• | Tema: Movilidad eléctrica, Movilidad y transporte, Movilidad sostenible

L'AMB aprova tres noves convocatòries de subvencions per valor de més de 3,25 M€ per impulsar la mobilitat sostenible

L'organisme metropolità obre ara la primera convocatòria de subvencions per ajudar els autònoms de l'àmbit de la DUM per renovar el parc mòbil amb vehicles de baixes emissions, per un import d'1,25 M€ i adaptar-lo a la ZBE Rondes BCN.
    L'AMB també obre la tercera convocatòria de subvencions per als ajuntaments per completar la Bicivia, la xarxa pedalable metropolitana, amb 2 M€.
    S'activa també la convocatòria 2020 del programa Biciempresa, de cessió temporal de bicicletes per fomentar una mobilitat laboral més sostenible.
    Les tres convocatòries s'han aprovat al Consell Metropolità del juliol i formen part de les 21 mesures de l'estratègia de la nova mobilitat metropolitana després de la COVID-19 i també de les polítiques de mobilitat sostenible de l'AMB.

• | Tema: Políticas sociales

Mesures COVID-19: l'AMB inverteix 16,6 milions d'euros per reactivar les economies locals i la cohesió social metropolitanes

El Pla ApropAMB finançarà els projectes presentats pels ajuntaments metropolitans per fer front als impactes de la crisi provocada per la COVID-19.
    Els objectius principals són reactivar l'economia i el comerç locals i afavorir l'ocupació, la formació digital i la protecció sanitària, especialment entre els col·lectius vulnerables que s'han vist més afectats per la pandèmia

• Un estudi participatiu ha permès observar 2.579 papallones de 29 espècies diferents als parcs i platges metropolitans

Aquest és el principal indicador de l'estudi "Anàlisi de la gestió sostenible dels prats florits", fet per l'AMB juntament amb el CREAF i l'IERMB. S'han estudiat les papallones diürnes perquè són espècies bioindicadores. El projecte és el punt de partida de l'Observatori Metropolità de Papallones mBMS.

• | Tema: Autobuses

El Bus Metropolità de l'AMB, un referent en protocols de protecció i seguretat al transport públic davant de la COVID-19

S'han incorporat serveis addicionals de neteja i desinfecció dels autobusos i de les seves instal·lacions, com les cotxeres i les zones comunes per als treballadors. També es canvien periòdicament els filtres de l'aire condicionat dels autobusos, per evitar que pugui actuar com a transmissor de la COVID-19. Els 758 autobusos de la flota de gestió indirecta de l'AMB disposen de mampara de protecció, fet que va permetre avançar l'obertura de la porta d'accés del davant i, en conseqüència, millorar l'ordenació dels fluxos de passatgers. Gràcies a totes aquestes mesures, entre d'altres, les diferents empreses operadores del Bus Metropolità de l'AMB estan obtenint les certificacions oficials que corroboren i garanteixen el compliment dels protocols de seguretat enfront de la COVID‑19.

• S'acaba la fase 1 de les obres de la urbanització Les Guardioles

Aquesta urbanització permet la connexió entre dos barris de Molins de Rei i potencia l'existència d'espais verds, que es convertiran en zones de lleure urbanes.
    L'AMB a través de l'IMPSOL i conjuntament amb l'Ajuntament de Molins de Rei està promovent simultàniament la 1a fase de construcció d'habitatges protegits

• L'AMB porta a terme actuacions de millora ambiental a la desembocadura del riu Besòs

L'objectiu més important és consolidar aquesta zona com un espai natural més protegit i així potenciar la biodiversitat
    Les intervencions consisteixen en la instal·lació de 300 metres de pals i cordes que protegiran una superfície de 10.000 m²

• | Tema: Movilidad y transporte

L'app d'Aparcament Metropolità segueix ampliant el seu abast i arriba avui a Montgat

El servei de l'AMB, que ja estava disponible a vuit municipis metropolitans, facilita a l'usuari la gestió i el pagament dels estacionaments de vehicles en zones regulades de l'àmbit metropolità d'una manera segura: sense contacte. L'aplicació gestiona més de 57.000 places d'aparcament en zones regulades, i s'estendrà progressivament a la resta de la metròpolis de Barcelona.

• | Tema: Movilidad y transporte

A partir d'aquesta nit de dilluns, l'AMB redueix al 50 %, de mitjana, el servei de Nitbus

En general, la freqüència de pas del Nitbus passa dels 20 minuts habituals als 40 minuts.
    Tres línies (N1, N2 i N17) mantenen el 100 % de l'oferta habitual, cada 20 minuts, i 4 línies (N10, N18, N26, N28) no tindran servei.
    El bus nocturn de la metròpolis de Barcelona té 21 línies i arriba a 18 municipis metropolitans.

• La platja portuària de la Marina de Badalona s'obre al bany

Les platges del litoral metropolità augmenten i passen de 41 a 42
    L'AMB assumeix a partir d'ara la gestió del manteniment i la neteja d'aquest espai públic recuperat