L'AMB ha presentat a Santa Coloma de Gramenet les noves línies Metrobús M19 i M30, les millores de les línies M28, B18 i B82 i els nous autobusos híbrids i elèctrics

| Subject: Mobility and Transport, Sustainable Mobility

Amb aquestes millores, el 26% dels autobusos que circulen pel municipi durant el dia seran híbrids, i el 10% dels autobusos que circulin durant la nit 100% elèctrics, i per tant, sense emissions i silenciosos. Les noves línies Metrobús M19 i M30 tindran una freqüència de pas de 10 minuts els dies feiners. També s'incorporen nous busos articulats a la línia M28, que admeten un 30% més de passatge que els vehicles estàndard.

Acte busos Santa COloa_4 febrer 2019

Dilluns, 4 de febrer, a les 11.00 h, el vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda, i l'alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlon, han presentat els autobusos híbrids que donaran servei al municipi, les noves línies Metrobús M28 i M30 i les millores que es faran a les línies M28, B18 i B82.

"Amb mesures com les que presentem avui aquí a Santa Coloma de Gramenet, millorem i ampliem l'oferta de transport públic, en general, a la metròpolis de Barcelona i, concretament, al Barcelonès Nord i en aquest municipi", ha explicat Poveda durant l'acte. "Aquestes millores són possibles gràcies a la renovació de flota que estem fent des de l'AMB, amb autobusos híbrids i elèctrics. Aquest canvi per flotes més sostenibles i netes forma part del nostre programa d'acció, per combatre la contaminació atmosfèrica i millorar la qualitat de l'aire de la metròpolis, que afecta directament la salut dels ciutadans", ha afegit Poveda.

L'alcaldessa, Núria Parlon, ha dit que "la complicitat, l'aposta per la millora del transport públic i el treball conjunt que portem a terme l'AMB i l'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet han donat molt bon resultat en els darrers anys. La xarxa local d'autobusos és evident que ha millorat. Avui, a Santa Coloma, l'autobús arriba a zones on no havia arribat mai, com la part alta dels barris del Raval, de la Riera Alta o del campus universitari del Recinte Torribera. És evident que s'ha fet un esforç perquè les parades siguin més segures, confortables i accessibles, i que la instal·lació de plataformes d'accés als vehicles ha contribuït en aquest sentit".

"Hem avançat, però som persones ambicioses i volem que la xarxa d'autobusos sigui encara millor. Sabem que el bon transport públic contribueix a la millora de la qualitat de vida de les persones i és en aquest sentit que continuarem treballant en conjunt, modernitzant el servei d'autobusos amb vehicles que seran més còmodes, menys sorollosos i menys contaminants", ha afegit Parlon.

Dels 128 autobusos nous híbrids i elèctrics que han arribat aquests dies a l'AMB, 56 busos híbrids (33 d'estàndard i 23 d'articulats) es destinaran a l'àmbit del Barcelonès nord, on es troba Santa Coloma de Gramenet. Amb l'arribada dels nous vehicles és possible millorar els serveis de transport públic del municipi. En particular, introduir les línies M19 i M30, i millorar les línies M28, B18 i B82. A partir de la segona quinzena de febrer el 26% dels autobusos que circulen pel municipi durant el dia seran híbrids.

D'altra banda, d'aquesta nova flota metropolitana, també s'incorporen al servei de Nitbus del Barcelonès nord 12 vehicles elèctrics nous. D'aquesta manera, el 10% dels autobusos que circulin durant la nit per Santa Coloma de Gramenet seran elèctrics.

Cal recordar que els busos híbrids (dièsel i elèctric) permeten una reducció de les emissions contaminants entorn del 25% respecte dels dièsel. A més a més, redueixen significativament el soroll en els entorns de les parades.

Els busos elèctrics tenen emissions zero, i un molt baix nivell de soroll, i són especialment valorats per circular a la nit, ja que contribueixen a un bon descans dels veïns dels recorreguts per on circulen.

Noves línies M19 i M30 i millores de la M28
La nova línia del servei AMB Metrobús M19, que substituirà l'antiga línia B19 i es posarà en marxa al llarg del mes de febrer, permetrà millorar la freqüència de pas i augmentar la capacitat del servei. La línia connectarà l'Hospital de la Vall d'Hebron de Barcelona amb l'Hospital de Can Ruti de Badalona passant per Santa Coloma. Per aconseguir-ho, l'AMB incorporarà al servei 3 vehicles més, i passarà de 13 a 16 vehicles en línia. Això permetrà reduir la freqüència de pas de 12 a 10 minuts els feiners, i de 20 a 15 minuts els dissabtes. També es millora la freqüència de pas dels festius, i passa dels 30 minuts als 20 minuts.

També arriba la nova línia del servei AMB metrobús M30, que substituirà l'antiga B30 i connectarà Can Franquesa (Santa Coloma de Gramenet) amb la Virreina (Montgat/Tiana). El canvi permetrà reduir la freqüència de pas dels 12 minuts actuals a 10 minuts. Per aconseguir-ho, l'AMB incorporarà al servei 3 vehicles més, i passarà de 13 a 16 vehicles en línia.

D'altra banda, també es millora l'oferta de la línia M28, que ja es va inaugurar la primavera del 2018. Concretament, aquesta línia Metrobús d'altes prestacions també passa a funcionar amb 12 vehicles articulats, i s'aconsegueix absorbir així un 30% més de viatgers a cada vehicle.

Millores de les línies B18 i B82
D'altra banda, també es millora la freqüència de pas de la línia B18, que connecta Santa Coloma de Gramenet i Montcada i Reixac. A partir de la segona quinzena de febrer, de dilluns a dissabte s'incrementa la freqüència de pas, passant dels 40 minuts actuals als 30 minuts.

També s'amplia la cobertura horària de la línia B82 que connecta el Campus de Torribera amb el metro de Santa Coloma (L1). Fins ara, donava servei de 9.00 a 15.30 hores, i ara s'amplia i ho farà de 7.30 a 21.00 hores.

Prova pilot de prioritat semafòrica
A més, aquesta setmana es posa en marxa la prova pilot de prioritat semafòrica per a autobusos al carrer Francesc Macià, a l'alçada de la plaça Olimpo. S'han instal·lat 4 semàfors que permeten ampliar el temps de verd disponible en el moment que arriben els busos.
Aquesta és una prova pilot feta conjuntament entre el municipi de Santa Coloma de Gramenet i l'AMB, i s'ha fet també al Prat de Llobregat i a Sant Just Desvern. Tot, amb l'objectiu que es pugui estendre a la resta de municipis de la metròpolis de Barcelona.

Nova xarxa de bus metropolità: AMB Exprés i AMB Metrobús
La xarxa metropolitana de bus d'altes prestacions, que es va començar a implantar al març del 2018, facilita una connexió més directa i amb més freqüència amb el centre de la metròpolis i en els principals corredors metropolitans. Durant el primer trimestre del 2019, l'AMB posarà en marxa un total de 13 noves línies d'altes prestacions: 7 noves línies AMB Exprés i 6 noves línies AMB Metrobús.

En total, amb la implantació de la segona fase, estaran actives a final d'aquest primer trimestre de 2019 en total 20 línies d'altes prestacions (11 línies AMB Exprés i 9 línies AMB Metrobús).

Related documents
Related links
Where
Marker
Parc de Can Zam Santa Coloma de Gramenet