USER-CHI
Projecte per a la recerca de solucions innovadores per a infraestructures de recàrrega de vehicles.
Fitxa tècnica
- Socis:
- Líder: ETRA INVESTIGACION Y DESARROLLO SA, ES
Socis: ETRA INVESTIGACION Y DESARROLLO SA, ES
INSTITUTO DE BIOMECANICA DE VALENCIA, ES
ÁREA METROPOLITANA DE BARCELONA, ES
BUDAPEST FOVAROS ONKORMANYZATA, HU
GEWOBAG WOHNUNGSBAU- AKTIENGESELLSCHAFT BERLIN, DE
VMZ BERLIN BETREIBERGESELLSCHAFT MBH, DE
INSTITUT FUR KLIMASCHUTZ ENERGIE UND MOBILITÄT-RECHT, OKONOMIE UND POLITIKEV(IKEM), DE
EUROCITIES ASBL, BE
ROMA SERVIZI PER LA MOBILITA SRL, IT
FIT CONSULTING SRL, IT
AGENZIA NAZIONALE PER LE NUOVE TECNOLOGIE, L'ENERGIA E LO SVILUPPO ECONOMICOSOSTENIBILE, IT
Digital System Integrator, IT
ENEL X SRL, IT
IPT Technology GmbH, DE
CITY OF TURKU, FI
Oy Turku Energia-Abo Energi Ab, FI
TVT Asunnot Oy, FI
Varsinais-Suomen Asumisoikeus Oy, FI
CIRCONTROL, S.A, ES
Qwicc GmbH, DE
COMUNE DI FIRENZE, IT
AYUNTAMIENTO DE MURCIA, ES
ASOCIACION ESPANOLA DE NORMALIZACION, ES
CITIES FORUM SLU, ES - Zona d'actuació:
- Europa
- Tema:
- Mobilitat i transport
- Pressupost:
- 17.486.866,25 €
- Finançament:
-
-
Pressupost AMB: 1.136.787,50 € (cofinançats al 100 %)
-
- Estat:
- Iniciat
Descripció
USER-CHI és un projecte Horizon 2020 que té com a objectiu principal potenciar la mobilitat elèctrica a Europa mitjançant la recerca de solucions innovadores per a infraestructures de càrrega de vehicles elèctrics centrades en l'usuari. El projecte vol impulsar un mercat de mobilitat elèctrica a gran escala mitjançant el desenvolupament de solucions intel·ligents integrades, nous models empresarials i noves condicions reguladores en cinc àrees urbanes nodals dels corredors TENT-T (Trans-European Transport Network): l'Àrea Metropolitana de Barcelona, Roma, Berlín, Budapest i Turku. Diferents actors públics i privats de cada localitat es veuran implicats en el projecte, per tal d'assolir una visió transversal, holística i integradora.
El projecte buscarà l'assoliment dels objectius a través de la integració de diferents tecnologies de recàrrega innovadores (1), amb l'usuari al centre del projecte (2), aprofitant les sinergies existents entre la mobilitat elèctrica i l'actual procés de transició energètica europeu (3) i integrant-hi eines tecnològiques, models empresarials i mesures reguladores (4) per tal d'aconseguir un sistema funcional de transport elèctric que millori l'experiència de l'usuari i presenti prou atractiu financer per permetre un desplegament massiu d'infraestructures de recàrrega d'aquestes característiques a tot Europa.
La data d'inici del projecte és el gener del 2020 i tindrà una durada de quatre anys (fins al gener del 2024). A part de beneficiar-se de les demostracions i el coneixement relacionat amb infraestructures innovadores i solucions intel·ligents que es generaran al llarg del projecte, l'AMB desenvoluparà una prova pilot a l'àrea metropolitana, aprofitant el sistema d'electrolineres actual.
El projecte buscarà l'assoliment dels objectius a través de la integració de diferents tecnologies de recàrrega innovadores (1), amb l'usuari al centre del projecte (2), aprofitant les sinergies existents entre la mobilitat elèctrica i l'actual procés de transició energètica europeu (3) i integrant-hi eines tecnològiques, models empresarials i mesures reguladores (4) per tal d'aconseguir un sistema funcional de transport elèctric que millori l'experiència de l'usuari i presenti prou atractiu financer per permetre un desplegament massiu d'infraestructures de recàrrega d'aquestes característiques a tot Europa.
La data d'inici del projecte és el gener del 2020 i tindrà una durada de quatre anys (fins al gener del 2024). A part de beneficiar-se de les demostracions i el coneixement relacionat amb infraestructures innovadores i solucions intel·ligents que es generaran al llarg del projecte, l'AMB desenvoluparà una prova pilot a l'àrea metropolitana, aprofitant el sistema d'electrolineres actual.