Accés a l'estació de ferrocarril

L’accés a l’estació es resol amb una plaça enjardinada en continuïtat amb la ciutat i un sistema de rampes que travessen la zona boscosa generant-hi zones d’estar i, al perímetre, zones d’aparcament.

Imatge de l'estació des de un dels camins
Foto: Gabriele Bortoluzzi
Ficha técnica
  • Fecha del proyecto:
    Octubre 2016
    Data inicio de la obra:
    --
    Data fin de la obra:
    --
    Fecha de ejecución:
    Febrero 2019
    Municipio:
    Barberà del Vallès
    Superficie:

    6.410 m2

    Coste:
    1.018.052 €
  • Dirección de proyecto:
    Maira González (Maira Arquitectes)
    Dirección de obra:
    Maira González (Maira Arquitectes)
    Colaboradores:
    EQUIP EXTERN: AVANT, Eletresjota, MVA despatx d'arquitectura i estructura, SBS Simón i Blanco, VVV Proyectos y Servicios con Ingenio
    Contratista:
    Eurocatalana
Financiación

AMB

Ajuntament de Barberà del Vallès
 

Descripción

L’objecte del projecte consisteix en la realització d’un carril de servei destinat bàsicament a vianants, vehicles de serveis i adaptats, que transcorrerà paral.lel a les vies del tren i que serà la prolongació de l’actual carrer del Ferrocarril fins connectar amb la Ronda de l’Est.


També condicionar l’actual zona de “descampat” que limita a l’oest amb un mur límit de finca veïna.
El tractament topogràfic de resolució de cota superior amb cota de l’estació mitjançant la baixada gradual i en terrasses amb rampa adaptada per a vianants. Aquestes terrasses s’adaptaran al màxim a la topografia original atès que és voluntat del projecte la conservació en bon estat de les actuals unitats de pins i xiprers. Malgrat l’esforç, algunes unitats es perden en l’encaix de la nova topografia. 


La urbanització de la plaça J. Badia. Era un espai asfaltat resultat d’un creuament de varis vials: Ronda de l’Est, Carrer de l’Estació, Avinguda de la Generalitat i Carrer dels Marquesos de Lió. El projecte urbanitza aquest espai, servint de prolongació del projecte de l’entorn de l’Estació en la seva cota superior, deixant de ser un espai per al vehicle per a ser un espai de pas i  estada per al vianant. Es farà un recrescut en l’espai de calçada perimetral a la plaça,  fent que el creuament entre els carrers: Avinguda de la Generalitat, Ronda de L’Est, Carrer de l’Estació i Carrer dels Marquesos de Llió esdevingui una plataforma única, buscant una continuïtat a nivell de vianant des de la ciutat cap a l’espai de l’Estació i voltants. 


Com a conseqüència de la urbanització de la Plaça J.Badia, l’accés a l’actual aparcament de l’estació es veu afectat. El projecte el trasllada el més al nord possible del Carrer de l’Estació.
 

Dónde