Presentació de les dues primeres electrolineres metropolitanes

| Tema: Movilidad y transporte

L'AMB ha inaugurat avui, juntament amb l'Ajuntament del Prat de Llobregat i les empreses Nissan, Renault i BMW, el primer dels punts de recàrrega ràpida per a vehicles elèctrics (electrolineres) de la xarxa que, fins a finals del 2016, s'implantarà a tot el territori metropolità. El segon punt, que també està ja en funcionament, està situat a Cornellà de Llobregat.

Segons Antoni Poveda, vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, "en un dia tan important per al medi ambient com avui, en què comença la conferència COP21 a París, l'AMB inaugura formalment aquests punts de recàrrega, que se sumen a la resta d'iniciatives metropolitanes per assolir una mobilitat més sostenible: la progressiva electrificació del transport públic i de les nostres flotes, la cessió de vehicles elèctrics als ajuntaments i la promoció de la bicicleta, entre d'altres".

Està previst que aquest punt de recàrrega doni servei, principalment, als vehicles que circulen per la C-32 i la B-22 travessant els municipis del Prat de Llobregat i Sant Boi de Llobregat i, de manera especial, als taxis elèctrics que realitzin els seus serveis a l'aeroport. De la mateixa manera, els vehicles elèctrics dels treballadors i de les empreses ubicades al parc empresarial Mas Blau també el podran utilitzar.

El punt de recàrrega estarà disponible 24 hores al dia i 7 dies a la setmana i funcionarà de forma automàtica (sense personal d'assistència). La instal·lació s'activa amb la mateixa targeta d'usuari que a la ciutat de Barcelona i permet la recàrrega de la bateria de qualsevol dels vehicles elèctrics actualment al mercat en uns 20-30 minuts.

D'acord amb les accions de promoció de l'ús del vehicle elèctric incloses al Programa de mobilitat sostenible 2014-2015 de l'AMB, i amb els compromisos adquirits amb la signatura dels corresponents convenis de col·laboració amb els fabricants Nissan, Renault i BMW, l'AMB té el projecte d'instal·lar 10 punts de recàrrega ràpida. El primer ja s'ha instal·lat al Prat de Llobregat i el segon, que aviat estarà també en servei, a Cornellà de Llobregat. Aquesta xarxa de punts de recàrrega completa la que l'Ajuntament de Barcelona ha anat instal·lant a la ciutat i la que puguin establir en un futur altres ajuntaments o els operadors de recàrrega privats.

Semàfors amb prioritat per al bus

Durant l'acte d'avui també s'ha presentat el nou sistema que dóna prioritat als autobusos metropolitans a les cruïlles regulades amb semàfor del municipi del Prat de Llobregat. L'objectiu és donar una major velocitat comercial al servei d'autobús. Tenint en compte que un dels causants principals dels retards són les interseccions amb semàfor, el sistema permet l'obertura prematura o el retard del tancament del verd, per permetre que el transport públic pugui travessar aquestes cruïlles al més aviat possible.

Per això, els autobusos s'han equipat amb emissors de senyals i les cruïlles compten amb receptors que indiquen la presència del vehicle de transport públic. En el cas del Prat de Llobregat s'han equipat tots els autobusos de les línies PR1, PR2, PR3, L10 i L78.

Funcionament

El conductor del vehicle dotat amb el dispositiu de prioritat pot accionar, si ho considera convenient (perquè va amb retard, perquè s'adona d'una congestió prop de la cruïlla, etc.), un botó, que transmetrà un senyal al semàfor següent informant-lo de la presència del vehicle i del sentit de la marxa.

Quan el semàfor rep el senyal de presència de l'autobús, es comporta de maneres diferents segons el punt del cicle en què es trobi: si el senyal es rep quan el semàfor està en vermell, el verd s'avançarà per permetre el pas dels vehicles, tant públics com privats; si en aquell moment el semàfor està en verd, el programador el mantindrà així durant un temps definit, suficient per permetre el pas del transport públic.

El software implantat als semàfors dotats de la funció de prioritat permet actuar, en la seva lògica interna de funcionament, de manera que es provoquin les mínimes pertorbacions possibles en el trànsit privat. D'aquesta manera s'aconsegueix donar prioritat al transport públic sense interferir en el trànsit privat.

Documentos relacionados