• Catalunya serà la capital de la bicicleta del 5 al 10 d'octubre

Obertes les inscripcions per al CICLOBCN21, que aplega tres congressos sobre la bici: Congrés EuroVelo i Cicloturisme 2021, el XVIII Congrés Ibèric La bicicleta i la ciutat i el 7è Congrés Internacional de la Bicicleta de Catalunya
    El director de l'Organització Mundial del Turisme, Dirk Glaesser, i la presidenta de l'Aliança Mundial de Ciclistes, Raluca Fiser intervindran a l'esdeveniment, que se celebrarà presencialment a l'auditori AXA i també es podrà seguir en línia
    CICLOBCN21 representa la suma d'esforços de la Generalitat de Catalunya, que ha liderat la iniciativa, l'Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona i l'AMB, juntament amb les entitats del món de la bicicleta, ECF, FPCUB, ConBici i FEM Bici, i el suport de persones voluntàries i entitats ciclistes d'arreu del territori

• | Tema: Energies renovables

L'AMB participa en projectes a escala europea per portar la metròpolis de Barcelona a l'avantguarda de la transició energètica

Tres projectes europeus, amb finançament provinent dels fons H2020, donen impuls a solucions innovadores en energia i s'alineen amb els objectius estratègics de l'AMB inclosos en el Pla clima i energia 2030
    L'AMB ja compta al territori amb instal·lacions amb aquest tipus de tecnologies, com la fotolinera V2G de Molins de Rei, una instal·lació pionera a l'Estat espanyol

• | Tema: Formació professional

L'AMB i la Fundació BCN Formació Professional entreguen els premis de la tercera edició del MetròpolisFPLab, en la qual han participat 700 alumnes

També hi han participat 9 empreses i 27 centres d'FP de la metròpolis de Barcelona. Es reconeixen els vuit projectes guanyadors de la tercera edició, entre els quals hi ha un assistent virtual per als malalts dels hospitals o una estora intel·ligent que identifica els passatgers d'un autobús per controlar-ne les pujades i baixades. L'AMB i la Fundació BCN Formació Professional impulsen la formació professional com a element potenciador de la inserció laboral dels joves i de competitivitat empresarial

• | Tema: Planificació

L'AMB redibuixarà l'eix de Laureà Miró i la carretera de Collblanc per integrar un carril bus-bici entre Esplugues, l'Hospitalet i BCN

Les obres, liderades per l'AMB en coordinació amb els 3 municipis metropolitans, s'iniciaran aquest mes de juliol i s'enllestiran al setembre. La transformació d'aquest tram, de 3,1 km de longitud, permetrà implantar un carril bus-bici que connectarà el Barcelonès amb el Baix Llobregat i ampliar els espais per a vianants a l'entorn de Collblanc. El nou carril bici correspon a un tram important de la Bicivia 4 i facilitarà una de les grans connexions pedalables metropolitanes. Permetrà connectar amb bicicleta la plaça d'Espanya i el carrer de Sants de Barcelona amb Molins de Rei

• | Tema: Infraestructures

El concurs d'idees 'Nusos i cruïlles' ja té sis propostes guanyadores

Les sis propostes més ben valorades pel jurat aporten solucions per reconnectar el territori, integrar les infraestructures en els espais oberts i els teixits urbans i proposar nous usos que potencien les centralitats i els espais intermodals
    Es tracta d'un certamen per repensar les infraestructures viàries futures i recollir estratègies i apostes que replantegin el futur paper d'aquestes vies metropolitanes

• Sant Cugat acull un projecte europeu per fomentar la intermodalitat entre bici i tren

Es posa en marxa el HUB SANT CUGAT, un espai situat al costat de l'estació de FGC de Mira-sol, que ofereix una solució integrada de serveis i agrupa nous modes de mobilitat i els serveis de transport públic existents

L'espai consistirà a obrir un servei de Bicibox (aparcament segur metropolità de bicicletes), dos tricicles de càrrega compartits, endolls per carregar bicis elèctriques, un taulell de reparació i un inflador

Aquest projecte, finançat per l'EIT Urban Mobility, serà possible gràcies a un consorci format per l'AMB, l'Ajuntament de Sant Cugat, FGC, CARNET – CIT UPC i la Universitat Politècnica de Catalunya BarcelonaTech (UPC)

• | Tema: Mobilitat sostenible

L'AMB impulsarà la creació de 7 nous centres de ciclologística a la metròpolis per fer una distribució de mercaderies sostenible en bici

Cerdanyola del Vallès, Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Cugat del Vallès, Sant Joan Despí i Santa Coloma de Gramenet són els sis municipis que han optat a la subvenció de l'AMB per crear serveis municipals de ciclologística

Els serveis, que inclouen els vehicles i els centres d'operacions, promouen el repartiment de mercaderies en bicicleta i tricicles de càrrega

• | Tema: Contaminació

L'AMB, pionera en mesurar la qualitat de l'aire amb nanosensors mòbils

El projecte Interreg Sudoe Nanosen-AQM, en el qual ha participat l'AMB, ha mesurat la qualitat de l'aire en diversos municipis metropolitans gràcies a la implantació de nanosensors portàtils en voluntaris que es desplacen en bicicleta i a peu

L'ús futur d'aquest tipus de tecnologia permetrà mesurar la qualitat de l'aire en temps real, en una varietat d'entorns molt més gran i a un cost molt menor que els sistemes convencionals

Les proves han demostrat que l'aire de la metròpolis supera puntualment els límits legals de contaminants

Les enquestes fetes en paral·lel dins del projecte corroboren que cal dotar la ciutadana de més coneixement pel que fa al seu propi impacte sobre la qualitat de l'aire

• | Tema: Accessibilitat

L'AMB i COCEMFE ressalten la importància de l'accessibilitat digital del col·lectiu amb discapacitat per assegurar la seva autonomia personal

Consideren prioritari facilitar l'ús de les eines digitals per millorar la relació amb les administracions i elaboraran un banc de bones pràctiques. Els ajuntaments metropolitans es comuniquen de manera efectiva amb les persones amb discapacitat a través d'aquestes eines i cal optimitzar-ne els processos, segons la darrera trobada de les dues entitats