Informació del servei
Tarifes d'estacionament a les zones regulades de Badalona, l'Hospitalet de Llobregat, el Prat de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Santa Coloma de Gramenet, Barcelona, Esplugues de Llobregat, Castelldefels, Montgat i Sant Boi de Llobregat.
Es tracta d'una nova modalitat de pagament mitjançant el telèfon mòbil. És àgil, còmoda i evita haver de fer cues, ja que no cal anar al parquímetre. Es paga només pel temps que s'utilitza l'aparcament. L'objectiu és unificar el model d'aparcament regulat que s'aplica a tota l'àrea metropolitana.
D'aquesta manera, tots els usuaris de la metròpolis de Barcelona podran consultar i abonar les tarifes corresponents a través d'una única app amb el telèfon mòbil, així com iniciar i finalalitzar els estacionaments a les zones blaves o verdes de qualsevol dels municipis que estiguin a la plataforma.
Avantatges
- Estalvia temps: no cal buscar un parquímetre, fer el procés de pagament, treure el tiquet i tornar al cotxe a deixar-lo.
- Estalvia diners: només es paga pel temps real d'estacionament, perquè no s'ha de fer el prepagament al parquímetre.
Puja
Funcionament
- Cal descarregar l'app i registrar-s'hi introduint les dades d'usuari, de pagament i del vehicle. Això només s'ha de fer una vegada.
- Al mapa que apareix a l'app cal escollir el tipus de plaça i seleccionar el vostre vehicle.
- L'app mostra la data i l'hora d'inici, les tarifes, els horaris i el temps màxim d'estacionament.
- Durant l'aparcament, indica l'import en temps real.
- Quan finalitza l'estacionament, es pot fer el pagament i veure el comprovant.
- A més, l'usuari disposa en tot moment de l'historial d'operacions.
Puja
Preguntes freqüents
Sobre el procediment de registre, el funcionament de la zona d'usuari i l'operativitat de l'aplicació AMB Aparcament Metropolità
-
Registre i zona d'usuari
Quins tipus d'usuari existeixen?
- Compte personal: per a usuaris particulars que tenen un o més vehicles en la unitat familiar.
- Compte d'empresa: per a empreses o comptes de flota. Amb aquest compte, un equip de treball o de tècnics comercials pot gestionar i fer els pagaments dels estacionaments d'una flota de vehicles en places blaves o verdes de rotació. Per fer-ho, cal l'autorització prèvia d'un administrador de l'empresa, que dona d'alta tots els seus usuaris i vehicles associats.
Com em registro amb un compte personal?
Et pots registrar a través de l'app, una vegada l'hagis descarregat, o mitjançant el web aparcament.amb.cat. Hauràs de completar les teves dades personals al formulari i rebràs un correu electrònic per verificar la teva adreça.
Com em registro amb un compte d'empresa?
Si vols registrar un compte d'empresa, només ho pots fer des del web aparcament.amb.cat, i has de completar les teves dades personals al formulari. Posteriorment, rebràs un correu electrònic per verificar la teva adreça.
Què passa si no recordo el meu usuari o la contrasenya?
Pots recuperar la contrasenya des de la mateixa app o des del web aparcament.amb.cat i rebràs un correu electrònic que t'indicarà quins passos has de fer.
Estan segures les meves dades de la targeta de crèdit i del meu compte bancari en el sistema?
Sí, tota la informació està encriptada i compleix els estàndards de seguretat més exigents.
Què he de fer si vull donar de baixa el meu compte?
Ho pots fer des de l'app, a la configuració del teu usuari, clicant a "Donar-se de baixa". També pots fer-ho des de la teva zona d'usuari al web. En cas de ser usuari de compte d'empresa, ho haurà de fer l'administrador general del compte.
Com puc canviar la targeta bancària?
La pots canviar a la mateixa app, dins de la configuració de l'usuari a l'apartat "Pagament". També la pots canviar des de la teva zona d'usuari del web. -
Funcionament AMB Aparcament Metropolità
Com actua el vigilant si no veu el tiquet tradicional a l'interior del vehicle? Em multarà?
