El refugi climàtic de la Dra. Shiva

Tornar
Imatge de l'activitat
Del

al
Inscripció
Tema:
Parcs
Tipus:
Activitat a l'entorn
Públic:
Formació reglada, NESE (Veure tots)
Quan:
Del al (Desar)
Promotors:
Àrea Metropolitana de Barcelona
Programa:
Compartim un futur

Descripció

En l'activitat es treballa els concepte de canvi climàtic i l'adaptació de les persones i ciutats a les noves condicions. Davant de les altes temperatures, els participants hauran de buscar zones de confort tèrmic, en especial per a les persones vulnerables com poden ser els infants o les persones grans, i els parcs i zones verdes es presenten com a candidates per ser refugis climàtics. Mitjançant l'anàlisi amb els sentits i equips de mesura, l'alumnat podrà aprendre què és un refugi climàtic i decidir si el parc o localització on es desenvolupa l'activitat pot esdevenir-ne un d'adient. Les explicacions, dinamització i recursos de l'activitat són en català. També es pot fer l'activitat en castellà i en anglès.

Durada

2 hores

Horaris

L'activitat s'ofereix de dilluns a divendres, matí i tarda.

Inscripcions

Cal fer reserva prèvia a través de l'enllaç d'inscripcions.
El període d'inscripcions de cada temporada s'inicia l'1 de juliol.
Durant el mes d'agost no hi ha servei educatiu.

Requeriments/Material imprescindible

· Calçat còmode
· Gorra i protector solar
· Aigua i esmorzar

Continguts curriculars

Objectius

1. Conèixer les conseqüències del canvi climàtic:
  • Aprendre què és el canvi climàtic i com ens afecta
  • Conèixer els diferents elements que afecten a la resiliència/adaptació dels éssers vius
  • Entendre els diferents graus de vulnerabilitat al canvi climàtic
2. Posar en valor els espais verds urbans, especialment com a refugis climàtics
  • Reflexionar sobre el benestar i el confort tèrmic:
  • Proposar accions que ajudin a mitigar els efectes del canvi climàtic
  • Proposar elements que ens ajudin a tenir un millor confort tèrmic en un espai verd urbà (ombra, làmines d'aigua, paviments drenants i amb materials que no retinguin la calor...)
3. Ser proactius en les problemàtiques ambientals:
  • Crear propostes d'adaptació per al centre escolar i les llars
  • Comprometre's en una acció de canvi en l'àmbit domèstic/quotidià 
Competències bàsiques
  • Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
  • Competència d'aprendre a aprendre
  • Competència d'autonomia, iniciativa personal i emprenedoria
  • Competència social i ciutadana 

Metodologia
  • Metodologia activa
  • Treball grupal cooperatiu
  • Participació 

Adaptació a NESE

L'activitat està adaptada per a persones amb necessitats educatives especials i/o amb mobilitat reduïda.

Publicacions relacionades

Prova: $provaURL