Aeroport de Barcelona
Desenvolupament de la ciutat aeroportuària i dels accessos ferroviaris
Estat actual
Situat principalment als municipis del Prat de Llobregat, Sant Boi de Llobregat i Viladecans.
És el novè aeroport d'Europa (dades de l'any 2011), que transporta 34 milions de passatgers, amb un creixement del 17,8 %. El creixement mitjà dels darrers 19 anys ha estat del 6,7 %.
Actualment disposa de tres pistes d'enlairament amb dues de paral·leles inaugurades recentment (2004) amb capacitat de vol de 90 operacions/hora.
Disposa d'una terminal principal T1 (inaugurada l'any 2009) amb una superfície de 580.000 m2 i una capacitat per a 40/45 milions de passatgers i conserva la terminal vella T2 amb servei, amb una capacitat per a uns 20/25 milions de passatgers.
L'aeroport està connectat amb la xarxa d'autopistes metropolitanes i disposa d'un molt bon servei d'autobusos d'accés a les dues terminals des de la ciutat de Barcelona.
L'accés ferroviari a l'aeroport consta d'una línia de rodalies d'una sola via que connecta la terminal T2.
És el novè aeroport d'Europa (dades de l'any 2011), que transporta 34 milions de passatgers, amb un creixement del 17,8 %. El creixement mitjà dels darrers 19 anys ha estat del 6,7 %.
Actualment disposa de tres pistes d'enlairament amb dues de paral·leles inaugurades recentment (2004) amb capacitat de vol de 90 operacions/hora.
Disposa d'una terminal principal T1 (inaugurada l'any 2009) amb una superfície de 580.000 m2 i una capacitat per a 40/45 milions de passatgers i conserva la terminal vella T2 amb servei, amb una capacitat per a uns 20/25 milions de passatgers.
L'aeroport està connectat amb la xarxa d'autopistes metropolitanes i disposa d'un molt bon servei d'autobusos d'accés a les dues terminals des de la ciutat de Barcelona.
L'accés ferroviari a l'aeroport consta d'una línia de rodalies d'una sola via que connecta la terminal T2.
Planejament
Superfície total de l'àmbit: 153,3 ha / 100,00 %
És un projecte d'abast estatal, tramitat a través del Pla director amb el planejament vigent aprovat per desplegar la ciutat aeroportuària.
És un projecte d'abast estatal, tramitat a través del Pla director amb el planejament vigent aprovat per desplegar la ciutat aeroportuària.
Projecte
El projecte consisteix en el desenvolupament de la ciutat aeroportuària i els accessos ferroviaris a l'aeroport.
Descripció
Està prevista la construcció de la nova xarxa de rodalies amb accés a la terminal T1 i a la T2.
Molt a prop de l'aeroport, al Prat de Llobregat (6 km), està prevista una estació intermodal de l'AVE Madrid-Barcelona, on els serveis es podran aturar en el futur i connectar directament amb l'aeroport, via rodalies ferroviàries i metro, que actualment està en construcció amb la futura connexió a l'aeroport, la ciutat aeroportuària i l'estació intermodal (finalització prevista per l'any 2014).
També està previst desplegar una branca directa d'alta velocitat ferroviària a la terminal T1.
L'altre objectiu del projecte és el desplegament de la ciutat aeroportuària amb hotels, oficines, serveis de rebuda al passatger i instal·lacions de l'aeroport, així com anar desenvolupant, a mesura que vagi creixent, les zones de handling i serveis a les aeronaus.
Molt a prop de l'aeroport, al Prat de Llobregat (6 km), està prevista una estació intermodal de l'AVE Madrid-Barcelona, on els serveis es podran aturar en el futur i connectar directament amb l'aeroport, via rodalies ferroviàries i metro, que actualment està en construcció amb la futura connexió a l'aeroport, la ciutat aeroportuària i l'estació intermodal (finalització prevista per l'any 2014).
També està previst desplegar una branca directa d'alta velocitat ferroviària a la terminal T1.
L'altre objectiu del projecte és el desplegament de la ciutat aeroportuària amb hotels, oficines, serveis de rebuda al passatger i instal·lacions de l'aeroport, així com anar desenvolupant, a mesura que vagi creixent, les zones de handling i serveis a les aeronaus.