La notificació de la resolució s'efectua en el termini d'un mes des de la presentació de la sol·licitud.
En cas que s'estimi la petició, la resolució es pot substituir pel lliurament directe de la informació sol·licitada.
- Pròrroga: aquest termini es pot prorrogar fins a un temps igual a la meitat del termini inicial, si ho justifica el volum o la complexitat de la informació requerida. La pròrroga i les causes que la motiven han de comunicar-se a l'interessat.
- Suspensió: es pot produir la suspensió en els casos que estableix expressament la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i per la legislació general sobre règim jurídic i procediment administratiu.
Sentit del silenci administratiu
La sol·licitud s'entén estimada si l'Administració no dicta resolució i la notifica al sol·licitant en el termini establert, llevat que una norma amb rang de llei estableixi expressament un efecte desestimatori.
El dret d'accés, però, no es pot adquirir per silenci administratiu en cas que es tracti d'algun dels límits que estableixen la Llei 19/2014 o altres lleis per accedir a la informació pública.
Vies de reclamació
Les resolucions expresses o presumptes en matèria d'accés a la informació pública poden ésser objecte de recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que les ha dictades.
Així mateix, les resolucions expresses o presumptes en matèria d'accés a la informació pública i, si escau, les que resolguin el recurs de reposició, poden ésser objecte de reclamació gratuïta i voluntària davant la Comissió de Garantia del Dret d'Accés a la Informació Pública (GIAP).
Fer una reclamació