Seguiment de la biodiversitat

Parc del Castell

Volver
Nens caminant per la rampa del parc del Castell

Projecte educatiu

Ficha técnica

  • Temas:
    Biodiversidad, Parcs
  • Fecha de publicación:
    Julio 2018
  • Estado:
    Realizado
  • Fecha de aprobación:
    Julio 2018
  • Fecha de realización:
    --
  • Tipo / Subtipo:
    Proyecto participativo / Biodiversidad
  • Municipi:
    Castelldefels
  • Període:
    2016-2017 | 2017-2018 | 2018-2019
  • Entitats:
    Esplai Macedònia i Esplai Dimoniets
  • Curs:
    Educació en el lleure
  • Assessorament:
    Fundesplai
  • Descripció

    Projecte que té per objectiu conèixer, millorar i fer un seguiment de la biodiversitat del parc del Castell. Els usuaris de l'esplai realitzen itineraris de descoberta pel parc per conèixer la importància de les zones verdes urbanes, la història del parc, les espècies vegetals i de fauna més representatives, etc. També construeixen caixes niu que s'instal·len al parc i es fan les tasques de seguiment i manteniment durant la primavera i la tardor. 

    Sube

    Objectius

    • Identificar i conèixer la diversitat faunística, especialment d'ocells i invertebrats, del parc del Castell.
    • Conservar el parc i la biodiversitat associada.
    • Donar a conèixer la importància dels parcs urbans per moltes espècies animals i els beneficis per a les persones.

    Sube

    Resultats

    Curs 2016/2017:
    • Participació de 20 usuaris de l'esplai.
    • Construcció i col·locació de 6 caixes niu per a ocells al parc.
    • Difusió del projecte a través de les xarxes socials.
    Curs 2017/2018:
    • Participació de 20 infants i joves de l'Esplai Macedònia i participació de 20 infants i joves de l'Esplai Dimoniets.
    • Realització d'un itinerari de descoberta de la biodiversitat del parc del Castell.
    • Realització d'un testing d'invertebrats.
    • Realització d'un taller de descoberta i identificació dels ocells del parc.
    • Difusió del projecte a través de les xarxes socials.
    • Aportació de les observacions a la plataforma de ciència ciutadana.

    Sube

    Publicaciones relacionadas

    Equipamientos relacionados