L'AMB obté un préstec sindicat verd de 110 milions d'euros per a pal·liar els efectes de la covid19 a la metròpoli

El crèdit servirà per finançar el Pla de sostenibilitat ambiental 2020-2023, amb projectes centrats en la millora de la mobilitat sostenible i la transició ecològica i energètica

Per verificar que es compleixen els criteris de sostenibilitat en què es basa aquest finançament, l'AMB farà el seguiment dels projectes i de l'impacte mediambiental que tinguin

El crèdit ha estat atorgat per les entitats bancàries BBVA, Caixabank, Bankia, Banc Sabadell, Banco Santander, sent el BBVA el banc coordinador i agent sostenible d'aquesta operació sindicada

• | Tema: Aigua

L'AMB reformula la tarifa social de l'aigua per continuar fent front als efectes de la covid-19

El vicepresident d'Ecologia de l'AMB, Eloi Badia, s'ha reunit avui amb els representants dels 23 municipis abastits per Aigües de Barcelona, empresa metropolitana del cicle de l'aigua (ABEMCIA), per ampliar les bonificacions a les famílies en situació de vulnerabilitat.
    L'AMB passarà a bonificar el 100 % de la quota fixa als usuaris que es trobin en els trams de consum 1 (fins a 6 m3/mes) i 2 (fins a 9 m3/mes), i que compleixin els criteris de selecció.
    La mesura, que serà ratificada pel Consell Metropolità, entrarà en vigor a mitjans del 2021 i beneficiarà 60.662 unitats familiars

• | Tema: Vivienda

S'inicien les obres de construcció de 40 habitatges públics sostenibles i dissenyats amb perspectiva de gènere a Sant Feliu de Llobregat

Es tracta de la promoció del carrer d'Anselm Clavé, que tindrà 40 habitatges amb protecció oficial (HPO) que s'adapten a les noves necessitats socials
    El disseny dels pisos també es basa en la sostenibilitat, la flexibilització dels usos i la socialització amb els veïns

• | Tema: Equipaments

L'AMB posa en marxa el primer visor d'equipaments metropolità

Aquesta eina digital ha identificat un total de 7.145 instal·lacions, entre les quals hi ha 102 hospitals, 2.727 centres educatius, 243 biblioteques, 135 centres cívics i 74 centres culturals.
    Aquest producte l'ha dissenyat i promogut l'Àrea de Desenvolupament de Polítiques Urbanístiques amb l'ajuda de l'Àrea de Desenvolupament Social i Econòmic i en estreta col·laboració amb l'IERMB

• | Tema: Aliment

L'AMB fa una aposta ferma per l'alimentació sostenible: reforça l'economia de proximitat, incentiva el comerç local i recorda la importància del menjar saludable

Potenciar la producció agrària de quilòmetre zero, el comerç local i les infraestructures de què disposa la metròpolis és clau per crear un sistema alimentari metropolità sostenible i just. Enguany que la metròpolis de Barcelona serà la Capital Mundial de l'Alimentació Sostenible, l'AMB ha elaborat el Pla d'acció per a l'alimentació sostenible 2020-2023 i una guia perquè els municipis puguin impulsar accions i polítiques locals

• | Tema: Aigua

L'AMB aprova el projecte per ampliar els tractaments de la depuradora de Montcada i Reixac

Amb aquesta ampliació es millorarà la qualitat de l'aigua depurada a la instal·lació actual, ja que permetrà l'eliminació de nutrients (nitrogen i fòsfor).
    El projecte garanteix el servei de l'EDAR en tot moment durant l'execució de les obres.
    L'import destinat a les obres d'ampliació és de 13.738.236,44 € i serà aportat per l'ACA.

• | Tema: Contaminación

S'activa un episodi de contaminació atmosfèrica per partícules (PM10)

Avui, 23 de febrer del 2021, s'ha declarat un episodi de contaminació atmosfèrica per partícules (PM10), a causa d'una intrusió de pols africana. En aquest sentit, l'AMB ha activat el seu Protocol d'actuació per episodis ambientals d'elevada contaminació atmosfèrica.

• | Tema: Energia

L'AMB triplicarà la potència fotovoltaica el 2021 gràcies a 28 noves instal·lacions en 16 municipis

16 noves instal·lacions fotovoltaiques en coberta (propietat de l'AMB) i 12 noves fotolineres metropolitanes seran una realitat aquest 2021 , amb una potència instal·lada total de 1.314 KWp.
    Les instal·lacions formen part d'un programa finançat amb fons europeus FEDER, que l'AMB gestiona gràcies al conveni signat amb la Generalitat de Catalunya. Amb una inversió total de prop de 6 M€, es preveu que a finals del 2023 l'AMB tingui una potència de generació instal·lada de 5 MWp.
    L'AMB dissenya, des del 2019, plans personalitzats per a cadascun dels municipis metropolitans, que indiquen quin potencial de generació d'energia solar fotovoltica tenen i com prioritzar les inversions. 17 municipis metropolitans ja disposen d'aquests plans, i a finals del 2021 tots tindran el seu full de ruta de producció.
    El projecte s'inscriu en l'actuació "Ajuntaments 100 % renovables", dins del Programa marc d'actuacions en energia i clima (PMEC) de l'AMB, que impulsa la neutralitat d'emissions dels seus ajuntaments amb l'objectiu que tots els consums energètics d'edificis municipals i enllumenats públics siguin 100 % renovables el 2030.

• | Tema: Contaminación

L'AMB comença a mesurar la qualitat de l'aire a través de nanosensors col·locats en bicicletes i persones

Avui ha començat la prova pilot del projecte europeu NanoSen AQM, amb la instal·lació de diferents tipus de sensors a Sant Cugat del Vallès, un dels tres municipis on es durà a terme la prova pilot
    El projecte suposa un pas endavant en la lluita contra la contaminació atmosfèrica, ja que permetrà fer mesures en diferents llocs del municipi i sota diferents condicions