L'AMB presenta a Sant Just Desvern la nova línia exprés E30, els nous busos híbrids i elèctrics i el nou aparcament d'intercanvi

| Subject: Buses, E-Mobility, Sustainable Mobility, Transport

La nova línia exprés E30 connecta aquest municipi del Baix Llobregat amb la Zona Universitària de Barcelona cada 20 minuts, passant per l'Hospital Moisès Broggi. Amb la renovació de la flota de Bus Metropolità, el 24% dels autobusos que circulen pel municipi durant el dia seran híbrids i el 33% dels autobusos que circulin durant la nit, elèctrics, i, per tant, menys contaminants i més silenciosos. El nou aparcament d'intercanvi metropolità, que entra en funcionament el 4 de març amb 65 places, se suma als que ja estan funcionant a Castelldefels i Sant Joan Despí.

Avui, divendres 1 de març, el vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda, l'alcalde de Sant Just Desvern, Josep Perpinyà, i el regidor de mobilitat del municipi, Jordi Porta, han presentat la nova línia Exprés E30, que connecta la Pl. Parador a Mas Lluí I amb Barcelona, i els nous autobusos híbrids i elèctrics que donaran servei al municipi.

Durant l'acte, Antoni Poveda ha recordat que "el pla de renovació de flota amb autobusos híbrids i elèctrics s'emmarca en l'estratègia metropolitana per reduir la contaminació atmosfèrica" i que les noves línies que l'AMB està activant, com l'E30 a Sant Just Desvern, "ofereixen noves alternatives al vehicle privat, a banda de donar resposta als eixos de mobilitat de gran demanda i a l'increment de viatgers del transport públic". D'altra banda, el vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB també ha posat l'accent en l'impuls del servei de park&ride. "A partir de la propera setmana, es posarà en marxa el tercer park&ride metropolità, al Consell Comarcal, com els que ja funcionen amb èxit a Sant Joan Despí i Castelldefels", ha afegit.

Dels 128 autobusos nous híbrids i elèctrics que han arribat a principis d'any a l'AMB, 7 autobusos es destinaran a Sant Just Desvern, que podrà així millorar els seus serveis de transport públic. En concret, s'afegirà la nova línia E30 i es renovarà part de la flota de les línies que circulen pel municipi. Aquest mes de març, el 24% dels autobusos que circularan pel municipi durant el dia seran híbrids.

D'altra banda, d'aquesta nova flota metropolitana, 13 vehicles elèctrics nous s'incorporen al servei de Nitbus del Baix Llobregat. En particular, al municipi de Sant Just, durant la nit circularan 2 autobusos 100% elèctrics, destinats a la línia N12, que representen una tercera part de la flota d'aquest servei nocturn.

Cal recordar que els busos híbrids (dièsel i elèctric) permeten una reducció de les emissions contaminants entorn del 25% respecte dels dièsel. A més a més, redueixen significativament el soroll en els entorns de les parades ja que circulen en mode elèctric.

Els autobusos elèctrics tenen emissions zero i un nivell de soroll molt baix i són especialment valorats a la nit ja que contribueixen a un bon descans dels veïns dels recorreguts per on circulen.

Nova línia E30
La nova línia del servei AMB Exprés connecta directament la plaça Parador de Mas Lluí I a Sant Just Desvern amb la Zona Universitària i L'Illa de la ciutat de Barcelona, passant per l'hospital Moisès Broggi. La freqüència de la línia serà cada 20 minuts els feiners excepte l'agost. De 5.15 a 22.30 h en sentit Barcelona i de 5.30 a 22.45 h en sentit Sant Just Desvern. Els dissabtes, diumenges i festius i els dies feiners d'agost, la freqüència és de 30 minuts.

D'altra banda, aquesta nova línia incorpora a la seva flota un nou vehicle híbrid.

Durant l'acte també s'ha recordat que, a partir del diumenge 3 de març, la línia JM comença a oferir serveis en dies festius, cada 30 minuts.

