La moratòria de la ZBE Rondes BCN per a vehicles pesants s'amplia 6 mesos

| Tema: Mobilitat sostenible

Es dona resposta a la dificultat de renovació de determinats vehicles amb característiques especials o amb terminis de fabricació llargs en el context socioeconòmic actual causat per la covid-19. La moratòria per a camions i autocars petits s'allarga fins a l'1 de gener del 2022, i per a autocars i autobusos de transport col·lectiu, fins a l'1 de juliol del 2022

ZBE
ZBE | AMB

Els cinc municipis metropolitans que integren la ZBE Rondes de Barcelona (Barcelona, Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat, l'Hospitalet de Llobregat i Sant Adrià de Besòs), l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i la Generalitat de Catalunya han acordat ampliar, durant 6 mesos més, la moratòria de la ZBE Rondes BCN per als vehicles pesants (N2, N3, M2 i M3), atenent les circumstàncies socioeconòmiques derivades de la crisi sanitària de la covid-19.

La crisi econòmica persistent ha dificultat la renovació del parc de vehicles pesants i altres tipus de vehicles singulars que, per les característiques específiques de personalització o adaptació a un servei concret, tenen un cost d'adquisició més alt que altres tipus de vehicles o uns terminis de fabricació més llargs. Per aquest motiu, les administracions, després de diferents converses amb els sectors afectats, han acordat allargar 6 mesos més cadascuna de les moratòries vigents a data d'avui.

Per tant, els nous terminis són els següents:
  • Camions i autocars petits (vehicles N2, N3 i M2), la moratòria s'amplia 6 mesos a comptar des del final de la moratòria vigent, és a dir, fins a l'1 de gener del 2022. La moratòria inicial acabava l'1 de juliol del 2021.
  • Autocars de transport col·lectiu (vehicles M3), la moratòria s'amplia 6 mesos a comptar des del final de la moratòria vigent, és a dir, fins a l'1 de juliol del 2022. La moratòria inicial acabava l'1 de gener del 2022.

La ZBE Rondes de Barcelona s'ha adaptat a la situació que estem vivint, per atendre les conseqüències socioeconòmiques derivades de la crisi de la covid-19 i acompanyar la ciutadania i els diferents sectors econòmics en el procés de recuperació.

La metròpolis de Barcelona ha estat pionera en la implantació de la ZBE Rondes BCN i continua treballant en el desenvolupament d'altres mesures per prevenir la contaminació de l'aire. L'aprovació aquest mes de maig de la nova Llei del canvi climàtic i la transició energètica obliga totes les ciutats d'Espanya de més de 50.000 habitants a establir zones de baixes emissions urbanes, com a mesura essencial per millorar la qualitat de l'aire, abans del 2023, a més de fomentar decididament els desplaçaments sostenibles a peu, en bicicleta i en transport públic.

Prova: $provaURL