L’AMBici supera els 20.000 usuaris i el milió de viatges i arriba a Sant Feliu de Llobregat

| Tema: Bicicleta

Badalona, Viladecans, Cornellà de Llobregat i Castelldefels són els municipis on es fan més viatges en origen. Els dies feiners, el servei supera els 8.000 usos diaris.

El servei, creat per l’AMB, ja està actiu en 11 localitats del Baix Llobregat i properament arribarà també a l’Hospitalet de Llobregat i Sant Adrià de Besòs, per completar els 15 municipis metropolitans previstos.

L’AMBici, el servei de bici pública metropolitana de l’AMB, ja ha superat els 20.000 usuaris i ha sobrepassat el milió de viatges des que es va posar en marxa, el passat mes de gener. El servei de bicicleta pública metropolitana, titularitat de l’AMB i gestionat per TMB, s’ha presentat avui al municipi de Sant Feliu de Llobregat, on ha començat a funcionar recentment i quan finalitzi el desplegament hi haurà a 12 estacions i més de 130 bicicletes elèctriques.

"Amb més d'un milió d'usos, s'ha demostrat que l'AMBici és un servei metropolità d'èxit, que hem de seguir implantant. Des de l'AMB, estem liderant els serveis de mobilitat sostenible al territori i creant importants hubs de mobilitat. Avui, per exemple, hem pogut veure a Sant Feliu un hub amb AMBici, Bicibox, Bus Metropolità, tram i park&ride. Seguirem impulsant aquest tipus de connexions, per facilitar la intermodalitat", ha exposat el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Carlos Cordón, durant l'acte de presentació de l'AMBici a Sant Feliu de Llobregat.

Per la seva banda, Lourdes Borrell, alcaldessa de Sant Feliu de Llobregat, explica que "celebrem l'arribada de l’AMBici a la capital de la comarca del Baix Llobregat per potenciar la interconnectivitat amb els municipis veïns i fer de la bicicleta un transport útil per moure's per la comarca". I pondera que “amb les obres del soterrament plenament en marxa cosirem ciutat i farem viable una ciutat pedalable".

D’aquesta manera, el servei ja està actiu als 11 municipis del Baix Llobregat on estava previst, amb 112 estacions i més de 1.200 bicicletes actives. El servei compta amb gairebé 8 milions d’euros de cofinançament dels fons del Pla de recuperació, transformació i resiliència, finançat per la Unió Europea (Next Generation).

El sistema, que properament arribarà també, en la tercera fase de desplegament, a l’Hospitalet de Llobregat i Sant Adrià de Besòs, suposa un nou impuls per potenciar i facilitar opcions de mobilitat sostenible a la metròpolis de Barcelona. Un cop desplegat del tot, hi haurà a disposició dels ciutadans 2.600 bicicletes elèctriques en 236 estacions de 15 municipis: l’Hospitalet de Llobregat, Badalona, Cornellà de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, el Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Molins de Rei, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels.

 

Balanç dels vuit primers mesos en servei

Després de vuit mesos d’activació i implantació progressiva del servei, l’AMBici ja ha superat els 20.000 usuaris i ha sobrepassat el milió de viatges/desplaçaments. 

Durant el mes de setembre del 2023 l’ús de les bicicletes ha continuat amb una tendència alcista. El nombre d’usos totals del mes de setembre de ha estat de 236.277. 

En dies feiners els usos se situen per sobre dels 8.000 usos per dia, i en dissabtes i diumenges entre 5.000 i 6.000 usos per dia. Concretament, cada bicicleta s’utilitza entre 4 i 5 vegades al dia, de mitjana.

Segons les dades de tancament de setembre, els municipis amb més usos (d’origen) són Badalona (189.315), Viladecans (137.434), Cornellà de Llobregat (116.373) i Castelldefels (111.548), tots per sobre els 100.000 usos mensuals.

Les franges horàries en què es fa servir més són entre les 7.00 i les 8.00 hores, a les 14.00 h i entre les 17.00 i les 21.00 h. En aquesta darrera franja horària s’arriba al pic més alt d’usos: més de 700 bicis per hora. 

Aquestes dades també corroboren l’èxit d’integració de l’AMBici amb el sistema de transport públic metropolità i l’impuls de la intermodalitat. De les deu estacions d’AMBici més utilitzades durant aquests primers vuit mesos, 8 corresponen a intercanviadors de transport públic.

 

Tarifa del servei AMBici i abonament metropolità (AMBici i Bicing)

Durant el 2023, l’AMB fa una tarifa promocional de 25 € l’any per abonament, que permet fer servir la bici gratuïtament 30 minuts per cada trajecte. Després dels primer 30 minuts gratuïts, costa 0,50 € cada 30 minuts.

A partir de l’any 2024, l’abonament tindrà un cost de 40 € l’any, amb els primers 30 minuts a un preu de 0,15 €. Després dels 30 minuts inicials, costarà 0,50 € cada 30 minuts.

Els ciutadans també poden adquirir l’abonament metropolità, que facilita l’ús conjunt del servei AMBici i del Bicing i que estableix unes condicions preferents per als usuaris que vulguin utilitzar els dos sistemes.
 

Enllaços relacionats
On
Marker
Sant Feliu de Llobregat