CD-Clean Urban Mobility COVID-19 celebra amb èxit la seva presentació davant la EU Green Week

"Si el 10% de contagis són per superfícies, avui podríem haver salvat 23 persones amb aquesta solució", ha declarat el líder del projecte i gerent de Ditecpesa, José Javier García Pardenilla

Imatge Pardenilla

El projecte CD-Clean Urban Mobility COVID-19 es va presentar en línia dins del marc de la EU Green Week, i es va reafirmar així el seu compromís amb els objectius de desenvolupament sostenible de les Nacions Unides 2030, la mobilitat urbana i la lluita contra la crisi sanitària del coronavirus. Aquest és un dels 11 projectes aprovats en la convocatòria extraordinària de propostes de 5 milions d'euros contra la pandèmia de la covid-19 finançats per l'Institut Europeu d'Innovació i Tecnologia en Mobilitat Urbana (EIT Urban Mobility), que va ser representat en l'esdeveniment pel responsable d'innovació del Hub Sud Martí Massot. "Gràcies a l'EIT Urban Mobility, una solució innovadora com CD-Clean ha pogut ser testada a les estacions de transport públic de Barcelona", va afirmar Massot.

La Green Week destacava aquest any la contribució que la biodiversitat pot fer a la societat i a l'economia, a més del paper que pot exercir per donar suport i estimular la recuperació en un món postpandèmic, ja que pot generar ocupació i creixement sostenible. Sota aquesta premissa, l'objectiu principal del projecte CD-Clean Urban Mobility COVID-19 és demostrar l'aplicació d'una "solució aquosa amb el màxim efecte antisèptic per a la desinfecció, amb la quantitat òptima i amb un efecte prolongat, per protegir espais públics com el transport públic de la propagació del virus", va explicar el líder del projecte i gerent de Ditecpesa, José Javier García Pardenilla. 

La solució de CD-Clean Urban Mobility COVID-19 facilitarà la vida diària de les persones i disminuirà l'impacte negatiu dels productes químics tant al medi ambient com en la salut humana. Des de la seva tasca administrativa, el diputat de l'Assemblea de la Regió de Múrcia, Jesús Cano Molina, va reiterar com la capacitat innovadora d'una regió amb dèficit hídric ha detectat brots de covid-19 en municipis analitzant les seves aigües. Per la seva part, el tinent alcalde d'Alacant, Antonio Peral Villar, va destacar la importància de prendre mesures sanitàries d'higienització sostenibles que tornin la confiança als ciutadans i va anunciar la proposta de proves pilot del desinfectant en una joia del patrimoni municipal, el mercat central d'Alacant. 

Els reptes i solucions del sector de la mobilitat en l'era post-covid-19 es van exposar mitjançant la intervenció del cap de la secció de mobilitat sostenible de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i membre del consorci Marc Iglesias. "L'equitat, la salut, l'equilibri de transport públic i la transició energètica són essencials per a un transport sostenible", va declarar Iglesias. La gestora de projectes a l'Àrea de Fires de FYCMA, Ana Belén Martos, hi va afegir la necessitat d'una digitalització i Sabrina Feminia va ho sostenir des de la seva tasca com a gerent Biohub VLC en l'aspecte més tecnològic. Altres conferenciants, com Dirk Paelinck, gerent de Proptech i espai de cotreball Workero (Brussel·les), van afegir la importància d'una educació per a l'ús apropiat dels espais compartits o públics.

El dia 3 de setembre el transport urbà de la metròpolis de Barcelona va ser laboratori innovador contra la covid-19 gràcies a la col·laboració logística de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). "Nosaltres definim un protocol per a l'aplicació del producte i un altre per poder analitzar respectivament les mostres, ja que a TMB busquem solucions alternatives que millorin la desinfecció dels trens, metros i autobusos amb una quantitat òptima, com la que proposa el projecte", va assegurar el director de manteniment de bus de TMB, Rafael Salas Diego. 

Des de Brussel·les la Fundació Finnova, soci internacional del projecte de CD-Clean Urban Mobility COVID-19, mitjançant l'equip d'experts dirigit per Juanma Revuelta, director general, va fer possible la consecució d'aquest espai que va donar visibilitat davant la Unió Europea i la Green Week del projecte i tindrà continuïtat amb la Setmana Europea per a la Reducció de Residus del 21 al 29 de novembre. "El CD-Clean Urban Mobility COVID-19 és un projecte exemplar en l'ús d'eines de finançament europeu que continuarem disseminant i que es troba a l'espera que s'aprovi més finançament dins del programa LIFE de la Comissió Europea", va afirmar Juanma Revuelta.


Qui som?

L'EIT Urban Mobility
L'EIT Urban Mobility té com a objectiu accelerar solucions i fer possible la transició cap a un sistema de transport integrat, centrat en l'usuari i realment multimodal. En tant que la principal comunitat europea d'innovació en mobilitat urbana, l'EIT Urban Mobility pretén evitar la fragmentació fomentant la col·laboració entre ciutats, empreses, educació, investigació i innovació per fer front als reptes més urgents de les ciutats. Les universitats, les empreses i els centres d'investigació d'aquesta comunitat treballen braç a braç amb les ciutats, que serveixen com a espais de proves per demostrar que les noves tecnologies poden resoldre problemes reals en ciutats reals a l'hora de transportar persones, mercaderies i residus de manera intel•ligent.
El passat de mes de maig l'EIT Urban Mobility va llançar una convocatòria europea de 5 milions d'euros per finançar 11 projectes d'innovació relacionats amb la COVID-19.

Ferrovial-Ditecpesa
És un dels principals operadors globals d'infraestructures, compromès amb el desenvolupament de solucions sostenibles. La companyia cotitza a l'IBEX 35, forma part dels índexs de sostenibilitat Dow Jones Sustainability Index i FTSE4Good, i aplica en totes les seves operacions els principis del Pacte Mundial de Nacions Unides, subscrits per la companyia el 2002. Ditecpesa lidera aquest projecte innovador i és qui ha unit els esforços d'empreses emergents a través de la seva promoció oberta.

Fundació Finnovaregio
Fundació belga que dona suport al finançament de la innovació en empreses, regions i municipis. Les seves àrees d'especialització són la transferència tecnològica i la innovació en el desenvolupament sostenible, l'economia circular, la gestió d'aigües i residus, ocupació i joventut, TIC i turisme. En aquest projecte, Finnovaregio s'encarrega de la comunicació i la dimensió legal.

Centre d'Innovació d'Infraestructures Intel•ligents (CI3)
Fundació sense ànim de lucre que desenvolupa projectes i consultories d'innovació a ciutats, autopistes, edificis, aigua i medi ambient. Compta amb àmplia experiència en projectes subvencionats nacionals i europeus

Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB)
És l'administració pública de la metròpolis de Barcelona, una gran conurbació urbana formada per un total de 36 municipis. Dissenya i planifica la mobilitat metropolitana i gestiona els serveis de transport públic metropolità. Entre els principals serveis, l'AMB planifica i gestiona el Bus Metropolità i el Metro. Just en aquests dos serveis, és on l'AMB està coordinant, juntament amb TMB, el seu operador de gestió directa, les proves pilot del projecte europeu CD-Clean.

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB)
És el principal operador de transport públic de Catalunya i un autèntic referent d'empreses de transport i mobilitat ciutadana a Europa i a tot el món. Juntament amb l'Àrea Metropolitana de Barcelona, coordina les proves pilot de CD-Clean i presta les seves instal·lacions i mitjans de transport per als primers assajos fora de laboratori.

Documents relacionats
Enllaços relacionats