METROAirports
METROAirports: impacte socioeconòmic i usos dels aeroports de nova generació
Fitxa tècnica
- Socis:
- Líder: AMB
Socis:
Àrea Metropolitana de Barcelona
Atlanta
Île-de-France (Paris)
Gobierno Regional Metropolitano de Santiago de Chile
Entitats associades:
Airport Regions Conference
Hubstrat
IAU - Zona d'actuació:
- Amèrica del Nord, Amèrica del Sud-Con Sud, Europa
- Tema:
- Cohesió social i territorial, Desenvolupament socioeconòmic, Desenvolupament urbà sostenible, Espai públic, Governança, Planificació, Sostenibilitat ambiental
- Pressupost:
- 101.500 €
- Finançament:
-
-
Pressupost AMB: 26.000 € (finançats al 25,6% per Fons Europeus)
-
- Estat:
- Iniciat
Descripció
Entre els aspectes més importants de la presència d'un aeroport en una metròpolis trobem l'impacte socioeconòmic directe i els usos que es donen al territori aeroportuari. El projecte METROAirports treballarà aspectes econòmics i socials, com la creació de llocs de treball, l'activitat econòmica, la mobilitat, l'accés a l'habitatge, la seguretat i la relació entre l'activitat dels aeroports i el dret a la ciutat.
L'objectiu principal del projecte és millorar el disseny i la implementació de polítiques metropolitanes amb impacte socioeconòmic i de planificació urbana lligades als aeroports. A través d'una avaluació territorial transversal s'analitzaran i s'intercanviaran experiències sobre l'impacte socioeconòmic que tenen els aeroports en les regions metropolitanes per tal de poder millorar els usos de la zona aeroportuària i la seva vinculació amb els processos de planificació territorial.
La governança també serà un element transversal que caldrà desenvolupar en aquest projecte liderat per l'Àrea Metropolitana de Barcelona amb la participació de les àrees metropolitanes de Île-de-France (París), Atlanta i Santiago de Xile, i de l'Associació de Ciutats i Regions aeroportuàries europees.