Determinació dels mitjans pels quals es pot acreditar la condició de gestor de càrrega, de conformitat amb el Reial Decret 647/2011.
Per l'exercici de l'activitat de gestor de càrrega, de conformitat amb el Reial Decret 647/2011, es preceptiva la realització d'una comunicació d'inici d'activitat, amb esment de l'àmbit territorial en que es pretengui dur a terme, davant la Direcció General de Política Energètica i Mines del Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme.
Aquesta comunicació s'acompanyarà, en tot cas d'una declaració responsable sobre el compliment dels requisits per a l'exercici de l'activitat, emprant el model normalitzat del que disposarà l'Administració corresponent.
Convé indicar que, quan l'activitat es desenvolupi exclusivament en l'àmbit territorial d'una única comunitat autònoma, es dirigirà aquesta comunicació a l'òrgan competent en matèria d'energia d'aquesta comunitat (en el cas de Catalunya, la Direcció General d'Energia, Mines i Seguretat Industrial del Departament d'Empresa i coneixement de la Generalitat de Catalunya); la qual, en el termini d'un mes, donarà trasllat a la Direcció General del Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme.
En qualsevol cas, per acreditar la condició de gestor de càrrega caldrà que es testifiqui la presentació de la comunicació d'inici de l'activitat, adjuntant la declaració responsable preceptiva, davant l'organisme de l'Administració Pública corresponent o el certificat que acrediti que es presentà amb correcció la documentació esmentada.
A més, independentment del mitjà escollit per acreditar la condició de gestor de càrrega, la data de presentació davant l'organisme de l'Administració Pública competent de la comunicació d'inici d'activitat amb la declaració responsable esmentada, haurà de ser anterior a la fixada per la presentació de les ofertes en el marc del present procediment.
Davant la documentació administrativa presentada per acreditar la condició de referència, l'Àrea Metropolitana de Barcelona i, en particular, la Mesa de Contractació, estarà facultada per constatar la realitat dels mateixos i del seu contingut; altrament dit, per comprovar d'ofici el compliment de l'esmentat requisit més enllà del mitjà documental aportat.
En darrer terme, cal indicar que, atès que la condició de gestor de càrrega constitueix, de conformitat amb l'estipulat al la clàusula 4.2 i a l'apartat 6 de la clàusula 12 del Plec de clàusules administratives que regiran el present contracte, un requisit que han de complir tots els licitadors, la manca d'acreditació d'aquesta condició suposarà l'exclusió del procediment de licitació. Addicionalment, aquesta Administració Pública constatarà que l'empresa que finalment esdevingui adjudicatària manté aquesta condició, tant en el moment que es procedeixi a formalitzar el contracte com durant la vigència del mateix. En conseqüència, de conformitat amb la clàusula 37 del Plec de Clàusules Administratives i l'article 223 f) del TRLCSP, la pèrdua de la condició de gestor de càrrega implicarà que l'Àrea Metropolitana de Barcelona podrà acordar la resolució del contracte.