L'AMBici arriba a Badalona

| Tema: Bicicleta

El servei, creat per l'AMB, es posarà en marxa al municipi a l'abril, amb 31 estacions i 341 bicicletes elèctriques. També s'activaran, en les pròximes setmanes, les tres estacions de transferència del Barcelonès nord, que facilitaran la connexió entre l'AMBici i el Bicing en aquest territori

Els representants a les bicicletes

L'AMB ha presentat avui dilluns, 27 de març, les primeres estacions de l'AMBici, el servei de bicicleta compartida metropolitana, a Badalona. El sistema, que ja s'està instal·lant en aquest municipi i arribarà a un total de 15 poblacions, suposa un nou impuls per potenciar i facilitar opcions de mobilitat sostenible a la metròpolis de Barcelona.

L'AMBici, de titularitat de l'AMB i gestionat per TMB, es posarà en marxa a Badalona a l'abril, amb 31 estacions i 341 bicicletes elèctriques. A tot el Barcelonès nord, hi haurà més de 500 bicicletes.

L'acte ha anat a càrrec del vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Antoni Poveda, i l'alcalde de Badalona, Rubén Guijarro.

"Avui presentem a Badalona l'AMBici, el nou servei de bici metropolitana compartida, amb bicicletes 100% elèctriques, que permetrà als veïns i veïnes moure's per la ciutat i connectar amb el transport públic. També, permetrà connectar amb altres municipis del Barcelonès nord, com  Santa Coloma de Gramenet i Sant Adrià del Besòs i, gràcies a les tres estacions de transferència que hem previst, es facilitarà l'enllaç amb el Bicing i Barcelona ciutat. Amb aquest nou servei, donem resposta a una petició de l'Ajuntament de Badalona i posem a l'abast de la ciutadania noves alternatives de mobilitat, més sostenibles", ha exposat el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Antoni Poveda.

L'alcalde de Badalona, Rubén Guijarro, ha indicat que "l'arribada del servei de bicicleta compartida metropolitana a la ciutat és una gran notícia perquè suposa la introducció d'una eina imprescindible per a millorar la nostra mobilitat i avançar cap a un model més saludable i sostenible". En aquesta línia, Guijarro ha remarcat que "cal un canvi d'hàbits en la nostra manera de moure'ns, però per aconseguir-ho és imprescindible que les institucions facilitem aquesta transformació, que posem a l'abast dels veïns i veïnes els recursos necessaris i que treballem perquè les nostres ciutats tinguin totes les infraestructures necessàries, com és el cas del sistema AMBici".

El servei es va activar el 30 de gener als primers sis municipis metropolitans. Ara comença la segona fase de desplegament per instal·lar les estacions i posar en marxa el servei als nou municipis restants on està previst incorporar-lo. Durant el mes d'abril, el servei arribarà a dos municipis del Barcelonès nord (Santa Coloma de Gramenet i Badalona) i a quatre municipis més del Baix Llobregat (Viladecans, Molins de Rei, Gavà i Castelldefels). Abans de l'estiu, es preveu que aterri a la resta de municipis (l'Hospitalet de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat i Sant Adrià de Besòs).

Un cop desplegat del tot, posarà a disposició dels ciutadans 2.600 bicicletes elèctriques en 236 estacions de 15 municipis metropolitans: l'Hospitalet de Llobregat, Badalona, Cornellà de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, el Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Molins de Rei, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels.

Tarifa del servei AMBici
Durant el 2023, l'AMB farà una tarifa promocional de 25 € l'any per abonament, que permetrà 30 minuts d'ús gratuïts per cada trajecte. Després dels 30 minuts gratuïts, costarà 0,50 € cada 30 minuts.

A partir de l'any 2024, l'abonament tindrà un cost de 40 € l'any, amb els primers 30 minuts a un preu de 0,15 €. Després dels 30 minuts inicials, costarà 0,50 € cada 30 minuts.

Abonament metropolità (AMBici+Bicing) i estacions de transferència
Els ciutadans ja poden adquirir, des de l'1 de març, l'abonament metropolità, que facilita l'ús conjunt del servei AMBici i del Bicing i que estableix unes condicions preferents per als usuaris que vulguin utilitzar els dos sistemes.

L'AMB i TMB també han activat des de fa uns dies la primera estació de transferència, que facilita la connexió entre l'AMBici i el Bicing. Es tracta de l'estació de Zona Universitària - Diagonal (John Maynard Keynes, 25), al davant de la Facultat d'Econòmiques de la UB, que ja està en funcionament.

En les properes setmanes, s'activaran tres estacions de transferència al Barcelonès nord. Concretament, es posaran en marxa les tres estacions següents:

  • Barcelona - Sant Adrià de Besòs, Campus UPC – Diagonal Besòs
  • Barcelona - Sant Adrià de Besòs, La Pau
  • Barcelona - Santa Coloma de Gramenet, Baró de Viver
L'AMB recorda que, en total, hi haurà set estacions de transferència quan finalitzi la segona fase de desplegament.

Balanç als dos mesos de posada en funcionament
L'AMBici, el nou servei de bici metropolitana compartida, ja ha superat els 2.700 usuaris i ha sobrepassat els 1.850 desplaçaments diaris només dos mesos després de la seva posada en marxa. A banda, més de 7.500 persones s'han descarregat l'app, disponible actualment per a Android i iOS.

Aquestes primeres dades també corroboren l'èxit d'integració de l'AMBici amb el sistema del transport públic metropolità. De les deu estacions d'AMBici més utilitzades durant aquests primers dos mesos, sis corresponen a intercanviadors de transport públic.

Documents relacionats
Enllaços relacionats