Accés Rodalies Aeroport de Barcelona-el Prat

Un nou traçat de doble via entre l'estació del Prat i la T1 connectarà la nova terminal a la xarxa de Rodalies i permetrà augmentar la freqüència de pas dels trens.

Fitxa tècnica

Promotor:
Ministeri de Foment
Pressupost:
221,8 M€
Estat:
En execució
Detall de l'estat:
Obres no iniciades per restriccions pressupostàries.
Termini estimat:
L'actuació estarà operativa el 2015.

Descripció

Aquest nou ramal d'accés de 4,5 km permetrà arribar a la principal terminal de passatgers de l'Aeroport de Barcelona-el Prat (terminal T1) a través de xarxa de Rodalies i facilitarà la connexió amb l'altra terminal de passatgers de l'aeroport, la T2.

Actualment només hi ha accés ferroviari a la terminal T2 de l'Aeroport de Barcelona amb una única via d'ample ibèric, però des de l'ampliació de l'aeroport aquesta terminal ha passat a tenir un paper secundari enfront de la nova terminal de passatgers T1. El passat 2012, 25 dels 35,5 milions de passatgers que va registrar l'aeroport van passar per la T1, que no disposa de cap modalitat de transport ferroviari d'alta capacitat que la connecti amb la terminal T2, amb l'estació nodal de Sants o amb l'estació de plaça Catalunya, al centre de la ciutat (situada a només 15 km).