No cal preocupar-s'hi. El dispositiu que porten tots els vigilants els permet comprovar en temps real si el vehicle ha obtingut el tiquet digital corresponent.
Puc iniciar un tiquet d'estacionament des de qualsevol ubicació?
No. És molt important que, una vegada hagis estacionat, iniciïs el tiquet des del vehicle o al costat.
Puc iniciar un tiquet fora de l'horari de servei d'estacionament regulat?
Sí, es pot iniciar una operació d'estacionament fora d'horari de regulació, i es començarà a pagar a partir del moment en què s'iniciï l'horari de pagament.
Què he de fer si l'aplicació em diu que no ha trobat cap zona de pagament propera a la meva ubicació?
Assegura't que no és una zona exclusiva de residents, una zona DUM o una zona no regulada. Et recomanem que consultis el senyal d'inici del tram, per verificar-ne el tipus de plaça i els horaris de regulació.
Puc registrar més d'un vehicle?
Sí. Pots afegir i eliminar vehicles des del menú "Els meus vehicles" de l'app o des de la zona d'usuaris del web.
Podré utilitzar el mòbil per aparcar diversos vehicles a la vegada?
No, únicament es pot tenir un tiquet vigent en el mateix moment.
Es pot prorrogar un tiquet vàlid a la mateixa zona?
No, l'objectiu de les places verdes i blaves és fomentar la rotació i donar servei a més usuaris; per tant, un cop arribis al temps màxim d'estacionament, hauràs d'abandonar la plaça.
Puc utilitzar l'app per estacionar com a resident?
No. Actualment l'app només permet l'estacionament en places de rotació (blaves i verdes preferentment). No és possible estacionar-hi com a resident o amb vehicles amb distintius.
On puc consultar i gestionar els meus tiquets?
Pots consultar i descarregar els extractes que desitgis des de la zona d'usuari, o des de la mateixa aplicació en l'apartat "Històric d'operacions". No s'envien factures a domicilis.
Què he de fer si no estic d'acord amb càrrecs al meu compte bancari?
Omple un formulari a l'apartat "Contacte" del web, o bé truca al número d'atenció al client 930 333 333. També pots contacatar a través de l'app fent clic a l'opció "Suport tècnic" del menú "Informació i ajuda" i contestarem en un termini màxim de 48 h laborables.
Com veuré, en l'extracte bancari, el càrrec de pagament per a l'estacionament fet amb l'app?
En funció de la teva entitat bancària i el tipus de targeta que utilitzis per al pagament, pots veure-ho de dues maneres:- Un únic càrrec per l'import exacte del temps estacionat.
- Un càrrec pel temps màxim d'estada permès en la zona on has estacionat (prepagament dut a terme per la teva entitat bancària), i tot seguit un abonament on es descompta l'import pel temps no utilitzat.
Puja
Terms of use
Barcelona de Serveis Municipals, SA (en endavant, B:SM), és el proveïdor de l'aplicació mòbil anomenada AMB Aparcament Metropolità (en endavant, l'aplicació), amb CIF A-08765919.
Seguidament es descriuen les condicions que regulen l'aplicació i que s'estructuren en els següents punts:
- Accés a l'aplicació
- Alta a l'aplicació
- Ús de l'aplicació mòbil. Estacionament
- Preus i tarifes
- Condicions d'estacionament de l'aplicació
- Condicions de pagament
- Suspensió
- Localització
- Drets de propietat intel·lectual
- Actualització i modificació de les condicions d'ús
- Procediment per suggeriments, consultes i reclamacions
-
1. Accés a l'aplicació
- L'aplicació és equivalent als parquímetres, es basa en telèfons mòbils intel·ligents que disposin d'una connexió de dades a internet i un sistema GPS. Aquesta aplicació gratuïta permet a l'usuari pagar les tarifes d'estacionament del vehicle en les àrees habilitades dels municipis de l'AMB adherits a la Plataforma Metropolitana de l'Aparcament, només pel temps efectiu d'estacionament mitjançant el denominat Mètode Start & Stop i sense necessitat de desplaçar-se per pagar físicament als parquímetres i sense haver d'imprimir un tiquet en paper.
