L'AMB comença a instal·lar les noves parades dobles d'autobús a la metròpolis de Barcelona

Volver

| Tema: Movilidad y transporte, Movilidad laboral, Mobilitat sostenible

Viladecans i Sant Boi de Llobregat són els dos municipis metropolitans on ja s'han implantat i properament arribaran a altres localitats. Aquesta actuació és una de les 21 mesures prioritàries que recull la proposta d'acord metropolità de l'AMB per planificar la nova mobilitat després de la COVID-19.

L'AMB ha començat a instal•lar i activar aquests dies les primeres noves parades dobles d'autobús a la metròpolis de Barcelona, en localitzacions amb una alta afluència de línies i un elevat nombre d'usuaris. Aquest és el tret de sortida per implantar progressivament el centenar de parades d'aquest tipus que l'organisme metropolità ha previst i ha inclòs en la proposta d'acord per planificar la nova mobilitat metropolitana després del coronavirus i que també recull el Pla metropolità de mobilitat urbana (PMMU).

Viladecans i Sant Boi de Llobregat han estat els dos primers municipis metropolitans on ja s'han implantat, i properament arribaran a altres localitats com Badalona, Castelldefels, Cornellà de Llobregat, el Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Gavà, l'Hospitalet de Llobregat, Molins de Rei, Sant Adrià de Besòs, Sant Feliu de Llobregat i Santa Coloma de Gramenet, entre d'altres.

"L'objectiu principal és millorar i impulsar el servei de Bus Metropolità i fer-lo més atractiu per a l'usuari. Hem de potenciar-lo i recordar que és un dels eixos vertebradors del transport públic de la metròpolis de Barcelona. També és un mitjà fonamental per combatre la contaminació atmosfèrica", exposa el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Antoni Poveda.

Concretament, amb aquest sistema de parada doble l'AMB persegueix incrementar  la capacitat de viatgers a la parada i poder assegurar el distanciament social. També vol millorar la velocitat comercial i reduir el temps dels trajectes en bus i fer-los més atractiu per als usuaris.

Què és exactament i com funciona una parada doble?
És una única parada, amb un únic codi i nom, però amb dos punts. D'aquesta manera, es poden aturar dos autobusos alhora i així tots dos autobusos poden fer pujar i baixar els passatgers simultàniament. Cadascun dels punts de parada o pals estan senyalitzats amb una banderola i el número corresponent.

El primer autobús que arriba s'atura al punt de parada 1. Quan el punt de parada 1 està ocupat, el següent autobús s'atura al punt de parada 2. Els usuaris han d'estar atents per anar al punt de parada que els convingui per pujar al seu autobús.

Per donar a conèixer el seu funcionament, a banda d'informar degudament els usuaris mitjançant els canals habituals, s'instal•larà una infografia explicativa a la marquesina i/o als punts de parada.

La mobilitat metropolitana després de la COVID-19
Aquesta actuació és una de les 21 mesures prioritàries de la proposta d'acord metropolità per definir i concretar quina serà la nova mobilitat metropolitana després de la crisi de la COVID-19. Aquesta proposta d'acord, que actualment s'està treballant amb els 36 ajuntaments i altres agents públics i privats i que promou el transport públic i la bicicleta, servirà de base per consensuar les mesures que cal emprendre amb caràcter immediat o a curt termini en aquest àmbit, tant amb els mateixos ajuntaments metropolitans com amb altres administracions competents.

Galería de imágenes