• | Theme: Platges

Les platges de Barcelona es vesteixen per a la temporada de bany

L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha començat aquest 8 d'abril els treballs de condicionament per posar a punt les platges de Barcelona per a la temporada de bany. La llaurada de platges és l'operació que marca el tret de sortida de la temporada de bany. El treball es fa amb tractors equipats amb unes grans arades que remouen i regiren la sorra fins a 50 cm de profunditat, per facilitar que s'airegi i que els raigs del sol hi penetrin per potenciar-ne al màxim l'acció desinfectant; també es retiren les restes soterrades aportades pels temporals de l'hivern, de manera que s'assoleix un grau òptim de salubritat de les platges de cara a l'inici de la temporada.

• | Theme: Platges

Les platges del litoral metropolità nord es posen a punt per a la temporada de bany

L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha començat el 3 de d'abril els treballs de condicionament de les platges de Sant Adrià de Besòs, Badalona i Montgat per a la temporada de bany. La llaurada de platges és l'operació que marca el tret de sortida de la temporada de bany. Aquesta tasca es fa amb tractors equipats amb unes grans arades que remouen i regiren la sorra fins a 50 cm de profunditat, per facilitar que s'airegi i que els raigs de sol hi penetrin per potenciar al màxim l'acció desinfectant. També es retiren les restes soterrades aportades pels temporals de l'hivern, de manera que s'assoleix un grau òptim de salubritat de les platges de cara a l'inici de la temporada.

• | Theme: Mobility and Transport

L'AMB posa en marxa l'app AMB Aparcament Metropolità per als municipis de la metròpolis de Barcelona gràcies a un acord amb l'Ajuntament de Barcelona

El servei, que s'ha creat gràcies a un conveni entre l'Ajuntament de Barcelona, BSM, l'AMB i AMB Informació, facilita a l'usuari una única eina de gestió i pagament dels estacionaments de vehicles en zones regulades en l'àmbit metropolità. Està disponible inicialment a cinc municipis metropolitans, amb més de 50.000 places d'aparcament de zones regulades, i s'estendrà progressivament a la resta de la metròpolis de Barcelona.

• | Theme: AMB - Institutional

El Consell Metropolità aprova l'avanç del Pla Director Urbanístic Metropolità, el Pla Metropolità de Mobilitat Urbana i l'ordenança per regular les tarifes dels serveis d'abastament d'aigua, inicialment

L'aprovació de l'avanç del PDU és el resultat de més de tres anys de procés de participació tècnica i cooperació amb els 36 municipis coordinat des de l'AMB, i té la finalitat de fer possible el "dret a la ciutat": garantir el dret a l'habitatge en un entorn urbà amb tots els equipaments necessaris, accessible, saludable, ambientalment sostenible i econòmicament pròspera. El Pla metropolità de mobilitat urbana (PMMU) aprovat inicialment és l'instrument de planificació i programació de polítiques i inversions per millorar i fer més sostenible la mobilitat a tot l'àmbit de l'AMB i millorar la qualitat de l'aire. S'aprova inicialment la nova ordenança de les tarifes de subministrament d'aigua per a tots els municipis de l'AMB. En el cas de la ciutat de Barcelona i dels altres 22 municipis servits per Aigües de Barcelona —ABEMCIA— es congelen els preus per aquest any 2019 i es preveu una reducció del 5'7 % del preu de l'aigua per l'any 2020.

• | Theme: Platges

Les platges metropolitanes es posen a punt per a la temporada de bany

L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha iniciat aquest dilluns 25 de març els treballs de condicionament de les platges metropolitanes per a la temporada de bany. La llaurada de platges és l'operació que marca el tret de sortida de la temporada de bany. Aquesta tasca es fa amb tractors que arrosseguen unes grans arades que remouen i regiren la sorra fins a 50 cm de profunditat, per facilitar que s'airegi i que els raigs del sol hi penetrin per potenciar-ne al màxim l'acció desinfectant. També es retiren les restes soterrades aportades pels temporals de l'hivern, de manera que s'assoleix així un grau òptim de salubritat de les platges de cara a l'inici de la temporada.

• | Theme: Pollution

Les administracions acorden nous compromisos per reduir la contaminació atmosfèrica a la conurbació de Barcelona

La Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona, l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), la Diputació de Barcelona i representants locals renoven l'acord per reduir les emissions, durant la segona Cimera de la qualitat de l'aire. Les administracions catalanes constaten un alt nivell d'assoliment de les mesures acordades, en pacten de noves i requereixen al Govern espanyol que emprengui les mesures necessàries en el seu àmbit de responsabilitat.

• | Theme: Energia

Barcelona Energia constitueix el Consell de persones usuàries

Barcelona Energia, l'operador elèctric metropolità, vol convertir-se en la primera comercialitzadora pública a incloure els usuaris en la presa de decisions. Eloi Badia, regidor de l'Ajuntament de Barcelona, ha donat el tret de sortida a la primera Assemblea constitutiva del Consell de Persones Usuàries de BE.

• | Theme: Aigua

L'AMB impugna els comptes del 2017 d'Aigües de Barcelona, Empresa Metropolitana del Cicle de l'Aigua

L'AMB ha interposat una demanda davant els tribunals mercantils per tal d'impugnar els comptes anuals corresponents a l'any 2017 d'Aigües de Barcelona, Empresa Metropolitana del Cicle Integral de l'Aigua (ABEMCIA), que van ser aprovats per la Junta General d'Accionistes el 14 de març de 2018.

• | Theme: Mobility and Transport

L'AMB determina les línies de treball i les principals mesures de la mobilitat metropolitana per als propers sis anys (període 2019-2024)

El Pla metropolità de mobilitat urbana (PMMU) veu la llum al VI Consell de la Mobilitat, que s'ha celebrat avui a l'AMB i es convoca amb caràcter semestral. El pla recull 102 mesures per millorar la mobilitat metropolitana i està valorat amb un cost de 1.354 milions d'euros, dels quals l'AMB n'assumirà 370 M€, més 8.922 milions d'euros en infraestructures. El PMMU preveu reduir entre un 5 i 7% de les emissions de CO2, el 30% de les emissions d'NO2 i PM, i rebaixar el 50% de la població exposada a una baixa qualitat de l'aire i un 10% de la mortalitat anual per aquestes causes. El pla també recull les actuacions que l'AMB considera prioritàries en la xarxa ferroviària i viària, necessàries per assolir el model de mobilitat sostenible.