Informació pública

Aprovació inicial dels estatuts pels quals es regirà l'empresa d'economia mixta que es constituirà per a la prestació i gestió del nou Servei públic d'innovació comunitària
INFORMACIÓ PÚBLICA a la seu electrònica de l’AMB i en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) del contingut dels estatuts durant trenta dies hàbils, a comptar de l’endemà de la publicació en el BOPB, a l’efecte que els interessats en l’expedient puguin presentar al·legacions, que ha de resoldre el Consell Metropolità. En cas que no es presentin al·legacions s’entendran per aprovats definitivament els estatuts, que entren en vigor un cop transcorregut el termini legalment previst en l’article 65.2 de la Llei 7/1985, del 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local.
Termini de consulta pública prèvia
30 dies hàbils, a comptar de l’endemà de la publicació en el BOPB
Documentació
Estatuts SEM
Informe Secretaria Estatuts
Informe proposta Estatuts
-
Exp. 903913/23. Doc 1620/25
En el Consell Metropolità de data 25/02/2025 es van aprovar definitivament la Memòria justificativa, el Reglament i el Projecte d’establiment i prestació del nou Servei Públic d’Innovació Comunitària (SPIC).
La Memòria justificativa establia que la millor forma de prestar aquest nou servei era mitjançant una empresa d’economia mixta (SEM) i el procediment de licitació, el del diàleg competitiu.
Com a pas previ a la licitació cal aprovar inicialment uns estatuts de la societat i fer-ne una exposició pública per un termini de 30 dies hàbils.
Els estatuts que es porten a aprovació inicial estan formats per 7 títols i 26 articles.
Els estatuts d’una societat conformen el seu règim jurídic intern, i cal tenir present que en aquest moment la redacció i aprovació inicial es fa amb l’absència del que ha de ser l’altre soci de la societat. Per aquest motiu i en relació amb el redactat dels estatuts pel que fa a les parts que constituiran de la societat, s’ha optat per una redacció genèrica que deixa obertes algunes possibilitats que permet la llei, per tal que ho puguin acordar posteriorment els òrgans de la societat un cop constituïda, o que es puguin establir mitjançant pactes entre accionistes prèviament a la constitució de la societat.
En la Memòria de creació del servei aprovada ja s’establia que el capital social seria de 60.000 €, dels quals l’AMB tindrà el 51 % de les participacions i el soci tecnològic privat, el 49 %.
Pel que fa a l’òrgan competent de l’AMB per a l’aprovació de la present proposta de modificació d’estatuts, cal atendre a l’article 8.1.z) de la LAMB en relació amb l’article 47.2.g) del LRBRL segons el qual, per a la creació, modificació o dissolució de mancomunitats o altres organitzacions associatives, així com l’adhesió a aquestes i l’aprovació i la modificació dels seus estatuts, es requereix la majoria absoluta del ple. En el mateix sentit es pronuncia l’article 114.3.d) del TRLMRLCAT. De tot això es dedueix que la competència també és del ple en virtut del que disposa l’article 22.2.p) del LRBRL. Així mateix, aquesta competència recau també en el Consell Metropolità de l’AMB atès que és aquest òrgan el competent per aprovar la forma de gestió dels serveis (article 22.2.f del LRBRL).
Es proposen els acords següents al Consell Metropolità:
APROVAR inicialment els estatuts pels quals es regirà l’empresa d’economia mixta que es constituirà per a la prestació i gestió del nou Servei Públic d’Innovació Comunitària, de la qual l’AMB tindrà el 51 % de les participacions.
SOTMETRE A INFORMACIÓ PÚBLICA a la seu electrònica de l’AMB i en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) el contingut dels estatuts durant trenta dies hàbils, a comptar de l’endemà de la publicació en el BOPB, a l’efecte que els interessats en l’expedient puguin presentar al·legacions, que ha de resoldre el Consell Metropolità. En cas que no es presentin al·legacions s’entendran per aprovats definitivament els estatuts, que entren en vigor un cop transcorregut el termini legalment previst en l’article 65.2 de la Llei 7/1985, del 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local.
Aprovació inicial de l'Estudi de viabilitat de la concessió del Servei públic d'innovació comunitària
INFORMACIÓ PÚBLICA del contingut de l’estudi de viabilitat a la seu electrònica de l’AMB i en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) durant trenta dies hàbils, a comptar de l’endemà de la publicació en el BOPB, a l’efecte que els interessats en l’expedient puguin presentar-hi al·legacions, que ha de resoldre el Consell Metropolità. En cas que no s’hi presentin al·legacions, s’entendrà per definitivament aprovat l’estudi de viabilitat, moment en què es procedirà a publicar-lo al Perfil de contractant de l’AMB, de conformitat amb l’article 247.7 de la LCSP.
