• | Tema: Ecologia

L'AMB, a través de TERSA, finalitza l'aturada de manteniment de la planta de valorització energètica

A principis d'agost, ja estaran funcionant les tres línies de combustió que han anat arrencant de forma progressiva.
    Els treballs han suposat una inversió de aproximada de 3 milions d'euros.

• | Tema: Mobilitat i transport

L'app per a l'aparcament metropolità continua ampliant el seu abast i arriba avui al Prat de Llobregat

El servei de l'AMB, que ja estava disponible a nou municipis metropolitans, facilita a l'usuari la gestió i el pagament dels estacionaments de vehicles en zones regulades de l'àmbit metropolità d'una manera segura: sense contacte.
    L'aplicació gestiona més de 57.000 places d'aparcament en zones regulades de 10 municipis i s'estendrà progressivament a la resta de la metròpolis de Barcelona.

• | Tema: Residus

L'AMB aprova definitivament el PREMET25, el gran pla en matèria de residus per portar el reciclatge metropolità als estàndards europeus

Aquest pla estratègic està alineat amb les directrius europees, que obliguen els membres a assolir una taxa de reciclatge del 55 % el 2025 i del 60 % el 2030. El PREMET25 establirà nous models de recollida per a tots els municipis metropolitans, basats en el porta a porta i els contenidors intel·ligents. L'AMB bonificarà els municipis que millorin els seus sistemes de recollida: els retornarà l'estalvi aconseguit en el tractament perquè el continuïn invertint en millores pel que fa a la recollida. El Pla també considera la reconversió de les plantes de tractament metropolitanes. Es passarà d'un model basat en ecoparcs a plantes de tractament més especialitzades, sobretot dedicades a la matèria orgànica. El compliment dels objectius del PREMET25 comportarà a l'administració l'estalvi de 17 M€ anuals en tractament; cada any es reduiran entre 160.000 i 250.000 tones d'emissions de gasos amb efecte d'hivernacle, i es crearan més de 1.000 llocs de treball en l'àmbit dels residus

• Per al 42,9 % de les llars de l'àrea metropolitana de Barcelona, la crisi de la COVID-19 ha provocat un deteriorament en la situació econòmica, especialment a les llars de lloguer

El 22,5 % de les llars de lloguer han negociat un ajornament o una reducció, amb un èxit del 55,2 %. Només el 4,2 % de les llars que viuen en propietat i paguen una hipoteca han sol·licitat un ajornament del pagament

• | Tema: Habitatge

Els FAD premien una promoció d'habitatge públic del Baix Llobregat

Es tracta de la promoció H2 del Saló Central de Sant Boi de Llobregat, que comprèn 79 habitatges. El jurat ha destacat el disseny i l'ús dels espais comunitaris, que faciliten les relacions socials entre els veïns i també potencien la vinculació amb l'exterior

• | Tema: Mobilitat elèctrica, Mobilitat i transport, Mobilitat sostenible

L'AMB aprova tres noves convocatòries de subvencions per valor de més de 3,25 M€ per impulsar la mobilitat sostenible

L'organisme metropolità obre ara la primera convocatòria de subvencions per ajudar els autònoms de l'àmbit de la DUM per renovar el parc mòbil amb vehicles de baixes emissions, per un import d'1,25 M€ i adaptar-lo a la ZBE Rondes BCN.
    L'AMB també obre la tercera convocatòria de subvencions per als ajuntaments per completar la Bicivia, la xarxa pedalable metropolitana, amb 2 M€.
    S'activa també la convocatòria 2020 del programa Biciempresa, de cessió temporal de bicicletes per fomentar una mobilitat laboral més sostenible.
    Les tres convocatòries s'han aprovat al Consell Metropolità del juliol i formen part de les 21 mesures de l'estratègia de la nova mobilitat metropolitana després de la COVID-19 i també de les polítiques de mobilitat sostenible de l'AMB.

• | Tema: Polítiques socials

Mesures COVID-19: l'AMB inverteix 16,6 milions d'euros per reactivar les economies locals i la cohesió social metropolitanes

El Pla ApropAMB finançarà els projectes presentats pels ajuntaments metropolitans per fer front als impactes de la crisi provocada per la COVID-19.
    Els objectius principals són reactivar l'economia i el comerç locals i afavorir l'ocupació, la formació digital i la protecció sanitària, especialment entre els col·lectius vulnerables que s'han vist més afectats per la pandèmia

• Un estudi participatiu ha permès observar 2.579 papallones de 29 espècies diferents als parcs i platges metropolitans

Aquest és el principal indicador de l'estudi "Anàlisi de la gestió sostenible dels prats florits", fet per l'AMB juntament amb el CREAF i l'IERMB. S'han estudiat les papallones diürnes perquè són espècies bioindicadores. El projecte és el punt de partida de l'Observatori Metropolità de Papallones mBMS.

• | Tema: Autobusos

El Bus Metropolità de l'AMB, un referent en protocols de protecció i seguretat al transport públic davant de la COVID-19

S'han incorporat serveis addicionals de neteja i desinfecció dels autobusos i de les seves instal·lacions, com les cotxeres i les zones comunes per als treballadors. També es canvien periòdicament els filtres de l'aire condicionat dels autobusos, per evitar que pugui actuar com a transmissor de la COVID-19. Els 758 autobusos de la flota de gestió indirecta de l'AMB disposen de mampara de protecció, fet que va permetre avançar l'obertura de la porta d'accés del davant i, en conseqüència, millorar l'ordenació dels fluxos de passatgers. Gràcies a totes aquestes mesures, entre d'altres, les diferents empreses operadores del Bus Metropolità de l'AMB estan obtenint les certificacions oficials que corroboren i garanteixen el compliment dels protocols de seguretat enfront de la COVID‑19.