. S'han constatat els grans beneficis que aporten la vegetació i la biodiversitat en la salut i la qualitat de vida de les persones en el marc de ciutats habitables amb espais verds més saludables, sostenibles i resilients. Des de l'AMB es treballa per a la millora contínua dels projectes i la gestió de l'espai públic metropolità mitjançant accions basades en la natura i també en la sensibilització i informació a la ciutadania per explicar aquests beneficis socioambientals.

• | Theme: Bicycle

Barcelona acollirà la Conferència europea sobre Cicloturisme la tardor de 2021

Catalunya fa una aposta per aquest tipus de turisme sostenible, desestacionalitzador i d'ampli potencial de creixement al nostre territori. La Federació Europea de Ciclistes escull la candidatura presentada pel Govern, l'Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona, l'Àrea Metropolitana de Barcelona i la Federació d'Entitats per la Mobilitat amb Bicicleta de Catalunya. L'esdeveniment, principal fòrum sobre cicloturisme a Europa, s'ha posposat un any com a conseqüència de la pandèmia del coronavirus. La cita confluirà amb dues cites més relacionades amb el sector: el Congrés Ibèric La Bicicleta i la Ciutat i el Congrés Internacional de la Bicicleta de Catalunya

• | Theme: Biodiversity

L'AMB col·loca trenta refugis de biodiversitat creats a partir d'arbres caiguts pels temporals

Els refugis, que s'estan instal·lant a 30 parcs metropolitans, esdevindran hàbitats idonis per a la proliferació de diferents espècies de fauna i flora. Aquesta actuació, basada en un procés d'economia circular, s'emmarca dins del Pla de millora de la biodiversitat.

• | Theme: Habitatge

L'AMB i l'Ajuntament de Barcelona reprenen la selecció d'un soci privat per entrar a formar part de la societat Habitatge Metròpolis Barcelona (HMB)

La licitació del nou concurs ja es troba al perfil del contractant després de l'aprovació dels nous plecs per part de l'AMB i de l'Ajuntament de Barcelona, i la mateixa HMB, SA El nou concurs es basa en un sistema que permet més flexibilitat en els terminis i en el capital que ha d'aportar el soci privat