Nova xarxa de bus metropolità: AMB Exprés i AMB Metrobús
La presentació de l'E30 s'emmarca en la segona fase de la nova xarxa de bus metropolità d'altes prestacions, que es vertebra amb el servei de bus metropolità exprés (AMB Exprés) i el servei AMB Metrobús.

Aquesta xarxa metropolitana de bus d'altes prestacions facilita una connexió més directa i amb més freqüència amb el centre de la metròpolis i en els principals corredors metropolitans. Durant el primer trimestre del 2019, l'AMB posarà en marxa un total de 13 noves línies d'altes prestacions: 7 noves línies AMB Exprés i 6 noves línies AMB Metrobús.

En total, amb la implantació de la segona fase, estaran actives a final d'aquest primer trimestre de 2019 un total 20 línies d'altes prestacions (11 línies AMB Exprés i 9 línies AMB Metrobús).

Prova pilot de prioritat semafòrica
Durant aquest any s'ha posat en marxa la prova pilot de prioritat semafòrica per a autobusos a la cruïlla entre la rambla de Sant Just i el carrer de la Creu. S'han instal·lat 2 semàfors que permeten ampliar el temps de verd disponible en el moment que arriben els autobusos.

Aquesta és una prova pilot conjunta entre el municipi de Sant Just Desvern i l'AMB, i s'ha dut a terme també en altres municipis metropolitans, com el Prat de Llobregat, Sant Just Desvern, Sant Joan Despí i Santa Coloma de Gramenet. Tot, amb l'objectiu que es pugui estendre a la resta de municipis de la metròpolis de Barcelona.

Posada en servei de l'aparcament d'intercanvi P+R de Consell Comarcal
D'altra banda, l'AMB i l'Ajuntament de Sant Just Desvern també han anunciat durant l'acte d'aquest matí que el proper 4 de març es posarà en servei l'aparcament d'intercanvi metropolità anomenat Consell Comarcal, ubicat al municipi de Sant Just Desvern i a tocar de la parada Sant Feliu / Consell Comarcal de Tramvia i de diverses parades de Bus Metropolità.

Concretament, aquest nou aparcament d'intercanvi disposa d'un total de 65 places per a automòbils, annexa a l'estació de TRAM de Sant Feliu/Consell Comarcal. El projecte també ordena l'aparcament per a motocicletes i habilita dues places d'aparcament per a persones amb mobilitat reduïda.

Aquest nou punt de park&ride metropolità suposa l'ampliació de la xarxa d'aparcaments d'intercanvi metropolitans P+R de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, on els usuaris de transport públic poden gaudir d'una tarifa d'estacionament gratuïta. Aquesta nova zona d'aparcament d'intercanvi, just al límit municipal entre Sant Just Desvern, Sant Feliu de Llobregat i Sant Joan Despí, s'afegeix a les dues zones existents a Sant Joan Despí (41 places) i Castelldefels (100 places), i se sumen així més de 200 places destinades a aquest ús.

El sistema de gestió del servei ja desenvolupat permetrà comprovar que les persones que aparquen en aquestes places estan fent un ús real del transport públic.

Funcionament del servei AMB P+R
El servei dels aparcaments d'intercanvi (P+R) funciona de manera similar a les zones blaves i verdes o altres zones d'estacionament regulades i disposa de places exclusives per als usuaris del servei P+R, amb la corresponent senyalització. Funciona mitjançant una aplicació mòbil per als usuaris, per dur a terme el control del servei (AMB P+R), i una màquina comprovadora. Amb aquesta darrera, l'usuari ha de justificar l'ús del transport públic mitjançant l'autorització dels seus títols de transport.

L'horari de funcionament del servei d'aparcament P+R va lligat als horaris dels trens que circulen per l'estació de ferrocarril i a la setmana laboral de 5 dies dels potencials usuaris del servei: de dilluns a divendres feiners, de 5.00 h a 23.00 h. Hi ha vigilants i policia local del municipi que duen a terme un control de vigilància de la zona d'aparcament d'intercanviP+R.

Aparcaments d'intercanvi (P+R)

Related documents
Where
Marker
Plaça del Parador Sant Just Desvern