- Com que es tracta d'un sistema de pagament equivalent a l'actual, l'usuari de l'aplicació pot optar per utilitzar el parquímetre o bé l'aplicació mòbil en cada estacionament (les condicions de l'estacionament són les mateixes en ambdós casos).
- L'aplicació requereix fer servir telèfons intel·ligents compatibles, instal·lar-se l'aplicació mòbil i tenir accés a internet (subjecte a les tarifes de connexió que pugui aplicar el proveïdor de les quals el proveïdor de l'aplicació no és responsable i revesteix de plena indemnitat). Algunes de les funcionalitats de l'aplicació no podran ser utilitzades en zones sense cobertura mòbil i/o quan no estiguin activats els serveis de dades del telèfon. En aquest cas, l'usuari declara conèixer i acceptar que la utilització de l'aplicació no estarà del tot completa, ja que no es poden rebre els avisos enviats al terminal o conectar-se a l'api proporcionat pels serveis web o altres serveis. El proveïdor de l'aplicació no serà responsable, en cap cas, dels problemes ocasionats per l'eliminació o desactivació de l'accés a algun dels serveis.
- L'ús adequat de l'aplicació pot requerir l'obtenció d'actualitzacions de programari, per la qual cosa el proveïdor de l'aplicació pot requerir instal·lar i utilitzar sempre l'última versió de l'aplicació mòbil.
- Per descarregar i instal·lar l'aplicació no cal registrar-se a AMB Aparcament.
- En descarregar-se l'aplicació, l'usuari haurà d'acceptar, explícitament, les condicions d'ús i la política de privacitat de l'aplicació.
- En descarregar-se i utilitzar l'aplicació, l'usuari manifesta i garanteix que té capacitat suficient per celebrar el present acord.
- L'aplicació pot recopilar certa informació de manera automàtica, que inclou, entre altres, el tipus de dispositiu que utilitza, l'ID dels dispositius mòbils, el sistema operatiu, el tipus de navegador d'internet que utilitza i informacions sobre l'ús que fa de l'aplicació. L'aplicació recopila informació sobre la ubicació del dispositiu mòbil (vegeu apartat Localització).
- L'aplicació es dirigeix a qualsevol persona major d'edat. L'usuari és responsable de complir els requeriments per l'ús dels serveis de mobilitat proporcionats. Qualsevol ús per part de l'usuari està subjecte al compliment de la normativa vigent que li sigui d'aplicació (permisos de conduir, document d'identitat, etc.).
-
2. Alta a l'aplicació
- Per donar-se d'alta a l'aplicació com a usuari, cal proporcionar totes les dades de contacte que se sol·licitin, incloent-hi la identificació personal (NIF) o social (CIF), el nom complet i, si escau, la raó social, una adreça de correu electrònic pròpia i vàlida, i un número de telèfon mòbil.
- També cal activar el compte mitjançant l'accés a la pàgina de confirmació que apareixerà enllaçada al correu electrònic que el proveïdor de l'aplicació enviarà a l'adreça de correu electrònic registrada durant el procediment d'alta. Si l'usuari no accedeix a aquest enllaç, el compte no s'activarà, ja que no es podrà verificar l'adreça electrònica proporcionada i aquesta serà considerada com a incorrecta.
- El propietari del compte (o usuari administrador) pot triar entre dos tipus de registre: compte personal o compte d'empreses.
- Si el compte és de tipus personal, permet fer el pagament d'estacionaments amb un únic vehicle alhora. Si el compte és de tipus empresa, permet que diversos usuaris alhora puguin pagar estacionaments amb càrrec a un mateix compte. No obstant això, cada usuari només podrà fer l'estacionament d'un vehicle alhora.
