Ordenança Metropolitana de Publicitat
-
- Capítol
- Capítol 1. Definició. Classificació
- Article
- Article 2 - Classificació de les activitats publicitàries
Article 2 - Classificació de les activitats publicitàries
L'activitat publicitària definida a l'article anterior es classificarà:
1. Pel que fa el seu contingut, en propaganda i informació.
Als efectes d'aplicació d'aquesta ordenança, s'entén com a propaganda aquella activitat publicitària el contingut de la qual tingui una finalitat lucrativa, i com a informació aquella que estigui exempta d'aquesta finalitat.
2. Pel que fa la titularitat, es considera com a titular de l'activitat a l'ens personal o jurídic beneficiat pel desenvolupament de l'activitat, i a aquests efectes, es distingiran les activitats privades, públiques o institucionals i comunitàries o col·lectives.
3. Pel que fa a la relació entre el subjecte actiu i el subjecte passiu, l'activitat publicitària podrà ésser estàtica o mòbil.
S'entén per publicitat estàtica quan el subjecte actiu esta localitzat en un lloc determinat i el subjecte passiu s'hi ha de desplaçar per a rebre el missatge publicitari.
S'entén per publicitat mòbil quan el missatge publicitari arriba o pot arribar al subjecte passiu encara que aquest modifiqui el seu emplaçament, essent el subjecte actiu qui és susceptible d'aquest desplaçaments.
4. Pel que fa al llenguatge, l'activitat publicitària es classificarà en sonora, visual, o mixta (sonora i visual).