L'AMB redueix emissions de CO2

| Tema: Cambio climático

La reducció de l'11% assoleix l'objectiu per al 2015, ara es planteja nova estratègia per al 2030

L'AMB va reduir un 11% les seves emissions de gasos amb efecte d'hivernacle el 2015 respecte de l'any base 2011, amb la qual cosa supera amb escreix l'objectiu de reducció del 10% que es va establir l'any 2010.

Gràfic Evolució emissions C0<sub>2</sub> Total AMB

Diverses han estat les actuacions realitzades per aconseguir la reducció de les emissions de CO2. Entre d'altres, s'ha instal·lat tecnologia solar en la senyalització vertical de les rondes, s'ha reduÏt el paper a les oficines, hi ha noves lluminàries, ha augmentat la flota de vehicles híbrids i elèctrics o d'altres, també s'han substituït decantadors centrífugs a les estacions depuradores d'aigües, cosa que ha significat un important estalvi energètic, el mateix que ha passat per disposar de maquinària amb més eficiència energètica als Ecoparcs.

L'assoliment d'aquest objectiu de reducció d'emissions es va fer saber el passat 6 de novembre, en la presentació a la Comissió Tècnica de Seguiment de l'Estratègia (CTSE) de gestió del carboni de l'AMB dels resultats del primer període 2011-2015. En aquesta segona reunió de la CTSE, també es van plantejar objectius per a la nova etapa de l'Estratègia, amb vista al 2030. A la CTSE tenen representació els sectors inclosos a l'abast de l'Estratègia (residus, cicle de l'aigua, mobilitat, territori i oficines de la seu central).

Nova estratègia 2030

La nova etapa de l'Estratègia de carboni i energia, establirà objectius i accions en línia de l'objectiu europeu de reducció d'emissions difuses del 30% d'emissions per l'any 2030.

L'Estratègia 2030 també fomentarà una major implicació i participació per part de totes les empreses, a més de donar més visibilitat a les bones pràctiques i casos d'èxit de les accions que siguin més emblemàtiques per a la reducció d'emissions.

Finalment, el balanç 2011-2015 evidencia que, més enllà d'haver assolit l'objectiu, aquesta primera fase de l'Estratègia ha permès una posada a punt i consolidació de la metodologia, així com una interiorització del missatge per part de les empreses implicades, elements que permeten engegar la nova fase amb un enfocament més participatiu i un grau de compromís més elevat.

Documentos relacionados
Publicaciones relacionadas