- L'usuari administrador d'un compte d'empresa és el responsable d'introduir l'adreça de correu electrònic i de modificar o eliminar les dades identificatives (nom o àlies), i les restriccions (vehicles, condicions d'estacionament, etc.) dels usuaris mòbils que podran pagar serveis de mobilitat amb càrrec a un mateix compte d'empresa.
- L'usuari administrador del compte d'empresa podrà fer ús de la zona d'usuari al lloc web per crear usuaris mòbils addicionals al seu compte d'empresa, subjecte al procediment que es preveu a continuació: l'usuari administrador facilitarà al proveïdor de l'aplicació el correu electrònic dels potencials usuaris i el proveïdor de l'aplicació enviarà als potencials usuaris un enllaç mitjançant el qual l'usuari haurà de donar-se d'alta a l'aplicació facilitant el seu NIF, contrasenya i acceptant les condicions d'ús del servei i la política de privacitat.
-
3. Ús de l'aplicació mòbil. Estacionament
- Per utilitzar l'aplicació, els usuaris del sistema hauran de descarregar i configurar l'aplicació mòbil en un telèfon intel·ligent compatible i iniciar sessió amb les seves dades d'accés de l'aplicació mòbil (vàlid i actiu d'un compte vigent).
- L'usuari podrà configurar la recepció de notificacions i avisos relacionats amb l'estacionament en curs mitjançant l'aplicació mòbil.
- Aquests avisos, tot i estar configurats, poden no ser rebuts pels usuaris mòbils per causes no imputables al proveïdor de l'aplicació (com ara, per falta de connectivitat, d'insuficient bateria, etc).
- Els drets i deures del tiquet digital (sense paper) mitjançant l'aplicació mòbil són iguals que els que s'obtenen en el parquímetre, i el comprovant és l'start/stop.
- L'usuari de l'aplicació només pot obtenir i pagar tiquets digitals vàlids per estacionar en places d'estacionament regulat de rotació com a forans (no residents) de cada municipi, així com altres places d'estacionament regulat que hi pugui haver a la ciutat. No obstant això, el proveïdor de l'aplicació es reserva l'opció d'ampliar l'àmbit d'aplicació del tiquet d'estacionament digital accessible mitjançant l'aplicació. En aquest cas, el proveïdor notificarà als usuaris el nou àmbit d'aplicació.
- El localitzador GPS del dispositiu ha d'estar activat en les operacions de start/stop.
-
4. Preus i tarifes
- La descàrrega, el registre, l'ús i el manteniment de l'aplicació són totalment gratuïts i es poden fer a través dels mercats oficials d'aplicacions mòbils per als sistemes operatius de telèfons intel·ligents compatibles amb l'aplicació. El proveïdor de l'aplicació es reserva la possibilitat, prèvia notificació, de modificar aquestes condicions econòmiques en qualsevol moment.
- L'usuari administrador satisfarà el preu de l'estacionament segons les tarifes vigents regulades en les ordenances de l'ajuntament corresponent per a cada zona d'estacionament regulat, en funció del temps d'ús efectiu de la plaça.
-
5. Condicions d'estacionament de l'aplicació
- Per poder fer un estacionament, caldrà estar registrat a AMB Aparcament Metropolità, on es demanaran les dades necessàries (en cas que no se'n disposi): dades del vehicle (l'usuari haurà de facilitar la matrícula del vehicle o vehicles que vulgui registrar) i dades de pagament (l'usuari haurà de proporcionar una única targeta bancària, que es validarà en temps real).
- Per iniciar l'estacionament, l'usuari s'haurà de situar al costat del vehicle i sol·licitar l'inici de l'estacionament. Al moment d'iniciar el servei d'estacionament, l'aplicació farà ús del localitzador GPS; si aquest està desactivat l'usuari no podrà iniciar l'operació. Després haurà d'indicar el tipus de plaça i el vehicle.
- El temps d'estacionament es calcularà amb el mode start/stop, de manera que l'usuari haurà d'indicar tant el moment d'arribada com el moment de sortida de la plaça d'estacionament mitjançant l'aplicació. Per tant, en el moment de l'operació stop, també haurà de tenir activat el localitzador GPS.
