• | Tema: Mobilitat i transport

El transport públic de l'àrea de Barcelona mantindrà les tarifes actuals durant el 2021

El Consell d'Administració de l'ATM opta per no modificar-les malgrat que el dèficit provocat per la pandèmia es preveu que arribi als 750 M€. La caducitat dels títols adquirits el 2020 s'amplia fins el 31 de desembre del 2021

• | Tema: Energia

50 ajuntaments i entitats locals demanen al Govern espanyol protagonisme i recursos per a la transició energètica

Proposen eliminar la restricció dels 500 m de radi per a l'autoconsum

• | Tema: Contaminació

Desactivació de l'avís preventiu de contaminació atmosfèrica per partícules (PM10)

La fase d'Avís Preventiu es va activar ahir dimarts, 15 de desembre de 2020, després que 4 estacions de la XVPCA, 3 d'elles ubicades en municipis metropolitans superessin el valor de 50 µg /m3 PM10 de mitjana durant el dia anterior

• | Tema: Contaminació

Avís preventiu d'episodi de contaminació atmosfèrica per partícules (PM10)

Avui, 15 desembre de 2020, l'AMB ha posat en marxa el seu protocol d'actuació per als episodis ambientals d'elevada contaminació atmosfèrica, en la seva fase d'avís preventiu de PM10 pel motius següents:
    La mitjana diària dels nivells de PM10 durant el dia d'ahir han estat superiors al valor de 50 μg/m3 en 4 estacions ( 3 d'elles en territori metropolità) de mesurament de la Xarxa de Vigilància i Previsió de la Contaminació Atmosfèrica (XVPCA), 3 de les quals, de la Zona de Protecció Especial.
    La previsió a 24 hores indica que els nivells es mantindran elevats i es podria superar el valor diari de 50 μg/m3 durant el dia d'avui, donat que es preveu que les condicions de dispersió no milloraran significativament durant el dia d'avui.

• Front comú entre les administracions per fer front a la falta d'habitatge de lloguer assequible a la metròpolis de Barcelona

Signat un protocol entre l'AMB, el Govern de l'Estat i la Generalitat de Catalunya, per fomentar la promoció d'habitatges en règim de lloguer assequible al territori metropolità.
    L'objectiu immediat de l'acord és la nova construcció de 1.206 habitatges de lloguer inclosos dins del Pla per al lloguer assequible, d'àmbit estatal.
    L'AMB ja compta, mitjançant l'IMPSOL, amb 1.300 habitatges amb protecció oficial en diferents fases d'execució.
    La creació de la societat publicoprivada Habitatge Metròpolis Barcelona, per part de l'AMB i l'Ajuntament de Barcelona, preveu la construcció de 4.500 habitatges més destinats a lloguer assequible en un termini de 6 anys

• | Tema: Mobilitat sostenible

Arriba a Santa Coloma de Gramenet SPRO, l'app per estacionar a les places de càrrega i descàrrega de la metròpolis de Barcelona

L'aplicació mòbil metropolitana, que ja compta amb 65.000 usuaris actius, està destinada als professionals de la distribució urbana de mercaderies (DUM) i permet millorar i agilitzar els estacionaments en aquestes places.
    Amb aquesta incorporació, ja són vuit els municipis metropolitans que gaudeixen del servei. A banda de Santa Coloma de Gramenet, també està actiu a Barcelona, Badalona, Castelldefels, Esplugues de Llobregat, l'Hospitalet de Llobregat, Sant Joan Despí i Sant Just Desvern.

• | Tema: Formació professional

Un estudi revela la necessitat d'adaptar les propostes de formació professional als requeriments actuals del sector logístic

Els sectors econòmics emergents i la formació professional a la regió metropolitana de Barcelona. L'estudi planteja línies d'actuació per transformar les feines principals de l'activitat logística, així com propostes per garantir la qualitat i l'adequació de l'oferta de formació professional a la regió metropolitana de Barcelona. Han participat en l'acte de presentació Pere Navarro, delegat especial de l'Estat al CZFB, Montserrat Ballarín, vicepresidenta de l'Àrea de Desenvolupament Social i Econòmic de l'AMB, i Àngel Tarriño, responsable de l'Observatori de l'FP de la Fundació BCN Formació Professional

• Comença la construccio de la nova promoció d'habitatges al turó del Sastre de Montgat