• | Tema: Patrimoni

Millora de la xarxa de parcs metropolitans (XPM) amb una subvenció FEDER d'1,1 milions d'euros

L'AMB millorarà un total de 6 parcs metropolitans amb elements patrimonials que requereixen actuacions de restauració. Les obres de millora començaran el 2021 i la finalització de totes les intervencions està prevista per a finals del 2023

• | Tema: Empresa

L'AMB activa el web HUB Talent, un espai on les iniciatives emprenedores poden trobar suport i ampliar les xarxes de treball

L'Agència Metropolitana de Desenvolupament Econòmic de l'AMB ha habilitat aquesta eina, que vol servir com a punt de trobada de les iniciatives emprenedores que tenen en comú la innovació, el talent i el coneixement de la nova economia del segle XXI a la metròpolis de Barcelona. Empreses, emprenedors i ciutadania poden proposar reptes amb l'objectiu de trobar altres actors que vulguin compartir coneixement i resoldre'ls junts. Nou grans empreses de diferents sectors ja hi han afegit els seus. També s'hi poden publicar els projectes més innovadors que ja s'hagin fet i que puguin interessar a la resta del món empresarial i la societat.

• | Tema: Taxi

Mesures COVID19: pla de xoc per al sector del taxi per fer front a la crisi derivada de la pandèmia

L'Institut Metropolità del Taxi i l'AMB han acordat un Pla de xoc amb el sector del taxi per garantir la seguretat en aquest mitjà de transport i ajudar-lo a combatre la davallada en els desplaçaments generada per l'emergència sanitària.
    El Pla es presenta amb vocació de llarg recorregut, en el marc del diàleg i el consens amb les organitzacions del sector. Abasta des de l'impuls d'una app específica per al taxi fins a l'organització del servei per a la nova normalitat.
    Es tracta d'un total de 10 actuacions, que inclouen mesures de desinfecció i higiene, serveis telemàtics d'atenció al taxista, campanyes de comunicació i assessorament sobre els ajuts als professionals d'aquest servei.

• | Tema: Bicicleta

L'AMB llançarà una nova subvenció de 2 milions d'euros per seguir construint carrils bici a la metròpolis de Barcelona i completar la Bicivia

L'AMB va aprovar les bases d'aquesta nova convocatòria de subvenció al darrer Consell Metropolità i properament llançarà la convocatòria.
    Aquesta tercera convocatòria dona continuïtat a les dues que ja es van fer el 2016 i el 2017, que van suposar la creació de 38,2 kilòmetres de vies pedalables, amb un cost total de 8,5 milions d'euros.
    "En el difícil context actual, hem de donar un gran impuls als mitjans de transport i a les infraestructures que fomentin la mobilitat segura i sostenible. I això passa per apostar decididament per la bicicleta", explica el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Antoni Poveda

El Consell Metropolità aprova una declaració institucional de compromís davant dels efectes de la COVID-19, una moció a favor de l'estalvi energètic dels ajuntaments i avança en l'estratègia per erradicar l'amiant

La declaració institucional, proposada i aprovada per tots els grups polítcs, agraeix la resiliència de personal sanitari, treballadors essencials, ajuntaments i ciutadania, i marca un seguit de compromisos dirigits a la recuperació econòmica del territori metropolità. La presidenta Ada Colau i els representants de tots els grups metropolitans han destacat que "el que ens demanen els nostres ciutadans i ciutadanes és coordinació i col·laboració efectiva al marge de picabaralles polítiques". L'AMB exigeix a Endesa que permeti als ajuntaments modificar la potència d'energia contractada dels equipaments tancats per la crisi, mesura que representaria un estalvi econòmic important. Llum verda a la memòria justificativa per a l'adhesió de l'AMB a la Comissió per a l'erradicació de l'amiant a Catalunya.

• | Tema: Obres

Mesures COVID-19: L'AMB reactiva les obres pròpies i les promogudes per l'IMPSOL

La millora progressiva de l'emergència sanitària causada per la COVID-19 ha fet que l'AMB decideixi reactivar les obres pròpies a l'espai públic i les promogudes per l'IMPSOL, sempre que compleixin els requisits de salut i seguretat.

• | Tema: Autobusos

Mesures COVID-19: L'AMB i TMB instal·len mampares de seguretat als autobusos metropolitans per minimitzar el risc de contagi

L'objectiu de la mesura és la protecció de conductors i conductores del servei de Bus Metropolità, que s'ha mantingut actiu durant tot l'estat d'alarma per garantir la mobilitat de persones amb feines essencials i que progressivament anirà incrementant l'oferta. Aquesta solució, que minimitzarà la possibilitat de contagi a llarg termini, s'instal·larà en un total de 1.898 vehicles, 1.140 de gestionats per TMB i 758 per l'AMB a través d'empreses de gestió indirecta

• L'O-HB llança una enquesta per analitzar l'afectació de la Covid-19 en el sector de l'habitatge

L'enquesta vol donar resposta a aspectes com les condicions d'habitabilitat durant l'estat de confinament, les deficiències dels habitatges o les dificultats per fer front al pagament dels habitatges, entre moltes altres qüestions.

• L'AMB inicia la llaurada de les platges metropolitanes que es va ajornar el passat 16 de març

L'AMB comença a posar a punt les platges metropolitanes per quan la situació actual permeti gaudir-ne. Aquestes tasques implicaran que les platges metropolitanes estiguin en màximes condicions d'higiene i salubritat. Els forts temporals d'aquest hivern impedeixen que la llaurada es faci a totes les platges, ja que algunes encara estan afectades o bé han desaparegut a causa del temporal Glòria.