Pla d'ocupació gestió de residus
Pla d'ocupació gestió de residus AMB 2020 - 2021 (1a Convocatòria)
Ficha técnica
-
- Temas:
- Políticas sociales
-
- Estado:
- Finalitzat
-
- Tipo / Subtipo:
- Políticas sociales / Experiencias
-
- Municipio:
- Sant Just Desvern
-
- Ens local:
- Ajuntament de Sant Just Desvern
-
- Període d'execució:
- 20 d’octubre de 2020 - 19 d’octubre de 2021
-
- Impulsor:
- Servei de promoció econòmica
-
- Públics als quals es dirigeix:
- Persones aturades de llarga durada prioritàriament sense prestació, sobretot persones de 40 anys en endavant
-
- Pla i línia als quals contribueix:
- Pla Metropolità de suport a les polítiques socials municipals - Plans d'ocupació
Descripció
Resum i detall de l'experiència
-
Resum de l'experiència
El projecte ha donat resposta a una necessitat detectada a Sant Just Desvern basada en la manca d’ocupació de les persones majors de 40 anys. Així i tot, el projecte no ha exclòs altres edats, tot i que ha donat prioritat a persones majors de 40 anys que no reben cap prestació o subsidi i/o que són persones aturades de llarga durada.
El projecte ha pretès ser una oportunitat per a que aquestes persones puguin disposar d’un lloc de treball millorant les seves competències i la capacitat d’ocupabilitat a través d’accions formatives i pràctiques.
-
Detall de l'experiència
L’objectiu principal del projecte ha estat incrementar l’ocupació i millorar l’ocupabilitat de persones en situació d’atur que no estaven rebent cap prestació o subsidi i/o que fossin aturades de llarga durada, parant especial atenció a les persones de més de 40 anys. Així doncs, el fet que aquestes persones formessin part del projecte comportava que podessin rebre algun ingrés alhora que adquirien noves competències i ampliaven la seva trajectòria curricular.
Més concretament, el projecte ha ofert formació i experiència laboral (a través de la contractació) facilitant l’accés de les 5 persones participants amb perfils vulnerables al món laboral. Així mateix, ha servit per aportar informació sobre la gestió de residus de cara a la implantació d’un nou sistema de recollida de residus al municipi.
Al projecte hi van participar cinc dones que es trobaven a l’atur i van ser seleccionades a través d’entrevistes. Quatre de les persones seleccionades van treballar com a informadores de gestió de residus i una com a coordinadora de grup. La tasca principal que van desenvolupar va ser la d’informar a la ciutadania i els comerços sobre el nou sistema de recollida i gestió de residus del municipi.
Pel que fa a l’àmbit formatiu, les cinc dones participants han rebut formació sobre temes com la preparació per a l’obtenció de l’ACTIC (acreditació, competències TIC), desenvolupament d’habilitats comunicatives i gestió de conflictes, queixes i reclamacions (ja que el nou sistema de recollida podia produir queixes i recomanacions), nocions d’igualtat, prevenció de riscos laborals, primers auxilis i gestió de residus.
Finalment, durant tot el temps d’inserció s’ha ofert a cada participant assessorament personal de cara a l’orientació laboral i la recerca de feina.
Valoració
Valoració del projecte
-
Valoració del seu impacte
Els objectius es van assolir satisfactòriament i les cinc dones participants van fer tot el recorregut laboral i formatiu.
Una participant va causar baixa del projecte per inserció al mercat laboral ordinari.
Dues participants van actualitzar el seu CV i van reprendre el seu procés de recerca de feina. Una d’aquestes persones va ser derivada a un projecte singular de l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat.
-
Factors de context vinculats al seu impuls
- Col·laboració amb empreses i altres agents per a la realització de les formacions.
-
Aprenentatges de cara a iniciatives similars
- És interessant vincular els plans d’ocupació amb necessitats i projectes emergents que responguin a necessitats reals del municipi, com succeeix en aquest cas amb la transformació del procés de recollida de residus.