Preguntes freqüents
Ús del servei
-
Té algun cost econòmic l'ús del servei?
La descàrrega, el registre, l'ús i el manteniment de l'aplicació AMB P+R Aparcaments d'Intercanvi són totalment gratuïts. Així mateix, l'estacionament als actuals aparcaments d'intercanvi P+R també és gratuït per a les persones registrades al servei, sempre que compleixin totes les condicions d'ús.
-
És obligatori utilitzar el transport públic tant en el trajecte d'anada com en el de tornada?
No, només és necessari fer un trajecte en transport públic durant l'interval entre l'inici i la finalització del servei. És indiferent si s'utilitza el transport públic en tots dos trajectes o bé només en l'anada o la tornada.
-
Quin és el temps màxim d'estacionament?
En general, el temps d'estacionament màxim és de 24 hores des del moment en què l'usuari inicia el servei a través de l'app. No obstant això, en el cas de l'aparcament de Llobregat Centre només es pot estacionar fins a les 23 h del dia en què s'inicia el servei.
-
El servei està actiu durant els caps de setmana i els festius?
En caps de setmana i festius, així com en dies laborables fora de l'horari de funcionament, el servei P+R roman inactiu.
Registre
-
Què cal fer per gaudir dels beneficis del servei P+R?
Per beneficiar-se del servei P+R és imprescindible descarregar-se l'app AMB P+R Aparcaments d'Intercanvi i registrar-s'hi. Un cop fet això, només cal seguir les instruccions d'ús cada cop que es vulgui fer servir l'estacionament gratuït en una de les zones d'aparcament P+R: iniciar el servei des de l'app, validar el títol de transport públic a la tornada i finalitzar el servei des de l'app un cop alliberada la plaça.
-
On i com cal inscriure's per utilitzar la zona d'aparcament P+R de Cornellà – Llobregat Centre?
L'aparcament de Llobregat Centre té un funcionament diferent de la resta, ja que per utilitzar-lo cal fer una inscripció prèvia, que es pot fer a través d'aquest enllaç: registre previ.
Ús de l'app
-
És possible saber si hi haurà una plaça lliure d'aparcament abans de sortir de casa?
A través de l'app es pot consultar en tot moment el nivell d'ocupació de cadascuna de les zones d'aparcament P+R. Per fer-ho, cal clicar "Zones P+R" al menú desplegable de l'app. Un cop dins, s'indica si el nivell d'ocupació de la zona en qüestió és baix, mitjà o alt.
-
Es pot saber quant de temps d'estacionament queda fins a exhaurir el màxim permès?
Un cop s'inicia un servei des de l'app, a la part superior de la pantalla principal s'indica el temps restant d'estacionament fins a exhaurir el màxim permès (24 hores consecutives). Així mateix, també s'indica el dia i l'hora en què es va iniciar el servei.
-
Com es pot canviar la contrasenya del compte d'usuari?
Per canviar la contrasenya del compte d'usuari, cal clicar sobre "Perfil" al menú desplegable de l'app. Un cop dins, apareixen les dades personals de l'usuari i es dona l'opció d'editar-les i de canviar la contrasenya.
- Es pot fer servir el servei sense smartphone?
-
Es poden rebre notificacions i avisos sobre el temps que queda per exhaurir el límit d'estacionament màxim?
Sí. Per rebre notificacions i avisos relacionats amb la finalització del servei d'estacionament a través de l'app cal tenir activades les notificacions de l'app AMB P+R Aparcaments d'Intercanvi al dispositiu mòbil.
-
Un mateix usuari pot registrar més d'un vehicle al seu perfil?
Un mateix usuari pot tenir més d'un vehicle registrat al seu perfil. Tanmateix, només pot gaudir d'un estacionament simultani, tot i disposar de més d'un vehicle associat al seu compte. A l'hora d'iniciar el servei, l'usuari ha d'escollir quin vehicle vol estacionar.
-
Què cal fer si es comparteix vehicle amb un altre usuari del servei?
Un mateix vehicle pot estar registrat a dos comptes d'usuari diferents. Tanmateix, només pot ser estacionat per un sol usuari simultàniament.
-
Per què cal iniciar i finalitzar el servei des de l'app si ja es valida el títol de transport públic a la tornada?
Iniciar i finalitzar el servei des de l'app un cop s'ocupa o s'allibera una plaça d'aparcament permet proporcionar informació en temps real sobre el nivell d'ocupació de les zones d'aparcament P+R a la resta d'usuaris. Són passos imprescindibles per fer un bon ús del servei i independents del procés de validació del títol de transport. Aparcar sense haver iniciat el servei o bé exhaurir el temps d'estacionament màxim sense haver finalitzar el servei representen un incompliment de les normes d'ús del servei i, per tant, poden comportar una sanció econòmica.
Validació del títol de transport
-
És necessari validar cada dia el títol de transport públic?
