Acta del jurat de l'emplaçament 3F |
S'ha conceditr el premi a la proposta:
- Les vides del pont d'Adrià Guardiet Llotge, Pere Buil Castells, Toni Riba Galí i Sandra Torres Molina.
- On tot pot passar de Mikko Liski.
- Vincle d'Hector Nevot Lloret i Israel Rawy Samitier
Proposta premiada:
LES VIDES AL PONT
- Transversalitat: És evident la necessitat de construir uns nous eixos transversals que permetin enllaçar entre si les dues rambles, i generar així una xarxa d'espais públics connectats entre els dos barris. Transversalitat per connectar els dos eixos consolidats.
- Temporalitat: L'actuació estarà sempre a l'ombra d'un projecte futur molt més car i ambiciós. Però la ciutat ha de ser una entitat viva i en permanent transformació, no pot restar congelada en el temps, pendent de la incertesa d'una transformació futura tan ambiciosa com soterrar les vies del Tren, és per això que el projecte es planteja per fases d'execució.
Descarregar la proposta
Propostes amb menció:
ON TOT POT PASSAR
Si molts camins es creuessin, i molta gent compartís aquests espais, apareixeria un indret, una plaça, un món concret. Un passatge on aturar-se, un lloc de pas amb un món (sub)cultural a dins.
Aquesta proposta respon directament a la necessitat de connectar els barris de Bellvitge i Gornal, no només fent que la connexió sigui físicament possible, sinó propiciant un funcionament conjunt i creant un focus d'activitat comú que vinculi de manera real i funcional les dues bandes de la via de tren. Aquesta proposta es duria a terme en dues fases. Una primera fase provisional, a mitjà termini que permeti revitalitzar els dos barris i que creï un primer enllaç d'activitat. I una segona fase a llarg termini que inclou la proposta de soterrament de les vies i que per tant, els uniria definitivament.
Autor: Mikko Liski
Descarregar la proposta
VINCLE
Què connectem? Connectant els grans espais públics de cada barri es genera una continuïtat urbana entre Bellvitge i Gornal, es genera un potent vincle entre els centres d'activitat de cada costat de les vies, creant un "nou centre". D'entrada connectem als veïns de cada barri, que com a vianants són els usuaris diaris dels equipaments a banda i banda. En segon terme connectem als usuaris de tren, metre , autobús i bicicletes, usant els espais urbans reactivats com a gran intercanviador a escala metropolitana.
Per què connectem? En primer lloc, perquè es necessita crear un recorregut complementari als existents, però més atractiu, perquè sigui freqüentat a causa dels vincles que ofereix amb els mitjans de transport connectats. En segon lloc, perquè es genera un recorregut excepcional, amb una visió imprevista de la ciutat, que millora la relació entre barris, millorant la qualitat de vida dels futurs usuaris.
Autors: Hèctor Nevot Lloret, Israel Rawy Samitier
Descarregar la proposta