Pous amb bombes d'aigua per al Sahel
Aigua per al Sahel
Fitxa tècnica
- Socis:
- Àrea Metropolitana de Barcelona
- ONGD Aigua per al Sahel
- Associació Ko-binkale- Zona d'actuació:
- Àfrica Occidental . Burkina Faso
- Tema:
- Cicle de l'aigua
- Pressupost:
- 27.175,16€.
- Finançament:
-
-
AMB, Ajuntament de Lleida, Aigua per al Sahel i Associació Ko-binkale
-
- Estat:
- Iniciat Finalitzat
Descripció
L'execució del projecte ha significat la construcció de dos pous molt profunds tipus forage i se'ls ha dotat amb bomba manual de tipus India. Aquests forages tenen una base de ciment, un rec i un abeurador per als animals. Aquesta activitat s'ha reforçat amb una campanya de sensibilització prèvia als poblats. També s'han realitzat activitats relacionades amb l'horticultura a l'entorn dels pous per tal d'habilitar petits horts amb cultius de regadiu i zones de planters d'arbres.
La realització del projecte ha assolit que les dones dels dos poblats (Lergho i Nama-Tourdu, pertanyents a la província de Boulgou, situada al sud-est de Burkina Faso), disposin de punts d'aigua potable als respectius poblats, amb la qual cosa han disminuït els desplaçaments carregades, amb millora de la seva salut i augment del temps disponible per poder realitzar altres tipus de tasques.
Així mateix ha millorat la salut infantil i ha disminuït la mortalitat de 1 a 5 anys per malalties diarreiques vinculades a l'aigua no potable. A més a més s'ha iniciat una zona comunitària de planters d'arbres per a la reforestació