L’AMB llança una campanya nadalenca per promoure el reciclatge
| Tema: Residus
Coincidint amb l'inici de la temporada de Nadal, l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha posat en marxa una nova campanya de comunicació que té com a objectiu animar la població dels diferents municipis a separar els residus fent servir una tàctica inusual i divertida: la música nadalenca.
Amb aquesta campanya, que passarà per tots els municipis de l'àrea metropolitana, els ciutadans podran gaudir de les versions adaptades i coreografiades de nadales tradicionals. Les lletres d'aquestes cançons s’han modificat per incorporar missatges clau sobre la importància de reciclar correctament.
"La campanya nadalenca de l'AMB és una manera diferent i alegre d'abordar una qüestió seriosa com és la gestió de residus. Aprofitant l'esperit festiu, volem recordar a la població que petits canvis en els seus hàbits diaris poden tenir un impacte significatiu en el medi ambient. Junts podem convertir aquesta temporada de festes en una oportunitat per millorar la recollida selectiva a la metròpolis", afirma Guille López, conseller de l'AMB.
Les accions de divulgació del reciclatge tenen una importància especial en aquesta època de l’any, en què el consum augmenta i, com a conseqüència, també la generació de residus. Durant el període de festes del 2022, l'increment en la producció de residus va ser d’un 7 % respecte a la mitjana anual. Per fraccions, la que va augmentar més va ser el vidre (gairebé un 50 %), i els envasos de cartró, plàstic i metall (un 14 %). Pel que fa a la recollida, la separació correcta de la fracció orgànica va disminuir, cosa que evidencia un cert relaxament dels hàbits.
Amb aquesta acció, l'AMB convida tothom a unir-se a aquesta iniciativa i fer un pas més cap a la creació d'un futur més sostenible.