Pla de dinamització comercial i suport al comerç de proximitat

Pla de dinamització comercial i suport al comerç de proximitat

Ficha técnica

  • Temas:
    Políticas sociales
  • Estado:
    Finalitzat
  • Tipo / Subtipo:
    Políticas sociales / Experiencias
  • Municipio:
    La Palma de Cervelló
  • Ens local:
    Ajuntament de La Palma de Cervelló
  • Període d'execució:
    10 de gener de 2021 – 31 de desembre de 2021
  • Impulsor:
    Promoció Econòmica
  • Públics als quals es dirigeix:
    Comerços, empreses i autònoms del municipi
  • Pla i línia als quals contribueix:
    ApropAMB - 3.a. Compra de proximitat, segura i saludable
Descripció

Resum i detall de l'experiència

  • Resum de l'experiència

    Amb aquest projecte s’ha iniciat un Pla de Dinamització Comercial que ha incorporat una sèrie d’accions per tal de poder endegar una línia d’ajuts al comerç de proximitat per pal·liar els efectes de la COVID-19, així com campanyes de promoció, suport a la digitalització i enfortiment del teixit comercial municipal.

  • Detall de l'experiència

    Els efectes socials i econòmics que es van generar durant el període de confinament i estat d’alarma de la pandèmia de la COVID–19 van suposar un daltabaix en el comerç i l’emprenedoria del municipi. Tenint en compte aquest fet, l’Ajuntament va impulsar un Pla de Dinamització amb una sèrie d’actuacions per intentar revertir en la mesura del possible la supervivència del teixit empresarial i comercial.

    Una de les primeres actuacions ha consistit en redactar, aprovar i publicitar per diferents canals, unes bases d’ajuts directes adreçats als comerços, empreses i autònoms amb activitat econòmica al municipi on s’establien una sèrie de criteris per tal de poder-ne accedir, adjudicar una quantitat econòmica i informar sobre la seva posterior justificació. Complementàriament, es van emprendre una sèrie d’accions mitjançant la col·laboració amb l’ACEP (Associació de comerciants i Empresaris de la Palma de Cervelló) facilitant el següent suport en ajuts:

    • Continuïtat del negoci: Intervenir en aquells establiments comercials que havien interromput la seva activitat durant el confinament i que es trobaven davant de dificultats a l’hora de fer front en la negociació del pagament i/o l’ajornament de l’import del lloguer dels seus locals.
    • Delivery: suport per la posada en marxa en els comerços d’un servei d’entrega a domicili on, amb el suport de l’ACEP es contractaria una persona jove o un persona en situació d’atur de llarga durada per iniciar aquesta tasca.
    • Servei de desinfecció: on a través de l’ACEP es facilitava una primera desinfecció de botigues i negocis per preservar la protecció dels clients.
    • Dotació de material: de manera gradual i tenint en compte les demandes dels comerços es facilitaven mascaretes, guants, gel desinfectant i EPI’s.
    • Venda en línia: ajuts per la construcció i posada en funcionament de canals de venda en línia o sistemes alternatius (WhatsApp) pels socis de l’ACEP.

    I també a través dels següents serveis:

    • Digiemprèn: formació en màrqueting digital per empreses
    • Suport en la tramitació d’ajuts autonòmics i estatals, així com els serveis de consultoria oferts per PIMEC.
    • Facilitació el subministrament  de mascaretes, guants, gel i altres equipaments de protecció a les empreses canalitzant les compres a través de l’ACEP.
    • Facilitació d’accés a formacions específiques  de normatives a aplicar després del confinament per desinfectar, netejar i mantenir els comerços i les empreses sense risc de contaminació pels seus clients.
    • Formacions en la prevenció de riscos laborals i informació de serveis d’empreses especialitzades que elaboressin plans de prevenció.

    Un cop impulsades les línies de suport i servei del Pla de Dinamització es va establir un calendari d’activació de diferents campanyes amb el suport de l’ACEP per tal de promoure el comerç i sensibilitzar a la ciutadania sobre el comerç de proximitat.
     

Valoració

Valoració del projecte

  • Valoració del seu impacte
    • Es van rebre un total de 46 sol·licituds de demandes d’ajut (que representen aproximadament el 40% de comerços i empreses del municipi), de les quals 40 van ser aprovades i justificades.

    • Totes les campanyes que es van realitzar durant el 2021 van arribar a la totalitat de comerços del municipi, inclosos els comerços del petit mercat no sedentari.

    • Impacte directe positiu generat entre la ciutadania del municipi, a l’hora de cobrir les seves necessitats vinculades a l’adaptació comercial als requeriments derivats de la pandèmia.

  • Factors de context vinculats al seu impuls
    • Els efectes socials i econòmics generats durant al pandèmia de la COVID-19 en tot el teixit econòmic, comercial i empresarial de l’Ajuntament.

    • L’existència d’una associació de comerços activa que desenvolupa actuacions en favor del sector.
       

  • Aprenentatges de cara a iniciatives similars
    • Fomentar un treball previ amb les associacions de comerciants i persones empresàries del territori per copsar la realitat comercial i impulsar de manera coordinada les accions més adients per a la dinamització comercial.

    • La necessitat d’un pla de dinamització comercial a nivell local de col·laboració entre l’administració pública i els interessos privats.
       

0
La Palma de Cervelló
Cómo ir
Transportes en las inmediaciones de...