e-Ultimate
Millorar l'electrificació del transport públic per lluitar contra el canvi climàtic
Fitxa tècnica
-
- Temes:
- Mobilitat sostenible
-
- Estat:
- Finalitzat
-
- Tipus / Subtipus:
- EIT /
-
- Municipi:
-
- Pressupost:
- 1.086.239,80 €
-
- Finançament:
EIT URBAN MOBILITY
Pressupost AMB: 48.399,76 € (co-finançat al 73%)
Socis
Líder: UPC – Universitat Politècnica de Catalunya
Socis:
- Ajuntament de Barcelona
- Agència Regional de Desenvolupament Urbà de Barcelona
- Czech Technical University in Prague
- Ciutat de Milà
- AMAT
- CARNET - UPC Technology
- TUSGSAL
- IDIADA Automotive Technology SA
- ZONE Cluster Nonprofit Ltd
- Electrobus Europe
- AMB
- TMB
- Universitat de Lisboa
- Politecnico di Milano
- Districte de Zalaegerszeg
- Ferrocarrils Generalitat Catalunya
- Neumann János Nonprofit Ltd
- Almadesign
- Carris
Descripció
En moltes ciutats europees estan començant a circular autobusos elèctrics que disposen de bateries de càrrega i sistemes operatius. En funció de l'esquema de càrrega escollit, s'espera un impacte diferent sobre els costos d'explotació, l'assignació d'espai públic i les emissions al llarg de la vida del vehicle. L'objectiu d'aquest projecte és desenvolupar una eina de suport a la decisió del sistema de recàrrega òptim per a una ciutat determinada, que quantifiqui l'impacte dels serveis de transport públic que constin de vehicles elèctrics.
El projecte se centra en el vincle entre vehicle i carregador, aspecte clau en el desplegament a les ciutats. Es consideraran les dades recollides a les cinc ciutats que participen en el projecte per caracteritzar el rendiment real i els costos operatius de diferents sistemes de recàrrega. Així, l'eina de suport a la decisió identificarà la tecnologia que millor s'adapti als requisits de mobilitat de cada ciutat objecte d'estudi. Aquest enfocament supera les eines desenvolupades pels fabricants de vehicles per obtenir una solució de càrrega única.