La freqüència amb què cal validar el títol de transport públic varia en funció del títol. Els títols temporals (tipus T-mes o T-trimestre) només cal autoritzar-los una vegada a la màquina comprovadora perquè permetin beneficiar-se del servei P+R fins que caduquin. En canvi, els títols no temporals (tipus T-10) cal validar-los cada vegada que s'utilitzi el servei i tindran validesa durant el període de 24 h associat (des de l'inici del servei a l'app).
-
Què cal fer si la màquina comprovadora està fora de servei o no llegeix el títol de transport?
Si a l'hora de validar el títol de transport públic la màquina comprovadora està fora de servei o no llegeix el títol de transport, cal posar-se en contacte amb el servei d'atenció a l'usuari a través del telèfon 93 033 33 33 o del formulari web per evitar que la no validació del títol de transport es registri com a incidència.
-
Si un aparcament d'intercanvi P+R no disposa de màquina comprovadora, què cal fer?
Als aparcaments d'intercanvi P+R que no disposin de màquina comprovadora no cal validar el títol de transport a la tornada. Només cal finalitzar el servei des de l'app un cop s'allibera la plaça d'estacionament.
-
Si la màquina comprovadora del servei P+R està situada al vestíbul d'una estació de ferrocarril, vol dir que només es pot utilitzar el tren per desplaçar-se en transport públic?
No, el servei admet qualsevol mitjà de transport públic del sistema tarifari integrat.
Imcompliment d'ús
-
Quins actes es consideren un ús fraudulent del servei?
Aparcar en una plaça d'estacionament P+R sense estar registrat al servei o sense haver iniciat el servei a l'app, la falta d'autorització d'un títol de transport públic vàlid i l'excés del temps màxim d'estacionament es consideren incompliments de les condicions d'ús del servei.
-
Quines són les sancions previstes per fer un mal ús del servei?
En el cas d'infraccions o incompliments de caràcter extern al sistema (vehicles que es trobin a les places P+R dins l'horari regulat del servei sense haver iniciat el servei P+R en el sistema o que hagin excedit el temps màxim d'estacionament), el protocol de gestió recau en la normativa i els procediments de cada municipi i pot comportar una sanció econòmica.
En el cas d'incidències o incompliments de caràcter intern (falta d'autorització d'un títol de transport públic vàlid o excés del temps d'aparcament sense finalitzar el servei), s'incorporarà al registre de les incidències, i AMB Informació es reserva el dret de poder aplicar una penalització lleu. La penalització lleu s'aplicarà si l'usuari acumula 4 incidències i comportarà la suspensió temporal de l'usuari del servei durant una setmana. -
Què pot comportar l'acumulació d'incidències?
L'acumulació de 4 incidències es considera una penalització lleu i comportarà la suspensió temporal de l'usuari del servei durant una setmana. Tanmateix, es podrà aplicar una penalització greu (suspensió temporal d'un usuari durant un període de 6 mesos) en cas que acumuli 3 penalitzacions lleus durant el període d'un any des del registre de la primera incidència. Les incidències tenen una caducitat d'un any des del registre, o un cop finalitzada la suspensió de 6 mesos en cas d'haver-se aplicat una penalització greu.
-
Què passa si, un cop aparcat el vehicle, no s'inicia el servei a l'app?
Aparcar en una zona d'aparcament P+R sense haver iniciat el servei es considera una infracció i pot comportar una sanció econòmica segons la normativa de cada municipi. En cas d'oblit, es recomana iniciar el servei al més aviat possible per evitar ser sancionat.
-
Què passa si, tot i haver validat el títol de transport públic, no es finalitza el servei?
Exhaurir el temps màxim permès d'estacionament en una zona d'aparcament P+R comporta la generació d'una incidència al compte de l'usuari. L'acumulació de 4 incidències es considera una penalització lleu i comporta la suspensió temporal de l'usuari del servei. En cas d'oblit, es recomana finalitzar el servei al més aviat possible abans de superar les 24 hores consecutives d'estacionament màxim. Si l'endemà el vehicle segueix estacionat a la zona d'aparcament havent superat el temps màxim d'estacionament, es considera una infracció i pot comportar una sanció econòmica segons la normativa de cada municipi.
-
Què passa si s'exhaureix el temps màxim d'estacionament a causa d'un retard en la xarxa ferroviària?
En cas d'accidents i grans retards a la xarxa ferroviària o en casos excepcionals similars, s'anul·laran totes les possibles incidències que s'hagin pogut generar per aquest motiu.
-
On es poden reclamar les sancions econòmiques?
En cas d'haver rebut una denúncia per haver comès una infracció relacionada amb l'estacionament en una de les zones d'aparcament P+R, l'autoritat competent a qui dirigir la reclamació de la sanció és l'ajuntament del municipi en qüestió o, en el seu defecte, l'entitat propietària de l'aparcament. AMB Informació no es fa responsable, ni tindrà competències, en la reclamació de possibles sancions associades a les infraccions esmentades.