Es crea el Pla General d'Ordenació de la comarca de Barcelona i la seva Àrea d'influència. Es defineixen vies de diferent ordre on les rondes son considerades per primera vegada com a "cinturons". Es projecten com a límits a l'expansió urbana.
S'inicia la contrucció del primer i segon Cinturó i del túnel de la Rovira. Els processos d'exportació, demolició, etc. porten a reivindicacions socials importants que dificulten la construcció fins als anys 80.
Carregant
2 Gener 1971
Visita de les obres a les Rondes l'any 1970
Tomas Garican o Goñi, el ministre de la governació visita les obres del "cinturó de ronda".
La construcció definitiva de les rondes va del 1987 al 1992. Intensificació del ritme de treball després de la nominació de Barcelona per als Jocs Olímpics del 1992.
Carregant
1 Gener 1988
Zona Coberta Nou Barris
Els veïns de Nou Barris inicien reunions amb responsables d'urbanisme de l'Ajuntament per tal de negociar l'ampliació de les zones cobertes de la futura Ronda de Dalt. L'actual projecte té més zones obertes de les previstes.
Carregant
1 Gener 1988
Primers enderrocs pel II Cinturó
L'Ajuntament incia els enderrocs de les finques afectades pel traçat del segon cinturó de ronda (Ronda de Dalt) entre l'avinguda Meridiana i el futur nus de la Trinitat.
1 Maig 1988
En servei - per construir 88
Les primeres rondes per a Barcelona 92 es comencen a construir el juny del 1988 en el tram Jordà-Meridiana i el mes juliol es comença el tram de la Ronda Litoral que passa per la Vila Olímpica. Abans del febrer següent les obres ja hauran començat en tots els trams.
Construcció de la ronda davant la xemeneia de Can Folch.
Carregant
1 Abril 1989
Signatura conveni
A l'octubre s'arriba a un acord entre la Generalitat i els organismes metropolitans per iniciar la construccó de la "pota sud" el mes de juny de 1990, amb la previsió de finalitzar-la abans dels Jocs Olímpics del 1992. El mes de novembre es firma un conveni per acabar únicament una part de la "pota sud" abans del setembre de 1992. Es vol tancar l'anell encara que la resta del vial s'acabi després del 1992.
Primera fase de construcció a l'altura de l'actual Diagonal Mar.
1 Abril 1992
Avaluació primer dia
Les rondes superen el seu primer dia amb fluïdesa encara que amb petites retencions a les hores punta.
Carregant
1 Abril 1992
Inauguració LVG
Jordi Pujol, Josep Borell i Pasqual Maragall van inagurar els únics trams del tronc central de la Ronda de Dalt que encara estaven en obres. Es tanca l'anell definitivament.
Carregant
1 Juny 1992
Sistemes de control de tràfic
Senyalització intel·ligent al llarg de la xarxa de rondes per tal de controlar la fluidesa de circulació.