Termini de consulta pública prèvia
30 dies hàbils, a comptar de l’endemà de la publicació en el BOPB
Documentació
Estudi viabilitat SPIC
Informe-proposta Estudi viabilitat SPIC
-
Exp. 903913/23. Doc 1701/25
El dia 25 de febrer del 2025, el Consell Metropolità va aprovar definitivament la Memòria de creació del nou Servei Públic d’Innovació Comunitària (SPIC). La Memòria està formada pels 3 documents següents: la Memòria justificativa (parts 1 i 2), el Projecte d’establiment i prestació del servei i el Reglament regulador. Així mateix, es va acordar la publicació íntegra del Reglament al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), la qual es va a efectuar el 14 d’abril del 2025.
La Memòria del servei ja aprovada incorpora la justificació social, la justificació jurídica de la competència i l’estudi de la millor manera de prestar aquest servei, que és mitjançant una Societat d’Economia Mixta (SEM) el soci privat de la qual s’elegirà mitjançant un diàleg competitiu. Per aquest motiu en aquest document no es reprodueix l’argumentació. La Memòria també incorpora un annex econòmic de la viabilitat de la SEM, però a 5 anys vista i no vinculat a cap contracte de concessió. Per tant aquest Estudi de Viabilitat complementa i amplia el contingut de l’annex econòmic de la memòria.
La memòria no detallava quina relació contractual hi hauria entre l’AMB (titular del nou servei públic) i la SEM (que farà la prestació i gestió del nou servei públic). Al determinar el model de negoci i el finançament de la SEM, s’ha vist que hi ha l’existència d’un risc operacional, i per tant, la tipologia contractual adequada és la d’una concessió de serveis.
L’estudi de viabilitat que es presenta, conjuntament amb la memòria ja aprovada, dona resposta als requeriments de l’article 285.2 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic (LCSP), que asseguri una correcta viabilitat de l’empresa d’economia mixta (SEM) de nova creació, que serà la futura concessionària i encarregada d’explotar l’SPIC.
Aquest estudi s’ha redactat amb recursos interns de l’AMB de la Direcció de Serveis Generals, Oficina Tècnica de Gerència, Serveis Digitals i Serveis Jurídics. Part del contingut és fonamenta amb estudis d’experts externs i amb dades d’organismes oficials.
L’Informe tècnic exposa la metodologia amb què s’ha fet l’estudi econòmic que es presenta.
Pel que fa a l’òrgan competent de l’AMB per a l’aprovació de la present proposta d’estudi de viabilitat de la concessió del Servei Públic d’Innovació Comunitària, cal atendre al que disposa l’article 8.1 n) LAMB, segons el qual és competència del Consell Metropolità la resolució dels procediments d’assumpció de nous serveis públics i de determinació de la seva forma de gestió. Així mateix, l’art. 22.2.f) LRBRL estableix que és competència dels plenaris dels ens locals l’aprovació de les formes de gestió dels serveis.
Per tot l’exposat es proposa al Consell Metropolità els següents acords:
APROVAR inicialment l’estudi de viabilitat de la concessió del Servei Públic d’Innovació Comunitària.
SOMETRE A INFORMACIÓ PÚBLICA el contingut de l’estudi de viabilitat a la seu electrònica de l’AMB i en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) durant trenta dies hàbils, a comptar de l’endemà de la publicació en el BOPB, a l’efecte que els interessats en l’expedient puguin presentar-hi al·legacions, que ha de resoldre el Consell Metropolità. En cas que no s’hi presentin al·legacions, s’entendrà per definitivament aprovat l’estudi de viabilitat, moment en què es procedirà a publicar-lo al Perfil de contractant de l’AMB, de conformitat amb l’article 247.7 de la LCSP.
Modificació del Reglament d'electrolineres
Consulta pública prèvia a la formulació i l’aprovació de la modificació del Reglament del servei metropolità de punts de recàrrega de vehicles elèctrics, durant un termini de 10 dies hàbils, a comptar de l’endemà de la publicació de l’informe emès per la Direcció de Serveis de Mobilitat Sostenible a la pàgina web de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, que s’adjunta a aquesta resolució, a fi que les persones i organitzacions més representatives potencialment afectades per la futura norma puguin emetre la seva opinió.
Termini de consulta pública prèvia
Des del 21 de novembre del 2025 fins al 5 de desembre del 2025.
Documentació
Informe justificatiu
Decret de Vicepresidència
Aportacions
Sistema intern d'alertes
Decret de Vicepresidència executiva amb l’alta i baixa del nomenament de l’òrgan col·legiat que actuï com a responsable del sistema intern d’alertes.