• | Theme: AMB - Institutional

S'incrementen els nivells de contaminació atmosfèrica per partícules (PM10) i es passa d'avís preventiu a episodi

Avui, 6 de març de 2021, s'han tornat a incrementar els nivells de contaminació atmosfèrica per partícules (PM10) i s'ha passat d'avís preventiu a episodi de contaminació, a causa de la mateixa intrusió de pols africana que es va anunciar el passat 23 de febrer de 2021. En aquest sentit, l'AMB continua tenint activat el seu Protocol d'actuació per episodis ambientals d'elevada contaminació atmosfèrica.

• L'AMB amplia el servei de parades intermèdies a demanda del Nitbus i l'incorpora a les línies N13, N14, N16, N17 i N18

Aquest servei del Nitbus, pensat especialment per a les dones i els menors, permet que els usuaris s'acostin més a la seva destinació i baixin en un punt intermedi del recorregut per haver de caminar menys temps sols. Segons l'estudi de seguretat i mobilitat de l'AMB i l'IERMB, un 54% de les dones usuàries de transport públic evita usar parades o estacions poc freqüentades, un 60% si aquestes estan mal il·luminades o tenen poca visibilitat o un 46% evita viatjar-hi de nit. Aquesta nova iniciativa dona continuïtat a la prova pilot que l'AMB ja va posar en marxa ara fa tres anys a les línies N1 i N9, que passen per la Zona Franca i per Montgat i Tiana, respectivament. El servei busca promoure una mobilitat més segura i equitativa, un dels objectius principals del Pla metropolità de mobilitat urbana de l'AMB (PMMU 2019-2024)

• | Theme: International Cooperation

Cada persona compta per frenar el canvi climàtic i la 5a edició del Tenim Drets, Teixim Llibertats arriba per reflexionar-hi i enfortir compromisos

El programa metropolità, enguany centrat a abordar l'emergència climàtica, arrenca amb un vídeo i presenta una edició adaptada a la pandèmia. En els propers mesos s'impartiran tallers i activitats a Begues, Corbera de Llobregat, la Palma de Cervelló, Montcada i Reixac, Montgat, Sant Adrià de Besòs, Sant Climent de Llobregat, Sant Vicenç dels Horts, Santa Coloma de Cervelló i Torrelles de Llobregat

• L'ús del patinet elèctric es multiplica per quatre a la metròpolis de Barcelona en un dia feiner els darrers 3 anys

L'AMB i l'IERMB han analitzat l'ús, el comportament i el perfil dels usuaris dels vehicles de mobilitat personal (VMP), la majoria patinets elèctrics.
    Suposen un 0'4 % del total de desplaçaments en dia feiner a l'àrea metropolitana.
    El 54 % dels moviments amb VMP es fan per motius de feina i estudis.
    D'altra banda, segons l'Enquesta de mobilitat en dia feiner 2019, 118.000 persones de la metròpolis de Barcelona usen ocasionalment o habitualment el patinet, el segway o altres ginys.
    A partir dels resultats, l'AMB seguirà impulsant l'homogeneïtzació de les ordenances municipals de la metròpolis de Barcelona per assolir una normativa coherent i fàcil d'entendre sobre la circulació dels VMP, que ja són una peça més de la mobilitat urbana diària.

• El salari de referència metropolità queda estancat i se situa en 1.320 € mensuals

En aquest estudi fet per l'AMB es calcula el salari de referència de l'àrea metropolitana basat en la definició d'un pressupost de necessitats bàsiques. Tot i que la diferència amb l'any anterior és gairebé inapreciable, en comparació amb el salari de referència del 2016 l'increment és del 26%

• | Theme: Pollution

Desactivació de l'episodi de contaminació atmosfèrica per partícules (PM10) i manteniment de la fase d'avís preventiu

Avui, 26 de febrer de 2021, l'AMB ha desactivat el seu Protocol d'actuació en cas d'episodis d'alta contaminació atmosfèrica per partícules PM10, que es va activar el passat 23 de febrer a causa d'una intrusió de pols africana. Malgrat això, es manté la fase d'avís preventiu per PM10.

• | Theme: AMB - Institutional

L'AMB obté un préstec sindicat verd de 110 milions d'euros per a pal·liar els efectes de la covid19 a la metròpoli

El crèdit servirà per finançar el Pla de sostenibilitat ambiental 2020-2023, amb projectes centrats en la millora de la mobilitat sostenible i la transició ecològica i energètica

Per verificar que es compleixen els criteris de sostenibilitat en què es basa aquest finançament, l'AMB farà el seguiment dels projectes i de l'impacte mediambiental que tinguin

El crèdit ha estat atorgat per les entitats bancàries BBVA, Caixabank, Bankia, Banc Sabadell, Banco Santander, sent el BBVA el banc coordinador i agent sostenible d'aquesta operació sindicada

• | Theme: Aigua

L'AMB reformula la tarifa social de l'aigua per continuar fent front als efectes de la covid-19

El vicepresident d'Ecologia de l'AMB, Eloi Badia, s'ha reunit avui amb els representants dels 23 municipis abastits per Aigües de Barcelona, empresa metropolitana del cicle de l'aigua (ABEMCIA), per ampliar les bonificacions a les famílies en situació de vulnerabilitat.
    L'AMB passarà a bonificar el 100 % de la quota fixa als usuaris que es trobin en els trams de consum 1 (fins a 6 m3/mes) i 2 (fins a 9 m3/mes), i que compleixin els criteris de selecció.
    La mesura, que serà ratificada pel Consell Metropolità, entrarà en vigor a mitjans del 2021 i beneficiarà 60.662 unitats familiars

• | Theme: Habitatge

S'inicien les obres de construcció de 40 habitatges públics sostenibles i dissenyats amb perspectiva de gènere a Sant Feliu de Llobregat

Es tracta de la promoció del carrer d'Anselm Clavé, que tindrà 40 habitatges amb protecció oficial (HPO) que s'adapten a les noves necessitats socials