Canvi d'aires o aires de canvi?

Activitat telemàtica

Imatge de l'activitat
Tema:
Salut Ambiental, Sostenibilitat
Tipus:
Activitat en línia
Públic:
Formació reglada, Educació no reglada, ciutadania, famílies i lleure
Quan:
Del al (Desar)
Programa:
Compartim un futur

Inscripció

Adaptat a mobilitat reduïda

Descripció

L'activitat 'Canvi d'aires o aires de canvi?' pretén dona a conèixer la problemàtica de la contaminació atmosfèrica i acústica a l'àrea metropolitana de Barcelona i quines accions contribueixen a millorar la qualitat de l'aire.

L'activitat s'adequa al públic destinatari: per als més petits, es parteix d'un conte els que submergirà en la problemàtica i, juntament amb els personatges de la història, esbrinaran com convertir-se en vigilants de l'aire. Per a públics més grans, el plantejament es basa en identificar els punts positius i negatius del nostre entorn pel que fa a la contaminació atmosfèrica i acústica, així com explicar quins problemes de salut comporten.

Veure activitats prèvies i posteriors al catàleg.

Lloc i durada de l'activitat

És una activitat en línia que es pot fer des de qualsevol lloc amb un ordinador i connexió a internet.

La durada és d'1 h.

Horaris

De dilluns a divendres en torn de tarda (prioritàriament). Dissabte i diumenge torn de matí.

Inscripcions

Cal fer reserva prèvia a través de l'enllaç d'inscripcions.
El període d'inscripcions de cada temporada s'inicia l'1 de juliol.

Cal tenir en compte que, en el cas del públic de formació reglada, per a aquesta activitat s'han establert uns períodes d'inscripció:

• A partir de l'1 de juliol: per a reserves del 1r trimestre
• A partir de l'1 de desembre: per a reserves del 2n trimestre
• A partir de l'1 març: per a reserves del 3r trimestre

Durant el mes d'agost no hi ha servei educatiu.

Requeriments / Material imprescindible per part del sol·licitant

Ordinador, projector, webcam, micròfon i connexió a internet.

Objectius

1. Conèixer les causes de la contaminació atmosfèrica a la ciutat

  • Aprendre per què es produeixen.
  • Aprendre l'impacte ambiental que representen.
  • Entendre el debat ètic que generen.

2. Conèixer els punts de la ciutat que milloren la qualitat de l'aire

  • Aprendre per què ho són.
  • Aprendre l'impacte ambiental que representen.

3. Prendre consciència de les accions que podem dur a terme per millorar-la

  • Crear propostes per a la difusió dels coneixements obtinguts.
  • Difondre allò que s'ha après per conscienciar les persones de l'entorn immediat.
  • Comprometre's en una acció de canvi en l'àmbit domèstic/quotidià.

Adaptació NESE

Consultar a assessoria.compartim@amb.cat.

Publicacions relacionades
  • Recull de recursos de consolidació i aprenentatge per a la Ciutadania i la Formació no Reglada
    Tema:
    Educació ambiental
    Tipus:
    Informatiu
    Públic:
    Educació no reglada, ciutadania, famílies i lleure
    Edició:
    Catàlegs
    Suport:
    Electrònic
  • Recull d'activitats prèvies i posteriors a l'aula
    Tema:
    Educació ambiental
    Tipus:
    Informatiu
    Públic:
    Formació reglada
    Edició:
    Catàlegs
    Suport:
    Electrònic
  • Foto catàlegs curs 2024-2025
    Tema:
    Sostenibilitat
    Tipus:
    Didàctic
    Públic:
    Formació reglada, Cicle inicial de primària (1r i 2n), Cicle superior de primària (5è i 6è), 1r cicle d’ESO (1r, 2n i 3r), 2n cicle d’ESO (4t), Cicle formatiu grau mitjà (CFGM), Cicle formatiu grau superior (CFGS), Batxillerat, Educació Especial, Graus, postgraus i màsters
    Edició:
    Catàlegs, Guies
    Suport:
    Electrònic
  • Foto catàleg curs 2024-2025
    Tema:
    Sostenibilitat
    Tipus:
    Didàctic
    Públic:
    Educació no reglada, ciutadania, famílies i lleure, Educació en el lleure, Empreses i entitats, Famílies, Formació ocupacional
    Edició:
    Guies
    Suport:
    Electrònic