LOGISMILE
Logística d'últim quilòmetre per al lliurament autònom de mercaderies
 
                            Fitxa tècnica
- Socis:
- Líder: CARNET - UPC Technology Center 
 Socis:- 005 - Altran Technologies 
 005_4 - Altran Spain
 016 - Ciutat d'Hamburg
 016_2 - ITS Hamburg
 036 - Technische Universität Braunschweig, Niedersächsisches Forschungszentrum Fahrzeugtechnik (NFF)
 040 - TomTom NV
 040_1 - TomTom LTG
 043 - Universitat Politècnica de Catalunya
 053 - Àrea Metropolitana de Barcelona
 106 - EDC Debrecen Urban and Economic Development Center
 EE139 - Direcció General de Trànsit
 EE194 - PTV
 EE700 - Otostolik Sp. Z O.O.
 EE876 - Ajuntament d'Esplugues de Llobregat
 EE975 - Last Mile Autonomous Delivery LMAD
- Zona d'actuació:
- Europa
- Tema:
- Mobilitat i transport
- Pressupost:
- 20.600 €
- Finançament:
- 
                                - 
                                            07 % EIT URBAN MOBILITY. Pressupost AMB: 14.420,00 €   
 
- 
                                            
- Estat:
- Iniciat Finalitzat
Descripció
Les operacions logístiques d'últim quilòmetre a les ciutats poden augmentar la congestió del trànsit, causar problemes de seguretat per a vianants, ciclistes i missatgers, i contribuir a la contaminació de l'aire i a la contaminació acústica. Per fer front a aquests reptes, els socis de LogiSmile estan provant un sistema de lliurament totalment autònom en tres ciutats pilot: Esplugues de Llobregat, Hamburg (Alemanya) i Debrecen (Hongria).
LogiSmile construirà un vehicle autònom (AHV) que funcioni amb dispositius de lliurament autònoms més petits (ADD), que són bàsicament robots, i un centre de control remot que gestionarà la comunicació entre el vehicle principal i els altres dispositius, recopilarà dades, optimitzarà les operacions de la flota i proporcionarà una solució segura en cas que sorgeixi una situació complexa.
Les ciutats estan avaluant la seva infraestructura i marc legal per aplicar el sistema, revisant les seves polítiques de trànsit actuals i establint un codi de conducta per regular les interaccions entre vehicles amb conductors humans i vehicles autònoms, incloses les pautes sobre l'intercanvi de dades i la interacció amb tercers, com ara vianants, ciclistes i altres vehicles.
 
 
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				         
    				        