La línia exprés X1 creixerà

| Tema: Autobusos

Es prolongarà per connectar el centre amb la Zona Universitària de Diagonal

decorativa

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) allargarà el recorregut de la línia X1 des de la plaça Francesc Macià fins a l’Avinguda Albert Bastardas, al final de la Diagonal. L’objectiu d’aquest perllongament és connectar de manera ràpida el centre de la ciutat amb la Zona Universitària. La mesura es posarà en marxa al setembre i millorarà la connectivitat urbana, reforçarà la intermodalitat i ampliarà la cobertura del transport públic en àmbits estratègics de la ciutat amb una elevada demanda de mobilitat. 

La línia exprés X1 connecta des del setembre de 2021 la plaça Francesc Macià amb la de les Glòries Catalanes i ara, amb l’inici del curs universitari 2026-2027, ampliarà el seu recorregut per la Diagonal en sentit Llobregat. Incorporarà parades a Maria Cristina, Palau Reial, Zona Universitària i finalitzarà el trajecte als Jardins Torre Melina. En total, s’incorporaran set parades noves (3 d’anada, 3 de tornada i la d’orígen-final) que facilitaran l’accés a equipaments universitaris, sanitaris i terciaris, a més de reforçar la connexió amb el futur Campus Clínic.

A més, l’ampliació de la línia X1 vol potenciar la intermodalitat i facilitar els enllaços amb altres modes de transport públic com ara les connexions amb el metro, el tramvia i les línies de busos interurbans i metropolitans procedents del Baix Llobregat.