Pla per reordenar i millorar els passos de mitjana a les rondes de Barcelona

| Tema: Rondes

L'AMB marca l'objectiu de tancar 29 dels 44 passos actuals i reformar els 15 restants

En marxa una prova pilot a la ronda de Dalt per comprovar-ne la viabilitat d'execució

L'AMB posa en marxa un pla per adequar i transformar els passos de mitjana a les rondes de Barcelona, amb l'objectiu de millorar la seguretat dels conductors, augmentar el nivell de contenció de les barreres i facilitar l'accés dels serveis d'emergència en cas d'accident en els túnels de més de 500 metres de longitud.

Un pas de mitjana consisteix en una interrupció de la mitjana situada entre els dos sentits de circulació d'una carretera de calçades segregades, que facilita la comunicació en casos singulars o d'emergència. Actualment, les rondes de Barcelona disposen de 44 passos de mitjana que tenen longituds diferents.

L'AMB ha fet un estudi per revisar la funcionalitat d'aquestes estructures de servei i ha arribat a dues conclusions principals:

  • Tancament definitiu de 29 passos de mitjana que no tenen sentit ni exerceixen cap tipus de funció.
  • Adequació, millora i ordenació dels 15 passos de mitjana restants, la majoria dels quals es troben a menys de 500 metres de la boca dels túnels. Aquests 15 vasos comunicants es divideixen en dos tipus: cinc, d'una longitud de 40 metres, tenen la funció d'optimitzar el manteniment i l'explotació de les Rondes, ja que permeten fer desviaments de trànsit quan s'hi duen a terme tasques d'asfaltatge. Aquests intercanviadors estaran situats en trams de rondes on no hi ha calçades laterals que faciliten els desviaments. Els altres deu, d'una longitud de 12 metres, estan situats a prop de les boques de túnels de més de 500 metres de longitud i la seva funció és facilitar el pas dels serveis d'emergència en cas d'accidents.
Amb l'objectiu de comprovar-ne la viabilitat d'execució, l'AMB  està fent una prova pilot en un dels passos de mitjana situat a la ronda de Dalt, a l'alçada del parc de Cervantes. L'actuació consisteix en la retirada de les fites verdes que marquen el vas comunicant entre ambdós sentits de la marxa i la col·locació de barreres metàl·liques amb un sistema de porta.

Aquestes barreres, amb un cost de 115.000 €, permetran augmentar el nivell de contenció i evitar que un vehicle pugui traspassar a l'altre sentit de la marxa en cas que se surti de la calçada

En aquest enllaç trobareu imatges recurs, fotos i declaracions de Javier Navarro, director de manteniment de Rondes AMB: https://www.dropbox.com/sh/muuwei2vftxsker/AAA_DuFXCh2hk5tgbFMXZmgEa?dl=0

Enllaços relacionats