- Un usuari mòbil només pot tenir una operació d'estacionament simultània. No es permet que un mateix usuari pugui tenir dues operacions d'estacionament simultànies, encara que sigui per a vehicles o places diferents.
- Tot i que l'aplicació facilitarà i assistirà l'usuari en la selecció de les condicions d'estacionament del tram, l'usuari és el responsable últim de les condicions d'estacionament indicades en la seva petició d'estacionament: tipus de zona, condicions horàries, temps màxim, etc.
- Qualsevol error comés per l'usuari en les condicions de l'operació d'estacionament que indiqui podrà donar lloc a les sancions establertes en la legislació vigent. El tiquet digital equival a tots els efectes a l'emissió d'un tiquet físic en relació amb la possibilitat d'acreditar l'autorització per ocupar la plaça d'estacionament.
- El tiquet digital no eximeix del compliment de les limitacions horàries de la plaça ocupada per l'usuari del servei. L'ús de l'estacionament havent vençut aquest temps previst o havent excedit el temps màxim permès poden ser sancionats de manera equivalent al que succeeix amb els tiquets obtinguts als parquímetres.
- El proveïdor de l'aplicació pot rebutjar una petició d'estacionament per diverses raons que, en qualsevol cas, seran indicades a l'usuari mòbil. Per exemple, poden ser per restriccions del compte, condicions d'estacionament, condicions de pagament, indisponibilitat temporal del servei, etc.
- L'acceptació de la petició d'estacionament estarà subjecta a la preautorització bancària per un import equivalent al temps màxim d'utilització de la plaça sol·licitada en relació amb la tarifa i el límit horari corresponent. En cas contrari, la petició d'estacionament serà denegada i s'informarà l'usuari.
- L'usuari és responsable de verificar si la seva petició d'estacionament ha estat acceptada o rebutjada. En cas que la petició sigui rebutjada, l'usuari rebrà un avís al seu terminal. La confirmació de l'acceptació de la petició es visualitzarà perquè en l'aplicació s'iniciarà el còmput del temps d'estacionament.
- La impossibilitat de veure informació o rebre avisos sobre el tiquet digital en curs en l'aplicació no eximeix de les obligacions envers la plaça d'estacionament regulat. Això inclou qualsevol causa o incidència tècnica aliena al proveïdor de l'aplicació, adduïble al mateix dispositiu mòbil (estat, configuració, bateria, funcionament incorrecte del dispositiu, etc.) o bé als canals o operadors de telecomunicació.
- En el mode start/stop, per aturar el temps de l'estacionament en curs l'usuari s'ha de situar al costat de la plaça on té el vehicle i, amb l'aplicació, ha d'enviar una petició de fi d'estacionament de l'operació en curs.
- L'usuari és totalment responsable de mantenir en bon estat i amb bateria suficient el telèfon mòbil propi per garantir que podrà finalitzar els tiquets d'estacionament que ell mateix ha iniciat en mode start/stop. Si malgrat tot això tingués algun problema amb el seu dispositiu mòbil, l'usuari podria utilitzar qualsevol altre dispositiu mòbil compatible, descarregar-hi l'aplicació mòbil, iniciar sessió i, posteriorment, indicar la fi de l'estacionament de l'operació en curs.
- El proveïdor de l'aplicació no es fa responsable del temps d'estacionament addicional que l'usuari hagi de pagar pel fet de no poder notificar la fi d'un estacionament obert en mode start/stop per causes alienes al mateix servei. Entre d'altres, totes les relacionades amb el mateix dispositiu (sense bateria, avariat, etc.) o amb el canal de comunicació d'internet (sense xarxa mòbil, sense xarxa wifi, etc.).
- Si l'usuari no notifiqués la fi d'un tiquet d'estacionament obert en mode start/stop, aquest es tancarà automàticament un cop superat el temps màxim permès i es cobrarà l'import corresponent en el compte personal o d'empresa al qual pertany l'usuari.
- L'usuari rebrà un tiquet en el seu mòbil, en el qual s'indicarà l'hora d'inici, l'hora de finalització, la tarifa i l'horari de regulació de l'estacionament.
