Aprovació del cartipàs de l'AMB

| Subject: AMB

L'acció de govern d'aquest mandat estarà dividida en sis grans àrees

Avui s'ha celebrat el primer ple extraordinari del Consell Metropolità corresponent al mandat 2015-2019. Durant el ple s'ha aprovat el cartipàs de la legislatura.

L'acció de govern de l'AMB estarà dividida aquest mandat en sis grans àrees; la novetat és la creació de l'àrea d'Internacional i Cooperació, que fins ara no tenia una vicepresidència pròpia. En el ple d'avui, tal com va aprovar-se amb l'Acord de Govern la setmana passada, s'han definit quins grups polítics gestionaran les diferents àrees competencials de l'AMB i qui n'ocuparà les vicepresidències.

La vicepresidència executiva recaurà en Antonio Balmón, que també s'ocuparà de l'àrea d'Administració i Territori. El vicepresident de l'àrea de Mobilitat i Transport serà Antoni Poveda. L'àrea de Medi Ambient tindrà com a vicepresidenta Janet Sanz. Jaume Collboni serà el vicepresident de l'àrea de Desenvolupament Social i Econòmic. Gerardo Pisarello serà el vicepresident de l'àrea de Planificació Estratègica, i, finalment, l'àrea d'Internacional i Cooperació tindrà a Alfred Bosch en el càrrec de vicepresident.

Núria Marín i Lluís Tejedor també seran vicepresidents polítics de l'AMB.

En la sessió plenària d'avui també s'ha donat compte dels portaveus de cada un dels grups polítics que formen part del Ple de l'AMB. Així, pel grup PSC-CP s'ha designat Lluïsa Moret; per Entesa pel Progrés Municipal, Jordi San José; per part d'ERC-AM, Paco Rodríguez; pel grup CiU, Antoni Vives; per part de la CUP-PA, Aitor Blanc; per C's, Carina Mejías; i pel PP, Alberto Fernández-Díaz. També seran portaveus els independents Sílvia Fuster, per Barberà del Vallès, i Ferran Puig, per Torrelles de Llobregat.

Entre els punts de l'ordre del dia d'avui també s'ha aprovat el règim de sessions i les periodicitats del Ple. Així, igual que en la legislatura anterior, les sessions ordinàries del Ple es faran un cop al mes, mentre que les reunions de la Junta de Govern i les Comissions Informatives se celebraran cada dues setmanes.

Related documents