El canvi d'hàbits centra el debat sobre mobilitat i contaminació "Una batalla perduda?", a Sant Joan Despí

| Tema: Mobilitat i transport

Divendres 24 de març, diferents experts en infraestructures, medi ambient i salut pública i associacions locals van participar a Sant Joan Despí en el debat La mobilitat vs. la contaminació: una batalla perduda? que va tornar a posar sobre la taula els efectes de la mobilitat a la metròpolis Barcelona i el seu impacte directe en la contaminació de l'aire, un dels objectius prioritaris de l'AMB.

Durant l'acte, celebrat a la biblioteca Mercè Rodoreda, el vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB i alcalde de Sant Joan Despí, Antoni Poveda, va presentar els diferents plans i mesures de l'AMB per promoure una mobilitat més sostenible, com la Targeta Verda metropolitana, i va posar l'accent sobre la necessitat que els ciutadans optin per deixar el cotxe i apostin pel transport públic i mitjans nets, com la bicicleta. "Es tracta d'un compromís de tots, en benefici del conjunt de la societat, per una millora de la qualitat de l'aire i, en conseqüència, de la salut de les persones", va explicar Poveda.

Sobre algunes de les mesures sobre els peatges que es van proposar entre els assistents al debat, Poveda va afirmar que "eliminar els peatges de Catalunya seria un error" i que "el que caldria fer és destinar els diners recaptats a la millora del transport públic".

Per la seva part, el cap del programa de Salut Infantil de l'Institut de Salut Global de Barcelona, Jordi Sunyer, va fer una exposició dels riscos de la contaminació atmosfèrica per a la salut dels més joves. "Des de l'institut hem estudiat els efectes nocius de la contaminació en els nens que van a escoles on hi ha una major densitat de cotxes circulant i hem comprovat que, allà on es concentra una major emissió de gasos contaminants pels vehicles que hi circulen, els nens tenen un desenvolupament cognitiu menor", va destacar Sunyer. 

Diferents sectors de la societat van tenir representació al debat, amb assistents com el president de la Federació Comarcal d'Associacions de Veïns del Baix Llobregat, Julián Carrasco, qui va demanar una millora en les infraestructures per a l'ús de la bicicleta en el territori del Baix Llobregat, o el representant de l'empresa O3 Protégelo. Aquesta darrera ha creat un dispositiu per als motors dels cotxes que redueix les emissions contaminants.

La jornada es va caracteritzar per un debat coral sobre com mobilitat i contaminació atmosfèrica s'enfronten en el món actual, enfocat sobretot en les mesures per afavorir una millor qualitat de l'aire, i on múltiples sectors de la societat hi van aportar idees des de la seva pròpia perspectiva, enfront d'una realitat compartida.

Documents relacionats