- L'ús indegut, incorrecte o inapropiat de l'aplicació de pagament per mòbil o el falsejament de les dades podrà donar lloc a un bloqueig provisional de la utilització de l'aplicació.
- En cas de pèrdua o robatori del telèfon mòbil, l'usuari administrador del compte ha de notificar-ho al seu operador de telefonia i llavors podrà realitzar l'operació des d'un altre terminal.
-
6. Condicions de pagament
- L'usuari administrador ha de fer els pagaments de l'aplicació mitjançant la targeta bancària registrada. L'usuari administrador ha de pagar tots els períodes de d'estacionament activats mitjançant el sistema start/stop. Després de rebre una petició d'estacionament, el proveïdor de l'aplicació realitzarà càrrecs en la seva targeta bancària registrada.
- L'aplicació admet una única targeta bancària registrada per compte (tant si és personal com d'empresa), del qual sigui titular autoritzat una persona física (particulars o autònoms) o jurídica (societats, associacions...).
- En el procés d'alta de l'aplicació, per registrar la targeta de pagament associada al compte, se seguirà un procediment segur de verificació que permetrà identificar-la (número, nom, venciment, CVV).
- El propietari del compte pot modificar la targeta bancària registrada quan ho estimi convenient, mitjançant la mateixa aplicació o bé a través de la seva zona d'usuari del lloc web. Cada cop que es registri un canvi, el proveïdor iniciarà el procés de verificació establert en els punts anteriors.
- La modificació de la targeta associada al compte requereix que no hi hagi operacions d'estacionament obertes o pendents de cobrar.
- El propietari del compte està obligat a donar informació fidedigna i a notificar qualsevol canvi en les dades de pagament, personals o de contacte del seu compte.
- L'usuari administrador podrà consultar informació detallada de tots els estacionaments pagats amb el seu compte i també la facturació dels estacionaments i dels possibles serveis d'estacionament regulat triant diversos criteris de selecció i ordenació: períodes, vehicles, mòbils.
- En cas de pèrdua o robatori de la targeta bancària, el propietari haurà de notificar amb immediatesa la baixa de la targeta a la seva entitat bancària, fet que evitarà que la passarel·la de pagament de l'aplicació pugui efectuar nous càrrecs a la targeta que ha estat perduda o robada, i degudament notificada.
-
7. Suspensió
- L'ús indegut, incorrecte o inapropiat de l'aplicació, o el falsejament de les dades, podrà donar lloc al bloqueig, temporal o definitiu, de la utilització de l'aplicació.
-
8. Localització
- L'usuari accepta que l'aplicació recopila informació sobre la ubicació del seu dispositiu mòbil, i necessitarà tenir-lo encès, activat i amb cobertura perquè funcioni.
- El proveïdor tractarà les dades de localització de l'aplicació de manera anònima amb la finalitat de millorar els seus serveis o per fins relacionats amb la mobilitat.
- L'usuari podrà revocar en qualsevol moment el consentiment de l'activació del servei de localització mitjançant l'opció corresponent del seu dispositiu.
- En cas de revocar el consentiment de l'activació del servei de localització, la utilització de l'aplicació serà incompleta, ja que alguns serveis no estaran en funcionament.
-
9. Drets de propietat intel·lectual
- Els drets de propietat intel·lectual són propietat del proveïdor de l'aplicació.
-
10. Actualització i modificació de les condicions d'ús
- El proveïdor de l'aplicació es reserva la possiblitat de revisar i modificar aquestes condicions legals en qualsevol moment. L'usuari està subjecte a les polítiques i condicions vigents en el moment que utilitzi el servei, llevat que per llei o decisió de l'organisme competent s'indiqui el contrari.
-
11. Procediment per a suggeriments, consultes i reclamacions
- Per a qualsevol suggermiment, consulta, queixa o reclamació, l'usuari pot posar-se en contacte amb el telèfon 930 333 333 i també a través del formulari de suport tècnic de l'aplicació mòbil.
Puja