Molins amb les persones
Molins amb les persones
Ficha técnica
-
- Temas:
- Políticas sociales
-
- Estado:
- Finalitzat
-
- Tipo / Subtipo:
- Políticas sociales / Experiencias
-
- Municipio:
- Molins de Rei
-
- Ens local:
- Ajuntament de Molins de Rei
-
- Període d'execució:
- 3 de desembre de 2020 – 30 de desembre de 2021
-
- Impulsor:
- Àrea de treball
-
- Públics als quals es dirigeix:
- Persones en situació d’atur de llarga durada o en risc d’exclusió social
-
- Pla i línia als quals contribueix:
- Pla Metropolità de suport a les polítiques socials municipals - Plans d'ocupació
Descripció
Resum i detall de l'experiència
-
Resum de l'experiència
“Molins amb les persones” ha estat un projecte d’inserció laboral que ha pretès atorgar eines i millores en les capacitats i ocupabilitat de les persones participants per tal de facilitar la cerca d’un lloc de treball.
Així doncs, el projecte ha disposat d’una naturalesa professionalitzadora i ha combinat elements formatius i pràctics en l’àmbit dels agents cívics, la brigada municipal i l’administració comercial.
-
Detall de l'experiència
El principal objectiu del projecte ha estat poder aportar una nova experiència laboral a la persona participant per tal d’augmentar la seva ocupabilitat. S’ha pretès que, un cop acabat el projecte, es trobessin en una millor situació davant el mercat de treball ordinari i disposessin de millors aptituds i competències. Els àmbits laborals abordats per aquesta iniciativa han estat múltiples: agents cívics, brigada municipal i administració comercial.
Per una banda, pel que fa els agents cívics, es van voler incorporar noves tasques relacionades amb la COVID-19 i l’acompliment de mesures de seguretat i higiene. A més a més, es va pretendre millorar la capacitat de l’Ajuntament per promoure el civisme basat en la convivència veïnal i el respecte a l’ordenament municipal (circulació de vianants i vehicles, protecció i tinença d’animals, ús de les vies i espais públics, etc.).
Per una altra banda, pel que fa a la brigada, es van oferir llocs de treball d’operaris forestals i oficials de construcció, amb l’objectiu de millorar l’espai públic i els equipaments municipals en el marc d’un Pla de xoc municipal. Aquest ha estat un element estratègic per a l’Ajuntament amb l’objectiu de posar en pràctica una campanya de conservació i manteniment d’espais que es troben amb la necessitat d’una actuació de relativa urgència a la via pública i a les dependències i equipaments municipals.
Finalment, el lloc de treball d’administració comercial es va basar en el servei de prospecció i necessitats del sector comercial del municipi, a través de la cerca de dades que puguin promoure una millora per al sector comercial pel que fa a la comprensió i adaptació a la seva clientela potencial, contribuir a la sensibilització amb la transformació digital i desenvolupar el Pla de reactivació econòmica del teixit comercial i empresarial del municipi.
El motiu pel qual s’han seleccionat aquests àmbits ha estat per una necessitat sobrevinguda arrel de la pandèmia de reforçar aquests sectors i les seves actuacions.
Pel que fa al procés de selecció de persones candidates, després de la publicació del document informatiu, es va obrir un període de preinscripcions i presentació d’ofertes. Posteriorment, es van realitzar valoracions de les candidatures i es va publicar el llistat de puntuacions. A continuació es va obrir una fase d’entrevistes a les persones candidates. Finalment, es van iniciar les accions formatives i es van cobrir els llocs de treball en els àmbits descrits anteriorment.Pel que fa a les accions i itineraris formatius, el projecte ha incorporat diversos elements formatius i tallers establerts en les bases de la convocatòria, com prevenció de riscos laborals, aspectes específics del lloc de treball, medi ambient i residus, TIC, acollida i relacions laborals, igualtat de gènere, gestió i elaboració del CV o prevenció de riscos laborals. Aquestes accions formatives han cercat la capacitació tècnica i professional per a enfortir les possibilitats dels/de les participants a l’hora de cercar un lloc de treball (ocupabilitat) i de capacitar-los/-les per a desenvolupar les tasques previstes en alguns dels tres àmbits descrits anteriorment.
Valoració
Valoració del projecte
-
Valoració del seu impacte
Es van incorporar 4 agents cívics, 4 persones a la brigada i 1 persona com administrativa de comerç, un total de 9 persones.
Es valora satisfactòriament les tasques realitzades per les persones participants, així com els recursos formatius administrats.
-
Factors de context vinculats al seu impuls
Possibilitat de combinar àmbits en els quals cal cobrir necessitats d’ocupació -com és el cas d’agents cívics, administració de comerç i brigada municipal-, amb el repte d’incidir en el mercat laboral en un context molt marcat pels efecte de la pandèmia de la COVID19.
-
Aprenentatges de cara a iniciatives similars
El fet de tenir experiència -en aquest cas de 10 anys- pel que fa a l’impuls de la figura d’agents cívics al municipi facilita el fet de poder oferir una millor formació a les persones participants en el programa.