Nova mobilitat descarbonitzada

Tornar

| Tema: Mobilitat sostenible, Transport

L'AMB participa en un debat sobre mobilitat amb la premsa comarcal de Catalunya


Dimecres 22 de juliol l'ACPC va organitzar el debat "La Mobilitat el 2020", en el qual van prendre part representants de les principals institucions i empreses que planifiquen el futur de la mobilitat a Catalunya. La intenció d'aquest debat era radiografiar les necessitats a les diferents comarques –algunes d'històriques i d'altres de conjunturals– amb cadascuna de les seves especificitats per establir una foto fixa de l'actual panorama a Catalunya i traçar les línies mestres de com s'ha de construir el futur.

Per part de l'AMB hi va participar Joan Maria Bigas, director de l'Àrea de Mobilitat i Transport de l'AMB, que va centrar el tema en les ZBE. Per a Bigas "les zones de baixes emissions són una prioritat. A l'àrea metropolitana hem limitat el pas de cotxes que són molt contaminants, cosa que afecta 100.000 vehicles, la meitat dels quals ja han canviat, és a dir, que la gent ja ha entès el missatge; i a partir de setembre iniciarem el sistema de sancions", i va afegir que "estendre aquestes zones fora del territori serà molt positiu".

La confirmació va venir per part de Joan Prat, director general de l'AMTU, que va dir que "estem treballant per incloure zones de baixes emissions en altres llocs. A Terrassa i Sabadell, per exemple, el projecte ja està avançat".

El debat va servir per tractar altres temes com les connexions ferroviàries, o la implementació del cotxe elèctric, on Bigas va explicar que "si tothom es limita comprar un cotxe elèctric només solucionarem la part de la contaminació, però seguirem tenint embussos de cotxes, per tant no té gaire sentit".


També es va parlar sobre els cotxes autònoms i l'automatització de moltes feines, l'afectació del teletreball a la mobilitat i, des de l'AMB, es va destacar que seria ideal repartir bé l'espai urbà al carrer, ja que cada vegada hi haurà més bicicletes i més repartidors de comerç electrònic.

La corresponsabilitat de les administracions locals va servir per tancar el debat on van participar Isidre Gavín, secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya; Joan Prat, director deneral de l'AMTU; Ricard Font, president dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC); Joan Maria Bigas, director de l'Àrea de Mobilitat i Transport de l'AMB, i Ferran Menescal, responsable del Pla d'infraestructures de punts de recàrrega d'Endesa a Catalunya.


On

  • Marker

    Seu d'Endesa Av. de Vilanova, 12, 08018, Barcelona