• | Tema: Ecologia

La planta de biogàs de l'antic abocador de la Vall de Joan compta amb un nou sistema d'aprofitament de calor per emprar millor els recursos

Es tracta d'un sistema que recupera la calor generada en el processament de biogàs, i la cedeix a la planta d'evaporació de concentrats, situada al mateix dipòsit controlat del Garraf. La planta d'aprofitament energètic de biogàs, peça clau en la clausura de l'abocador, capta aquest compost generat pels residus orgànics i el processa per generar energia elèctrica

• | Tema: Natura

Jornada Natura i ciutat: gestió sostenible de la vegetació metropolitana

La jornada virtual ha servit per exposar els beneficis de la natura i els criteris de gestió de l'AMB en l'espai públic metropolità. S'han constatat els grans beneficis que aporten la vegetació i la biodiversitat en la salut i la qualitat de vida de les persones en el marc de ciutats habitables amb espais verds més saludables, sostenibles i resilients. Des de l'AMB es treballa per a la millora contínua dels projectes i la gestió de l'espai públic metropolità mitjançant accions basades en la natura i també en la sensibilització i informació a la ciutadania per explicar aquests beneficis socioambientals.

• | Tema: Bicicleta

Barcelona acollirà la Conferència europea sobre Cicloturisme la tardor de 2021

Catalunya fa una aposta per aquest tipus de turisme sostenible, desestacionalitzador i d'ampli potencial de creixement al nostre territori. La Federació Europea de Ciclistes escull la candidatura presentada pel Govern, l'Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona, l'Àrea Metropolitana de Barcelona i la Federació d'Entitats per la Mobilitat amb Bicicleta de Catalunya. L'esdeveniment, principal fòrum sobre cicloturisme a Europa, s'ha posposat un any com a conseqüència de la pandèmia del coronavirus. La cita confluirà amb dues cites més relacionades amb el sector: el Congrés Ibèric La Bicicleta i la Ciutat i el Congrés Internacional de la Bicicleta de Catalunya

• | Tema: Biodiversitat

L'AMB col·loca trenta refugis de biodiversitat creats a partir d'arbres caiguts pels temporals

Els refugis, que s'estan instal·lant a 30 parcs metropolitans, esdevindran hàbitats idonis per a la proliferació de diferents espècies de fauna i flora. Aquesta actuació, basada en un procés d'economia circular, s'emmarca dins del Pla de millora de la biodiversitat.

• | Tema: Habitatge

L'AMB i l'Ajuntament de Barcelona reprenen la selecció d'un soci privat per entrar a formar part de la societat Habitatge Metròpolis Barcelona (HMB)

La licitació del nou concurs ja es troba al perfil del contractant després de l'aprovació dels nous plecs per part de l'AMB i de l'Ajuntament de Barcelona, i la mateixa HMB, SA El nou concurs es basa en un sistema que permet més flexibilitat en els terminis i en el capital que ha d'aportar el soci privat

• Aposta metropolitana per augmentar i fidelitzar l'ús de les deixalleries i els punts verds

L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i l'Ajuntament de Barcelona, conjuntament amb la resta de municipis metropolitans, impulsen la targeta de la xarxa metropolitana de deixalleries per augmentar el nombre d'usuaris. Amb aquesta targeta es podran registrar els usos anuals de deixalleries i punts verds, que permetran obtenir una bonificació de fins a un 14 % en la taxa metropolitana de tractament de residus (TMTR). Una correcta separació dels residus redueix significativament el cost de tractament i comporta una baixada directa en les taxes que paguen els ciutadans. Els municipis que fan millor la recollida selectiva paguen fins a 3 vegades menys en concepte de TMTR que la resta. La recollida selectiva al conjunt dels municipis metropolitans és actualment del 38 % i l'objectiu, d'acord amb la legislació europea vigent, és arribar fins al 55 % el 2025

• | Tema: Aigua

El Consell Metropolità aprova una inversió de 7,4 milions d'euros per mitigar els episodis de males olors a l'EDAR del Besòs, i el projecte per acabar la clausura de l'abocador de la Vall de Joan

La depuradora comptarà amb un nou sistema amb una tecnologia capaç de neutralitzar l'olor d'una varietat més gran de compostos, de manera que es reduirà l'impacte ambiental d'aquesta instal•lació estratègica. El projecte definitiu de clausura de l'antic abocador del Garraf adequarà les més de 40 hectàrees que resten, amb una previsió de finalització d'obres en la segona meitat del 2021

• | Tema: Mobilitat i transport, Mobilitat sostenible

Es posa en marxa el primer park & ride de Cornellà de Llobregat, al costat de l'estació de Rodalies

Està ubicat al darrere de l'estació de Rodalies, al carrer Sevilla, disposa de 40 places i funciona amb l'app AMB P+R. Properament també s'activarà el park & ride del Llobregat Centre, amb 100 places, que serà el primer centre comercial de Catalunya que destina places a l'aparcament d'intercanvi.

• | Tema: Cooperació internacional

L'AMB participa en la construcció d'una planta de residus sanitaris a Síria per evitar el contagi de la COVID-19

L'AMB treballa amb la Mitja Lluna Roja Kurda i l'ONG Un Ponte Per. S'ha adaptat el projecte previst a les necessitats vinculades a la COVID-19. Amb aquesta planta s'evita l'expansió de la pandèmia a través dels residus generats a l'hospital especialitzat en atendre casos de COVID-19